Salatoverload

3 Jan

Et av målene mine for 2012 er å spise mer salat. Mye grønnsaker spiser jeg fra fra(«HVA?? En lavkarber som spiser grønnsaker??» Tenker du kanskje nå. Men ja, «vi» er faktisk så gærne.) Men det skader aldri å spise enda litt mer.

En ting jeg har lært er veldig lurt er å lage seg en enkel salat før middagen. Ala denne:

En enkel på ca 150 kalorier, 50/50 isbergsalat og spinatblader, tomat, agurk, 4-5 oliven, 1 stor spiseskje med fetaost og en spiseskje med pestodressing.

Enkelt og godt!

Alle har vel hørt om at det tar ca 20 minutter fra man begynner å spise til man kjenner mettheten kommer snikende? Bruker du da ca 10 minutter på en salat KAN det hende du nøyer deg med mindre middag.

Verdt et forsøk? Funker for meg hvertfall.

Jeg sliter veldig ofte med å finne ut hva jeg skal spise til frokost/lunch. (Disse blir ofte slått sammen da jeg spiser første måltid rundt klokka 12) Men det er jo egentlig bare til å spise en salat! Det er jo totalt ubegrenset hvor mye en kan variere en salat.

Lagde denne i dag, med reker, fetaost, 50/50 isberg/spinat, tomat, oliven, feta, pesto.

Bruker en blanding av isberg og spinat, siden isberg i seg selv stortsett kun inneholder vann. Skal ikke AKKURAT skryte på noen slags salat noe særlig næring, men de mørke ala spinat, ruccola, lollo, hjertesalat osv er bedre valg enn isbergen, kinakål ol.

Legg igjen en kommentar

