Motivasjon-smotivasjon.

6 Feb

Hvis motivasjonen var ca 2 av 100 i dag tidlig, så er den ihvertfall oppe på 5 av 100 nå.

Da går det jo den rette veien da?!

Jeg er ikke så veldig flink til å finne motivasjon.  Mottoet mitt er jo tross alt «Motivation is what gets you started, habit is what keeps you going» Viljestyrke og sånt er ikke helt tingen for meg. Så jeg håper vanen kicker inn igjen i løpet av kvelden/natten, sånn at jeg våkner full av gode vaner i morgen.

Kanskje det hjelper å se spreke kropper og positive ord i skjønn forening i mellomtiden?

Ikke helt sånn, men «demotivational posters» er så mye mer morsomme enn «motivational posters».

Her trengst det litt latterterapi!

Neida.. Fine jenter, fine ord osv..

YEAH!

Gi meg ei strand, så skal jeg løpe..

Hadde det bare vært så vel..

Okei, den kan jeg gå med på!

True that..

Nike_yesterdaytomorrow_large

Sukk, nå fikk jeg dårlig samvittighet..

Success

Så sant, så sant..

Skal prøve å la alle disse motiverende ordene synke dyyyyypt inn, mens jeg venter på at giddalystheten skal slå til!

8 kommentar to “Motivasjon-smotivasjon.”

  1. Tone Rokås Ånes februar 6, 2012 kl. 16:43 #

    Disse hjalp meg, takk! Og tro meg, kan jeg så kan du 🙂

    Jeg har alltid (siden jeg var ca 12) vært misfornøyd med egen kropp, men aldri riktig nok til at jeg klarte å gjennomføre virkelig konkrete endringer. Jeg har aldri trent fast (annet enn første halvdel av fjoråret hvor jeg telte kalorier, mosjonerte litt og gikk ned rundt 7 kilo, målet er litt over 7 til – når jeg får ork til det) men har nå etter nyttår kjøpt meg treningskort hos studentsamskipnaden og prøver å få til litt trening av og til. Det er ikke mye, og jeg har en lang vei å gå før jeg når noe som kan være tilnærmet «god form», men det er vanvittig mye bedre enn ingenting.

    Og jeg beklager den avhandlinga der altså, det var mest bare for å understreke at om jeg kan, så kan virkelig du.. Du er flink! (Og der kom stalkeren inn også ja, som har oversikt over at du er flink…. Det er ulempen med å lese blogger uten å gi lyd fra seg.)

    • Fra tjukk til smukk februar 6, 2012 kl. 17:02 #

      Jeg liker avhandlinger! Og stalkere.:p Bortsett fra at de ikke legger igjen kommentarer da! Men hadde kanskje vært vanskelig å drevet stalkervirksomhet om man skulle legge igjen kommentarer hele tiden.

      Jeg kjenner litt sånn at da jeg veide 112 kg og hadde nesten 40 i BMI, aka helt klart i en faresone for både ditt og datt OG var nybakt mamma til en liten prinsesse. DA var det enkelt. Det var jo ikke noe sak da. Det var liksom enten: «Forbli sykelig overvektig – bli syk» eller «Slank deg – hold deg frisk.» Trengte ikke noe motivasjonsbooster da. Er jo fortsatt «farlig» overvektig, men er liksom ikke så farlig lenger = ikke så enkelt.

      Men VIL og SKAL! Kan bare ikke regne med å ville hver dag..

      Litt trening er jo bedre enn ingen. Tror cluet er å finne noe man liker! Også holde på med det man liker 80% av tiden og det man MÅ 20 % av tiden. Drite i hva alle andre mener man skulle og burde trene, og gjøre som man vil!

      • Tone Rokås Ånes februar 6, 2012 kl. 17:22 #

        Nei, det ville i såfall vært vanvittig dårlig stalking… Og ja, jeg ser i grunn den, men det må da være litt motiverende i seg selv å se hvor vanvittig flink du har vært og hvor langt du har kommet? Jeg synes i alle fall du har vært vanvittig fink og at det står stor respekt av det!

        Når det gjelder å gjøre noe en liker prøver jeg å lære meg å bli glad i å løpe for tiden, for det tror jeg er en treningsform som kroppen min kan bli veldig glad i, jeg må bare komme over hvor kjedelig det er først. Skal også utvide med litt styrke og sånt etterhvert, men hovedfokus per nå er å lære meg å like å løpe!

      • Fra tjukk til smukk februar 6, 2012 kl. 21:19 #

        Tuuuusen takk for det!!:)

        Løping er noe jeg virkelig liker, men er for tung for det foreløpig. Har sånn fin beinhinnebetennelse som stadig vender tilbake, så må liksom trappe rooooooolig opp. Kjedelig, men verdt det tilslutt!

  2. Kristine februar 6, 2012 kl. 17:27 #

    Motivasjonene til å dra seg opp av sofaen og avgårde på trening er visst ikke så stor her heller nå merker jeg… Men det må til! La motivasjonen synke, så kommer det seg 😀 God mandag, frøken!

    • Fra tjukk til smukk februar 6, 2012 kl. 17:36 #

      Kristine, du er jo alltid på trening! Når ikke du er opptatt med å lage deg übersunn mat da.:p

  3. Ingrid februar 6, 2012 kl. 20:03 #

    Ta en titt på det siste innlegget mitt 😉

    • Fra tjukk til smukk februar 6, 2012 kl. 20:14 #

      Ja, der var det mange gode grunner!:) Vet jo om dem eegentlig da, men velger å lukke det ute innimellom.:p

Legg igjen en kommentar

