Plan for uke 3

15 Jan

Hovedplanen jeg satt meg for 2012 var at jeg skulle gå ned 13.5 kg  til 2. Juni. I planen inngår endel variasjon. Noen harde uker (mindre kalorier, roligere trening) og noen slække uker (mye kalorier, hardere og mer trening) og noen uker forbeholdt stabilisering. (Mye kalorier-lite trening.)

De to første ukene var ganske slække på kostholdet med greit med mat og mye moderat-hard trening.

Neste uke/denne uken blir en hard uke. Det blir mindre mat og slækkere, men mye mer tidskrevende trening. Mye styrke og streching på den skadede skulderen min. Mye kardio, men ikke noe intervalltrening.  Og ikke noe Jackd3d og koffein og andre greier som hjelper til å kjøre kortisolnivået opp på toppnivå.

Treningsplanen ser slik ut:

Søndag: fri
Mandag: 30 minutter rolig kardio, styrke på skulder/armer/rygg
Tirsdag: 60 min rolig kardio, streching på skulder
Onsdag: 60 min rolig kardio, styrke på skulder
Torsdag: 60 min rolig kardio, streching på skulder
Fredag: 60 min rolig kardio, styrke på skulder

«An hour of basketball feels like 15 minutes. An hour on a treadmill feels like a weekend in traffic school.» (quote David Walters)

Haha, so true!
Lykke til til meg!

Maten blir som vanlig. Og denne uken skal jeg få til en runde Eat-stop-eat/24-timersfaste. Har ikke klart å komme i gang med det etter julen/nyttår. Ikke sikker på når det blir enda, men har troa på fra 20 på onsdag til 19.30 på torsdag.

Jeg er såååå klar og entusiastisk!


(bilde fra egodevelepoment.com)

Type sånn, men kanskje ikke helt.

Tallnerden meg, har som mål å få et underskudd på 1250 kalorier pr dag. (7500 på seks dager). Det skal nok ikke bli noe problem med mye trening og bedre kontroll på kostholdet. Trenger ikke bli det helt forferdelige matregimet, heldigvis, men litt kontroll skader ikke.

Målet er da å veie 90.9 kg på veiedagen på lørdag. (Wæææ, tenk at jeg nærmer meg 80-tallet?! Det er hvertfall fire år siden sist. Aka før jeg møtte kjærsten.)

Er i gang allerede og håper på å ikke gå i den samme «moralen ut av vinduet»-fella jeg har gått i de siste søndagene.

Er det noen andre som har lagd seg en skikkelig plan for uken som kommer, eller som fikk lyst til å gjøre det nå?

Do it!

Et annet mål jeg har for uken er å lage meg en vision board. Mer om det siden. Også skal jeg selvfølgelig bli en bedre husmor, mer tålmodig mamma og snillere kjærste denne uken, som alle andre.

Legg igjen en kommentar

