Overleve helgen, for dummies.

7 Jan

Tidligere nevnte «diett»-kjæreste.. Love him to death, men han har ikke noe særlig viljestyrke! Min viljestyrke er ikke heller på topp, jeg belager meg mer på tilrettelegging av forhold, for å lykkes med min «livsstil»/vektnedgang.

Men det er ikke lett å legge forholdene til rette med en kjæreste som drar inn dritt og møkk og gudvethva i huset, så fort det lyser helg på kalenderen. «Tror du ikke det er godt for motivasjonen å kose seg litt i helgen?

» NEI!»

Han skal ha for at han (etter mye kjeft) gjør sitt aller beste for å kjøpe ting han liker, som jeg ikke er så glad i. Eks smågodt. Men altså. Etter en uke med flink her og flink der, så frister til og med det.

Vel, jeg klarte meg igjennom fredagskvelden med bare 3-4 wasabinøtter (mmm, det er sååå godt!) og to smågodt biter. Men det var jo bare fredagen.

I dag tror jeg at jeg må ha en plan.. Egentlig ganske lett. Har både Cavaliersjokolade og macadamianøtter i skuffen. Skal jo holde det? Jeg får rote frem den viljestyrken jeg ikke har så mye av.

 

Mine to venner i nøden. ❤

Joda.. Jeg tror det kan være greit for motivasjonen å «unne» seg noe innimellom, men jeg har lagt det opp sånn at jeg bare har veiedag annen hver lørdag. Ikke i dag, men neste. Og den dagen jeg har veiedag. DA kan jeg gjøre nettopp det. Men i dag får jeg bare ta også holde ut.

Nå skal jeg på spinning.

Ha en fin lørdag!

Én kommentar to “Overleve helgen, for dummies.”

  1. ★MK★ januar 7, 2012 kl. 18:30 #

    Det er jaggu ikke lett å sitte der med gulerota si, mens han du er sammen med kan strappe i seg det som er.. Men heldigvis tenker min sin litt mer på hva han spiser og nå da, selv om det ikke synes noe forskjell på han lissom. Jeg har funnet ut at mokkabønner er ganske gode, mørke er de jo og. Skulle bare vært litt mindre ekse:P

Legg igjen en kommentar

