Dagens trening 4. januar.

4 Jan

Jeg kjenner det blir litt sånn usammenhengende med styrketreningen, siden jeg ikke følger noe skikkelig opplegg. Siden jeg går veldig tregt ned i vekt når jeg trener mye styrke har jeg ikke planer om å trene så veldig mye av det foreløpig. Men vil hvertfall igjennom alle kroppsdeler en gang i løpet av uka.

Jada, jeg vet at styrketrening er kjeeeeempefint og lurt å holde på med, selv når man slanker seg. Men det er mye moroere når man ikke bryr seg om vannkiloene man pakker på seg. Å stå stille i åtte uker nå er ikke det jeg føler mest for, kjenner jeg.

Skal trene masse styrke etterhvert, men nå er planen å gå ned noen kilo først.

Dagens økt så hvertfall slik ut:

15 minutter ellipseoppvarming

Styrke:
Beinpress
Knebøy med hantler
Sumosquat med vektskive
Bulgarske utfall med hantler
Strakmark med hantler

Avsluttet med 15 minutter ellipsekardio.

Sumo squat er nok favorittøvelsen min. Men. Tror neppe jeg ser så nais ut, mens jeg utøver den, for å si det mildt.

3 kommentar to “Dagens trening 4. januar.”

  1. superrosa januar 5, 2012 kl. 14:36 #

    Jeg blir aldri klok på om man burde trene styrke eller kondisjon når man går ned i vekt! Folk sier så mye forskjellig.. (selvfølgelig burde man trene begge deler, men i hvilke mengder..)

    • Fra tjukk til smukk januar 5, 2012 kl. 16:38 #

      Det er ikke så lett, men man må nok bare finne ut hva som passer for seg! Jeg kan trene og trene uten å gå noe som helst ned i vekt og det er ikke motiverende. Eller altså. Så fort jeg slutter med styrketreninga da så ryker jeg ned 2-3 kilo, så det går ned, men er vel noe med vannsamling osv de første ukene. For meg er bedre å vente med styrketreningen.:) Er jo bare snakk om de ukene det tar å gå ned, så svinner sikkert ikke hen på den tiden.

  2. superrosa januar 6, 2012 kl. 09:13 #

    Men har du tenkt på at det er kanskje 2-3 kg muskler du går ned i vekt, da du slutter med styrketrening? Vet ikke om det er tilfellet altså, men om du har tilgang til sånn Tanita vekt noen plass så er det en kjekk sak å ha tilgjengelig når man slanker seg. Jeg veier meg 1 gang i måneden med fettprosent og muskelprosent – syntes det er viktig når jeg trener mye styrke. For da kan man ikke stole på vekta 🙂

    Men det er flere som sier at kondisjon er mest effektivt på fettet, og derfor veldig bra i starten av en slankefase. Så gjerne mer styrke når kroppen begynner å bli klar for å forme seg!

Legg igjen en kommentar

