Dagens middag – Sellerirotfries.

8 Feb

Her snakker vi lavkarbo fastfood! 

Enkelt og greit. Skjær sellerirot i fingertykke biter, ha i en ildfast form, gjerne med noen terninger smør, går like greit uten. Krydre med f.eks grillkrydder.

Stek i ovnen på 200 grader i ca 50 minutter. Bland litt innimellom. Sett gjerne på grillen de siste 10 minuttene.

De blir litt sprø på utsiden og myke inni! Ganske like fries av poteter, men litt søtere på smaken, nesten ikke noe karbohydrater og MYE sunnere!

Mmmm.

Er ikke sikker på hvem som «fant på» dette» heller.. Tror det var LCHF-bloggen jeg så de på først.

Advertisements

7 kommentar to “Dagens middag – Sellerirotfries.”

  1. Anna februar 8, 2012 kl. 21:14 #

    Ommanommanomm 😀
    Skal testes!!

  2. Lisa februar 9, 2012 kl. 10:08 #

    Så enkelt! 🙂

  3. Prosjekt8kg februar 9, 2012 kl. 16:30 #

    Det så jo riktig lekkert ut. Prøvde meg på det en gang, men de ble..ikke så gode 😀

  4. Rin februar 9, 2012 kl. 16:51 #

    Sellerirot fries er så sinnssykt godt. Jeg har bare laget i stekepanna, ikke prøvd i ovnen – men det virker forsåvidt litt mer lettvint. Og på bildet ditt ser de jo helt perfekte ut. Sulten nååå!

    • Fra tjukk til smukk februar 9, 2012 kl. 16:52 #

      Ja, det er kjempegodt! Har prøvd i panna jeg også, men fant ut at dette var mye enklere og mindre jobb.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Høstmatgleder. | Fra tjukk til smukk! - september 22, 2013

    […] Nepelasagne Blomkålsuppe (og andre supper såklart) Ovnsbakte grønnsaker som tilbehør Sellerirotfries Grønnsakslasagne Rosenkålpuré Fårefilét […]

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: