Veiedag og minus 1.1 kg

3 Dec

Lørdag er veiedag og i dag hadde jeg gått ned 1.1 kg fra forrige lørdag! Det gjør meg ikke trist akkurat, men jeg har jobbet hardt for det. Vel fortjent!

Den totale vekttickeren ser da slik ut:

Eller.. Jobbet hardt. Jeg har vært kjempeflink med maten, men ellers sittet på ræva. Så ikke så hardt som jeg kunne, men..

Har egentlig hatt et sånt termodynamisk testopplegg her og testet ut om denne teorien er så vanntett som noen mener. I følge underskuddet mitt skulle jeg gå ned 700 gram, så. Jeg har tydeligvis funnet selve grunnoppskrifter som knuser «termodynamikken».

Neida. Vektnedgang går opp og ned. Ei uke går man ned mye, den neste går man ned lite, selvom man har vært like flink og enda flinkere til og med. Kroppen er smartere enn termodynamikkens lover er vanntette, vil hvertfall jeg påstå.

Ligger alt til rette for at den skal slippe vekta den får beskjed om, gjør den det. Ligger det ikke til rette pga f.eks stress eller andre ting den måtte finne ugunstig så slipper den ikke fettet, selvom alt ligger til rette for det.

Kroppen er jo så smart sånn ellers, så synes det blir å undervurdere den og si at termodynamikken styrer som den vil.

Legg igjen en kommentar

