Min metode for vekttap, til nå.

1 Dec

På disse to årene (snart) jeg har holdt på har jeg vært innom endel metoder. Jeg startet med Ketolyse (opp til 15 karbohydrater) 26. desember 2009 og holdt på med det i rundt seks uker, før jeg sluttet pga manglende vekttap. (Hvertfall det jeg mente var manglende vekttap, men som nok heller var en kombo av feil måte å gjøre det på (for mye mat) og det at ikke dette var noe jeg kunne holde meg til i lengden. Pluss det at kroppen min har en tendens til vannsamling på veldig feil og totalt ulogiske tidspunkter når jeg spiser ketogent.)

Gikk da over på et kosthold med GI-fokus (ala Fedon Lindberg), men med lov til mer fett enn det han forespeiler. Og da naturligvis mindre karbohydrater. Ikke noe særlig frukt, melk, bønner, linser osv, men masse grønnsaker og C-måltider innimellom (knekkebrød, fullkornspasta/ris, byggris osv)

Lindbergen

(Ser ikke så værst ut dette vel? Bilde fra hjemmesiden hans)

I noen desperate stunder har jeg både vært innom Ketolyse og Skaldeman fakir (bare masse fett, normale mengder protein og minimalt med karbohydrater) i mellomtiden, men ender alltid tilbake på min egen versjon av Lindbergkostholdet. Det ketogene kostholdet har MASSE for seg for noen, men det har ikke det for meg.

«En livsstil-ikke en diett» sier de jo hele tiden. Og jeg har funnet spisemåten jeg kan ha som livsstil.

Så flesteparten av de 18 (snart 19) kiloene jeg har gått ned har jeg gått ned med Lindbergkosthold, bare med mer fett og litt mindre karbohydrater enn det som «er lov».

Også har jeg trena litt da. Men ikke noe systematisk eller over lengre perioder. Treninga har gått i rykk og napp, som man kaller det.

Legg igjen en kommentar

