Lørdag med ingenting å vise til, bortsett fra gelé.

11 Feb

Det er nå jeg skulle vist frem ukas fantastiske veieresultater og måleresultater og what not. Men jeg har ikke noe å vise til! Denne uka har jo hatt et litt annet fokus. Komme-seg-opp-av-senga-bekjempe-vinterdepresjonsuka! Stress hjelper jo ikke akkurat på vekta, som vi vet. Her skal kortisolnivået holdes på et bunn-nivå. Tar det ikke så veldig tungt, men neste uke skal jeg under 90!

SKAL. 

Sitter her og nyter dagens cocosakaffe med en liten dråpe stevia toffee i.

Har vært effektiv på morgenen og kokt saft og prøvd å lage gele. Brukte Fun light med Jordbærsmak. Og pulvergelatin, faktisk. Aldri brukt før, men det er vel ikke noe særlig hokus pokus.

Gelé er superenkelt å lage.

Tilbered gelatinen som beskrevet på pakken. Pulvergelatina bløtlegges i 2 ss lunken væske pr 1 ts pulver. Ei pakke holder til en liter væske.

Kok opp rett under 1 liter vann og hell det i gelatinblandingen. Rør godt.

La vann og gelatinblandingen avkjøles litt, før du tilsetter saft til ønsket smak. (Jeg kokte opp saft, men det er visst bedre å tilsette saften etter at vannet har kommer litt under kokepunktet igjen)

La det stå på benken til det blir lunket og sett inn i kjøleskap. Tar vel en 7-8 timer før det stivner skikkelig.

Denne geleen inneholder jo ca 0 av alt. Ikke noe kalorier, ikke noe karbohydrater, bare MASSE deilig nervegift, aka aspartam. Men men. Man må lide for de kalorifrie godene.

Tenkte jeg skulle lage en karamellkrem til. Jordbær og karamell er faktisk ganske godt sammen. Også skal jeg prøve å lage noen energibarer i dag. Basert på en oppskrift her og en oppskrift der. Kan jo ikke finne på noe selv.

Ha en fin lørdag!

9 kommentar to “Lørdag med ingenting å vise til, bortsett fra gelé.”

  1. Maria februar 11, 2012 kl. 10:45 #

    Ved temp over 70 grader får aspartam en bitter smak. Derfor burde du kokt opp gelatin og vann for så å tillsette funsaft når dette hadde kjølt seg litt. Din gele kommer sikkert til å smake ok, men ikke så godt som den kunne smakt.

    • Fra tjukk til smukk februar 11, 2012 kl. 10:48 #

      Har lagd den sånn mange ganger uten å ha merket noe til det.. Men det er jo kjekt å vite at det kunne vært bedre.:) Skal endre det..

  2. Prosjekt8kg februar 11, 2012 kl. 14:39 #

    Skal definitvt lage gele neste helg! Er ikke kjempefan av det, men i nøden, hehe, og kalorifri godis kan likes 😉

  3. Annette Helene februar 11, 2012 kl. 16:48 #

    Jeg sitter akkurat å spiser gele med sjokoladesaus:))) nam!!

    Håper du får en super lørdag:) goklem fra meg :))

    • Fra tjukk til smukk februar 11, 2012 kl. 20:11 #

      Sjokoladesaus til gelé var uten tvil en ny tvist!
      Goooood lørdag!!:D

  4. Anja Holt februar 11, 2012 kl. 19:17 #

    OK, nå fikk jeg bare litt lyst på gele. Shame on you! Men jeg er samtidig innmari sulten, så kanskje en porsjon fløtegrøt gjør samme nytten? Lov å håpe? Og så har jeg noen Bounty jeg kan spise til MGP, det blir fint….. si det blir fint, at du tror jeg kan få det OK uten gele (som jeg bare vet hadde smakt nydelig med litt vaniljekrem og den derre fruktfest smaken).

    • Fra tjukk til smukk februar 11, 2012 kl. 20:09 #

      Det hadde vel i grunn bare vært til å lage gelé, hadde det ikke?:p

      • Anja Holt februar 12, 2012 kl. 00:23 #

        Jo, ja…. Men jeg kan ikke ha for mye slikt rundt meg for jeg spiser ikke maten min da serru!

Legg igjen en kommentar

