Tunfiskgryte

10 Jan

Litt innleggsras her i dag, men har man mye å si, så har man mye å si.

Dette var flunchen min i dag (frokost/lunch).

Jeg er IKKE noe stor tunfiskfan. Dette er den eneste måten jeg får det i meg. Til gjengjeld så er det faktisk ganske godt!

Sorry dårlig bilde. IGJEN. Dette er ikke dagen for brae bilder, tydeligvis.

Ingreds:
1/2 liten paprika
1/2 middels løk
1 boks tunfisk i vann
2 ss creme fraiche (jeg brukte lettvarianten)
1 ss sambal oelek (chilipaste)
S&P

Du gjør:
Stek løk og paprika blankt i smør
Tilsett tunfisk og la det surre litt sammen
Tilsett creme fraiche (går sikkert ann å bruke kesam også. Me no like.)
og sambal oelek`en.
Surr på middels varme i ca 5 minutter.
Salt og pepre etter smak og tilsett gjerne en klype søtt og en sprut sitronsaft.

Ille godt!

Næring
Kalorier: 383
Karbohydrater: 7 (mindre med «ekte creme fraiche)
Protein: 33
Fett: 25 (inkl smør til steking)

 

(Inspirert av Huldr på lavkarbo.no, sin oppskrift.)

2 kommentar to “Tunfiskgryte”

  1. Annette Helene januar 10, 2012 kl. 14:49 #

    Det hørtes herlig ut:D Takk for oppskrift:)

Legg igjen en kommentar

