Dagens trening, langkjøring, og litt om lavkarbo og trening

28 Jan

Da var den styrkeprøven unnagjort! Det var ikke ille i det hele tatt. Jeg var den ENESTE i hele salen som ikke hadde sykkelsko. Så dette var seriøse greier. Masse veeeldig seriøse syklister.

Ganske deilig i grunn!

 

Jeg har alltid hatt en god utholdenhet! Skulle jeg valgt meg en idrett måtte det nok bli noe som krever god utholdenhet. Ikke noe som krever eksplositet, for det har jeg lite av. (og har alltid hatt..) På et moderat nivå kan jeg holde på i evigheter. Spesielt etter at jeg begynte å spise lavkarbo. Nå har jo jeg spist lavkarbo i snart fem år, så kroppen min er vant til den spisemåten. «Streng» lavkarbo er ikke noe for treninga mi, men et moderat inntak er perfekt.

Disse to timene lå gjennomsnittspulsen rundt 75%. Fikk ikke lov til å gå over 85%, men da jeg ikke var så veldig sliten når det nærmet seg slutten måtte jeg bare tråkke til, så da kom makspulsen opp i rundt 91%. Bare et lite minutt.

Før treninga i dag spiste jeg et pitabrød med kyllingkjøttdeig og salat og hadde litt cocosa og fløte i kaffen min. Det ble ca 40 gram karbohydrater og 40 gram fett. Og dette varte igjennom hele økta og hadde vart igjennom enda en time. Hadde BCAA og Jackd3d på flaska mi, som jeg drakk av underveis den første halvannen timen. Bortsett fra det spiste jeg ingenting.

Det er ikke så lett å bare VITE hva som funker best for ens kropp. Det er noe som må testes ut over lengre tid. Noen trenger masse fett, noen trenger en fin blanding av karbohydrater og fett og noen trenger masse karbohydrater og lite fett.

LYTT TIL KROPPEN! Ikke til eksperter eller media eller andre som liker å fremstille det meste svart/hvitt. DU merker best hva det er som passer kroppen din.

Nå skal jeg kose meg resten av denne lørdagen heeeeeeeelt alene! Bare meg, kattene, TVen, laksefileten min og Soho!

Iiiiiiiiiiiih!!

I morgen er det ny slankeuke og jeg skal ha ukas første og ENESTE styrkeøkt.  (Ja, her starter uka på søndag, så varer ikke helgen så lenge.:p) Kjipt, men jeg går bare ikke ned i vekt når jeg trener styrke flere ganger i uka. (Selvom «hobbyeksperter» liker å påstå at det er feil.) Jeg MÅ ned i vekt også får styrketreningssatsingen komme etter det.

Ha en fin lørdag! Noen som har noen spenstige planer?

5 kommentar to “Dagens trening, langkjøring, og litt om lavkarbo og trening”

  1. Flavour januar 28, 2012 kl. 18:38 #

    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååååå hvor har du kjøpt Soho???? Jeg savner den sjokoladen! 🙂

    • Fra tjukk til smukk januar 28, 2012 kl. 18:51 #

      Det er sånn Jubileumspose fra Nidar ute på markedet nå! Der er det små utgaver av Soho! Og mange andre gamle slagere.

  2. Flavour januar 28, 2012 kl. 18:39 #

    Den ble postet litt fort…
    Du har jo vært super flink!! 🙂

  3. Anja Holt januar 28, 2012 kl. 19:53 #

    Du er superflink, lytte til kroppen er viktig. Jeg kjørte på med «fløtegratinert kjøttdeig» til frokost og det holdt hele min maraton (fylte kun på med vann underveis, riktignok to stoooore flasker). KJØR HARDT!

Legg igjen en kommentar

