Dagens trening 25.01

25 Jan

Jeg gleda meg jo ikke AKKURAT til kardio i dag, men det var faktisk ganske digg!

Startet med 10 minutter oppvarming på tredemølla.

Så Intervaller i 32 minutter med 1 minutt på og 3 av. De korte dragene kommer av at jeg LØP!:D Eller løp. Noen vil vel kalle det lett jogg. Men liksom.. Når man veier 91 og ikke er vant til å løpe så kan man ikke akkurat sette forventningene sånn veldig høyt.

Starta på 9 km i timen (1.0 på helling) og endte på det siste draget på 11.0 km/t. Har alltid litt helling oppover, for med 0 blir litt svak nedoverbakke. Ikke noe særlig for knærne.

Litt sånn, men ikke helt.
(bilde fra run4love.org)

Trappa ned i 7 minutter på mølla og 15 minutter på ergometersykkelen.

Siden jeg ikke akkurat er i løpeform fikk jeg bare pulsen opp i 93% av makspuls på det høyeste. Klarte ikke presse mer.

 

Det var så GØY! Trampa sikkert som en middels stor elefant, men who cares?! Fat girl running! Get over it!

Intervaller gjør kardiotreninga til en lek og det er deilig å kjenne pulsen presses. Jeg løpte veldig mye på tredemølla i en periode, men siden jeg var ganske tung så klarte jeg å pådra meg slimposebetennelse i begge knærne + en ganske lei legghinnebetennelse, så det måtte jeg gi opp. Flere år siden det altså..

Har en drøm om å bare kunne løpe og løpe og løpe en gang i tiden, men det må nok bygges veeeeldig sakte opp.

Anyways. Det var moro, ja. Nå gleder jeg meg til to dager med spinning før det er i gang med styrke igjen på lørdag.

Heia variasjon!

Nå er det cappuccino heaven, Meal RP-bar og skikkelig dårlig TV.

Mmm.

Ser helt bomba ut her, men.. Jeg er laaaaaaat!! Kos først, rydde etterpå.

18 kommentar to “Dagens trening 25.01”

  1. Annette Helene januar 25, 2012 kl. 13:23 #

    Flinka, det er så herlig med en skikkelig kardio økt:) Det er mye bedre å starte rolig, for så å øke gradvis:)

    Nam, cappucino og proteinbar:) Hørtes herlig ut!
    Ønsker deg en herlig onsdag:)

  2. jannike januar 25, 2012 kl. 14:49 #

    sooo flink du e 😀 vær stolt av dagens trening for det var BRA! noko ala slik eg også trena cardio og det e sooo deilig for man kjenne ganske fort at forma stige 😉

    ønska deg ein finfin dag 😀

    • Fra tjukk til smukk januar 25, 2012 kl. 21:14 #

      Takk snuppa!:D Ja, det er herlig å merke at formen kommer seg!:)
      Håper du har hatt en fin dag også!

  3. Divamamma januar 26, 2012 kl. 01:29 #

    «fat girl running» haha! Ler meg ihjel!
    Jeg tramper som en helt på mølla jeg også, før ble jeg litt brydd og prøvde å springe litt «lettere»! Hørt noe så dumt?? Haha! Men nå putter jeg øretelefoner med full musikk på ørene, så jeg hører ikke trampinga mi!! Haha! Lura æ sjø;)

  4. bentem januar 26, 2012 kl. 17:37 #

    Så flink du er! Fant bloggen din i dag og har lest noen av innleggene. Cardio hater jeg virkelig og jeg er imponert over at du kjører 32 minutter intervalltrening!
    Lykke til videre, du har jo hatt enorm fremgang også! 🙂

    • Fra tjukk til smukk januar 26, 2012 kl. 17:46 #

      Takk!:)
      Det går veldig opp og ned hvor entusiastisk jeg er over kardio også! Synes det er aller mest moro å trene styrke, men finner mer hjelp i kardio når det gjelder vektnedgang, så da må jeg nesten gjøre det. Også hjelper det jo å ha et ritt å trene i mot!:)

      • bentem januar 26, 2012 kl. 18:45 #

        Hva trener du mot? Sorry, så mye har jeg ikke rukket å lese. 🙂

      • Fra tjukk til smukk januar 26, 2012 kl. 19:23 #

        Bare et lite, useriøst sykkelritt!:) Hennesrittet

  5. Anja Holt januar 28, 2012 kl. 19:46 #

    Oj oj oj, her fikk jeg meg en liten AHA opplevelse…. jeg får også vondt i knærne når jeg løper. Skal teste ut 1.0 i helling neste gang. Funker det så deler vi champis i Særp!

    • Fra tjukk til smukk januar 28, 2012 kl. 20:18 #

      Jeg garanterer ikke noe, men det er et greit sted å starte:p Og vi vil ikke løpe i nedoverbakke, vil vi vel? det klarer jo alle.

  6. Anja Holt januar 29, 2012 kl. 21:06 #

    Vi vil ikke løpe i nedoverbakke. En grunn til at jeg trives best på sykkel, skjønner ikke hvorfor jeg driver med den løpingen…. 😉 Hennesrittet blir kongebra!

    • Fra tjukk til smukk januar 29, 2012 kl. 22:06 #

      Æ glær mæ!:)

      • Anja Holt januar 29, 2012 kl. 22:13 #

        Om «mine» trekker seg….. skal vi sykle sammen da kanskje?

      • Fra tjukk til smukk januar 29, 2012 kl. 22:39 #

        Bare hvis du sykler like fort som meg!:p Haha!

      • Anja Holt januar 29, 2012 kl. 23:18 #

        Vel, vi får legge ut noen tider underveis og sammenligne da? ;o)

      • Fra tjukk til smukk januar 29, 2012 kl. 23:43 #

        Tror ikke det er så ille stor sjanse for at jeg slår deg.:p

      • Anja Holt januar 30, 2012 kl. 09:06 #

        Skal du ikke si for sikkert, du!

Legg igjen en kommentar

