Mandagen er her igjen!

6 Feb

Heihå!

Da var mandagen her igjen og jeg vet ikke om det er bra eller dårlig. Er ikke sånn helt i form, så har ikke helt den store TGIM-følelsen, som jeg pleier ha.

Not so much, men ikke helt ikke, heller.

Tilbragte stortsett hele søndagen med å sove og kunne egentlig mest tenke meg å bruke mandagen på det samme.

Det er ikke alltid lett å være en alt eller ingenting’er. Det føles jo som verdens mest uskikkelige ting å ikke starte en mandag med å trene, men verden MÅ vel ikke gå under av den grunn? Det må liksom gå an å ha ukas første treningsdag på en tirsdag heller? Må jo ikke spise for mye og skeie helt ut bare fordi at det ikke er trening?

Visdomsord til meg selv!

Uka blir ikke noe særlig mer annerledes enn ut den pleier:

Grunnen til at hårkur må inn der er at jeg har mishandlet håret mitt ganske lenge og nå trenger det intensiv pleie, for å si det mildt. Forslag til gode, fuktighetsgivende hårkurer taes i mot med takk!

17 kommentar to “Mandagen er her igjen!”

  1. Trine februar 6, 2012 kl. 11:25 #

    God bedring !! Verdens beste hårkur; redken, Heavy creme ;)) lå stå imens du vasker huset f.eks.. Ivertfall mye lengre enn det som står på pakken 😉

    • Fra tjukk til smukk februar 6, 2012 kl. 11:34 #

      Er det den som er gullfarget? Boksen altså..

      • Tone Rokås Ånes februar 6, 2012 kl. 11:54 #

        Det er den ja, og jeg signerer! Den er suuuuper! Et annet godt alternativ skal visstnok være fuktighetskuren fra Joico, men jeg er så glad i den fra Redken at jeg aldri har orket å prøve.

        (Hei forresten, jeg har akkurat begynt å følge bloggen din sånn i hemmelighet. Jeg liker deg!)

      • Fra tjukk til smukk februar 6, 2012 kl. 11:58 #

        Åh, tusen takk altså! Nå fikk du frem et lite smil, fra et ansikt som ellers er ganske stein-seriøst i dag!:)
        Jeg har kura med en Joico-kur de siste ukene. Den K-pak reconstruct-kuren. Det er ikke den samme som du snakker om? Den er kjempebra den jeg har brukt altså. Liker Joico.

  2. Tone Rokås Ånes februar 6, 2012 kl. 12:14 #

    Så bra!! 🙂

    Og K-Pak Reconstruct, det er vel proteinkuren deres? I tillegg til den (som jeg har hørt er fantastisk men som ikke fungerer på meg, antagelig fordi håret mitt ikke har behov for proteiner) skal de også ha en fuktighetskur i samme serie som skal være knallgod, og spesielt til bruk etter proteinkuren 🙂 (Fuktighet er nemlig viktig etter proteintilførsel for å unngå at håret blir trått og seigt!)

    • Fra tjukk til smukk februar 6, 2012 kl. 12:31 #

      Jeg tror jeg har mer behov for fuktighet enn proteiner, så skal prøve den!:)

      • Tone Rokås Ånes februar 6, 2012 kl. 12:37 #

        Ja, gjør det 🙂 Mitt hår tåler ikke proteiner, selv etter én gangs bruk av det jeg trodde var en helt standard balsam kjøpt på Rema ble det helt rart og gummi-aktig, og jeg oppdaget først da jeg sjekket innholdet etterpå at den inneholdt proteiner.

        Det fungerer riktignok for mange, så lenge det brukes rett, men andre har rett og slett ikke behov for mer enn fuktighet 🙂

  3. Annette Helene februar 6, 2012 kl. 12:22 #

    Good mandag til deg, håper du får en knallstart på uka:D
    Er det håret ditt du har bleket? Det har jeg iallefall god erfaring med det angående produkter 🙂
    Ser ut som en flott treningsplan:) regner med at du er klar for ei ny sporty uke:)
    Stor klem fra meg 😀

    • Fra tjukk til smukk februar 6, 2012 kl. 12:34 #

      Nei, jeg har ikke bleket det, men jeg har veeeeldig langt hår (det lengste rekker sånn akkurat ned til korsryggen) også er det tjukt og knuter seg noe helt forferdelig. Når jeg grer det ut så grer jeg av sikkert 500.000 hår, men det blir liksom ikke noe mindre hår på huet likevel. Ganske krevende hår, med andre ord. Også klipper jeg det alt for sjeldent.. Og har ikke brukt hårkur på minst ett år. Så det er ganske trist og lei seg akkurat nå.

      Ukesstarten tar seg opp, men er ikke helt fylt av optimisme og entusiasme enda:p Det kommer nok.

  4. Trine februar 6, 2012 kl. 12:36 #

    Ja den er gullfarget. Fikk k-pak fra jocio en gang jeg satt hårmodell. Grei nok den men jeg sverger til Redken pluss ølgjær tabeletter ( for både hud, hår og negler ) skylle ut med ISkaldt vann etter hårkur er alfa omega men det visste dere sikkert 😉

    Ha en flott dag 😉

    • Fra tjukk til smukk februar 6, 2012 kl. 12:41 #

      Jeg brukte den All soft serien fra Redken ganske lenge, faktisk.. Husker ikke hvorfor jeg slutta. Får legge inn en bestilling igjen!:)

  5. lykke til med den planlagte treningsuka 😀

  6. Lisa februar 6, 2012 kl. 12:52 #

    Lykke til med hår, trening og mat:) Treningsfri på en mandag går fint an det også:)

  7. Divamamma februar 6, 2012 kl. 19:27 #

    Synes det er så morro at du legger inn hår kur i ukesplanen din:)

    Masse lykke til med uken!!!

    • Fra tjukk til smukk februar 6, 2012 kl. 20:10 #

      Hehe, det er et av ukens viktigste gjøremål! Kunne såklart skrevet inn «rydde hus» osv der, for det trengs.. Men det må nok taes på sparket:p

Legg igjen en kommentar

