Trening på en dag med vinterblues.

7 Feb

Den måtte jo komme i år også..

Vinterdepresjonen.

Og den kom da den pleier å komme. Februardrittmåneden. Hadde jeg vært i jobb nå så hadde jeg vært såååå lei. Hvert år i februar. Slår aldri feil. Dumme kollegaer, dumme menneskeheten, dumme alle bortsett fra senga.

Menmen. Man må bare stå i mot. Så med mye overtalelse fra meg selv, klarte jeg å karre meg opp av senga, ikke seinere enn 12 i dag. En bragd i seg selv, når kroppen, hodet, hjertet, ALT bare vil ligge og stirre tomt ut i lufta.

Men ja, kom meg opp og fikk drasset meg på trening.

Det ble halvannen time inkludert oppvarming, overkroppsstyrke og 15 minutter kardio tilslutt.

Åh, jeg prøvde stangroing i smithmaskin for første gang siden skulderbruddet. Det var deilig. Favorittøvelsen min. Er ikke så glad i smithmaskin akkurat, men må bare bruke den til skuldra blir bedre.

Det bare til å glemme alt som heter slanking denne uka. Det er et fokus jeg liksom ikke klarer forholde meg til, når ting er som de er.

Nå er det bare til å dra seg opp av senga hver dag, laste ned «The power of now», «The secret» OG «You can heal your life», høre på alle sanger man vet om med ordet «Stronger» i seg, om og om igjen, tenne stearinlys, trøkke innpå med Maca  og D-vitaminer og alt som er bra, øve inn mantraet «JEG ER GLAD OG LIVET ER BRA», si det til seg selv dagen lang og komme seg på trening. Være streng, men snill.

Heldigvis går det over i Mars!

8 kommentar to “Trening på en dag med vinterblues.”

  1. Ingrid februar 7, 2012 kl. 17:25 #

    Snart er det vår vet du, lysere tider! Herlig at du kom deg på trening likevel, det krever viljestyrke 😀

    • Fra tjukk til smukk februar 7, 2012 kl. 18:34 #

      Hehe, takk. Viljestyrke/stahet.:) Klarer å rote frem litt innimellom.

  2. Prosjekt8kg februar 7, 2012 kl. 21:48 #

    Jeg vurderer sterkt å løpe til et solarium og bli der noen timer! Sool, kom til meg.. 😀 Håper måneden går kjapt 😉

    • Fra tjukk til smukk februar 7, 2012 kl. 21:53 #

      Ja, solarium hadde virkelig vært noe! Prøver å være flink og ta D-vitaminene mine, men har hørt noe om at mye kroppsfett + D-vitaminpiller ikke alltid er noe suksessfull kombinasjon.

  3. Prosjekt8kg februar 7, 2012 kl. 22:14 #

    SV: Hvor har du lest det med d-vitaminer..? Det hørtes rart ut!

    Hehe, har kommet fram til at jeg spiser havregryn de dagene jeg trener styrke! Det ble ikke havregryn ikveld da, selv om jeg har trent styrke men proteinshake istedet.. Men fremover blir det havregrøt til kvelds på treningsdagene! Får se på vekta etterhvert hva den mener om saken 🙂

  4. Divamamma februar 8, 2012 kl. 02:14 #

    Synes du er knall flink som kom deg på trening når humøret er slik!! Kjempe bra frøken!!!

    • Fra tjukk til smukk februar 8, 2012 kl. 13:14 #

      Takk ❤ Man må bare jobbe seg igjennom. Hjelper ikke sitte hjemme!:)

Legg igjen en kommentar

