Veiedag nummer 2 i 2012

21 Jan

God morgen!

Da var det dags for veiedag igjen.. Sist lørdag veide jeg 91.9 og i dag veide jeg.

T
A
M
T
A
M
T
A
M

-700 gram.

Tickeren ser da slik ut:

Først var jeg ikke så ille fornøyd. Akkurat som forrige uke «bestilte jeg» mer (1 kg) og har spist og trent nok til å nå det, 7500 kalorier har jeg nådd i underskudd. Eller.. 7425, for å være nøyaktig. Men vet jo at det eneste jeg kan gjøre er å gjøre mitt beste og følge planen, så gjør kroppen det den vil. Av og til gir den mer, av og til mindre, av og til ingenting.

Neste uke blir en uke uten noe særlig fokus på vektnedgang. Må ha en stabiliseringsuke innimellom, med hard trening og mye mat.

Skulle egentlig dratt og spinna og trena bein i dag, men etter ei uke med ganske strengt regime sa kroppen rett og slett ifra at den ikke var med på notene. Jeg er sliten og har vondt i beina etter styrketråkken i går, så ikke noe vits i å prøve å trene styrke på dem i dag. Tar det på mandag i steden!

Det er ikke snakk om å slippe unna eller lage unnskyldninger, men innimellom så må man høre på kroppen. Innimellom er man sliten, men kjenner at man kan klare det. Innimellom er man utkjørt og det eneste gode man kan gjøre for kroppen da, er å slappe av. To dager på rad med treningsfri er det lenge siden jeg har hatt, så nå er det jammen på tide. En stressa kropp er ikke en kropp som samarbeider.

Men skal ikke bare sitte stille her. Tenkte trille en tur med lillemor etterpå og hente iHerbpakke med proteinpulver til meg og sviskedrikker til lillemor! Gleder meg til å smake nytt proteinpulver! Kanskje jeg tar en runde pilates på stuegulvet her etterpå, mens snuppa tar en lur.

Ha en god helg!

4 kommentar to “Veiedag nummer 2 i 2012”

  1. Annette Helene januar 21, 2012 kl. 12:01 #

    Jeg syns du er kjempenflink jeg:) det er viktig å ikke presse seg selv for hardt eller sette seg for høye mål:) både hodet og kroppen skal være med 🙂 du er på kjempe god vei og riktig innstilling:)
    Ha en strålende lørdag:)

    • Fra tjukk til smukk januar 21, 2012 kl. 13:11 #

      Takk takk!
      Jeg har presset meg selv for hardt mange ganger, noe som har endt i type et halvt år uten trening osv. Det er jeg ikke så veldig interessert i å gjøre igjen.

  2. Flavour januar 21, 2012 kl. 12:02 #

    Gratulerer med nedgang! 🙂

Legg igjen en kommentar

