Dagens trening 18.01 og kjæreste på diett.

18 Jan

Trena sammen med ei venninne i dag, så intensiteten ble ikke helt på topp, men det gjør ikke noe. Passer egentlig perfekt til kaloriunderskuddet jeg har nå.

Ble 45 minutter på ellipsemaskinen
10 minutter oppvarming
30 minutter snille intervaller (makspuls 86%)
5 minutter nedtrapping

Og 45 minutter styrke
Mage (diverse pilatesøvelser)
Skuldertrening i slynge + 10 x 3 shrugs med 10 kilos manualer (kan gå opp litt her neste gang, må føle litt frem på hva skuldern tåler)
Og rygghev.

Også til diettkjærestetingen.

Jeg har jo slanket meg «alltid». Første slankekuren jeg var på var da jeg var åtte år.. Skulle på rideleir og hadde fått høre at jeg var feit, så da måtte jeg gå ned da.

Slanking er jo en rollercoasterride. Spesielt veiedelen er frustrerende. Man er så flink og går bare ikke ned. Og plutselig går man opp (syklus, trening osv, ikke sant..) Jenter spesielt henger seg vel VELDIG opp i denne vekta. Og det er vel vi som sliter mest der.. Med alle våre hormoner, vannsamlinger og det som ofte følger med det å være jente og som innimellom bare rett og slett gjør at ikke kroppen gir fra seg fett, slik vi bestiller.

Samboeren min har trena mye de siste to årene. Kun styrke. Han er i god form, veltrent, men har spist akkurat som han vil, så han har litt ekstra fett her og der. Men nå skal han finne sixpacken for første gang i sitt liv.

Så da satt jeg han på diett da. SMÅPLUKKdiett i forhold til det jeg må sette meg selv på. MINST 2000 kalorier om dagen. Masse proteiner, litt mindre, men ikke LITE karbohydrater. Maser på han at han må spise litt mer, men han trives med dietten, så da holder han seg til den, enn så lenge. Også har han begynt med mer kardio.

Han har gått ned 6 kilo siden 1. januar.. (stakars han?)

I dag våkner jeg av et utbrudd «WHAT????!?!?!??!?!????!?!??!?!?!?!?» Det så antakeligvis ut som noe slik ut som dette:

En blanding av sjokk, frustrasjon, gioppønske, sinne, mistro, you name it. Har du slanka deg, vært dritflink og gått opp i vekt, så vet du akkurat hva jeg snakker om.

Han hadde gått opp 1.6 kilo siden i går!

Og det må jo bare være fett, ikke sant? Rett inn i «hva skal jeg endre» tankegangen. Helt krise.

Da måtte jeg bare le.. Hvem er det som et eks-antall ganger har vært igjennom dette med meg og kommet med hundretusen trøstende, bortforklarende, støttende ord?

Det er ikke så lett å holde perspektivet når man er der selv, se! Selv ikke når man er mann.

Legg igjen en kommentar

