Mandag, med kakao isteden for trening.

13 Feb

Ja, i dag har jeg vært hos legen og blitt sykemeldt enda en måned.. SUKK! Men legen var kjempeimponert over fremgangen min siden sist. Jeg klarte å løfte armen 30 grader høyere enn sist jeg var der! (Halvannen måned) Nå er jeg oppe i litt over 80 grader. Løfter også 80 grader fremover, men har ikke sjans til å få hånda bak på ryggen.. Har jo endel skruer og en titaniums plate i armen, så det er ikke plass til den slags bevegelse visst. Jeg har vært veldig slækk på bevegelighetstreninga i det siste og trena mest styrke, så må skjerpe meg. Det må tøyes og det gjør vondt, men det må gjøres!

(Ja, jeg har lånt ullgenseren til mannen.:p)

Det er ganske bra saker og jeg er sååå glad for fremgangen! For fem måneder siden (tenk at det er så lenge siden jeg knakk den..) klarte jeg ikke å løfte den så mye som en cm.

Gleder meg til å begynne å jobbe igjen.. Hater å være sykemeldt.. Mister jo all kontakt med jobben og kollegaer og alt mulig.

Lillemor var også med til legen for å sjekke barneastmaen sin og etter legevisitten dro vi til jobben min med sykemelding. Vi skulle trena etter det, men VI bestemte oss for å dra hjem og drikke kakao isteden. (Kjekt å ha noen å skylde på.)

Så da koser vi oss med cocosakakao, knekkebrød med ost og sjokolade isteden for å svette.

Skal nok få lurt inn litt kardio i løpet av dagen..

Da jeg var innom jobben kom jeg brått på at jeg hadde en liten boks med cocosa stående der. Gleden var stor, for her hjemme er det tomt.

Små gleder.

Ha en fin mandag!

10 kommentar to “Mandag, med kakao isteden for trening.”

  1. Anna februar 13, 2012 kl. 12:47 #

    Æsj, dumt med ny sykemelding da:(
    Men høres jo ut som om du allikevel har riktig så god fremgang siden sist legetime!
    Hvordan knakk du skulderen? :S
    Kos dere med kakao, kjempedigg 🙂

    • Fra tjukk til smukk februar 13, 2012 kl. 12:56 #

      Joda. Det skal jeg fortelle.:p Jeg sykla SYKT mye i fjor sommer. Flere mil, flere ganger i uka. Oppover bakker, nedover bakker, i litt av ei fart, med racersykkelen min. Skikkelig crazy ekstremsportsykling.

      Så en kveld skulle jeg ut og sykle en liten tur, i meeeget rolig tempo, på damesykkelen min. Vi snakker en sånn super-treg én, med kurv og hjul så brede som fortauet omtrent. Veldig gammel-dame vennlig, ikke bygd for fart og spenning.

      Vel. Jeg sykla på fortauet, men måtte sykle ut på veien da det var en jogger på fortauet. Da jeg skulle på igjen, var ikke sykkelen helt med på den. Sykkelen ble igjen på veien, da fremhjulet sklei bortover kanten. Jeg derimot, jeg var godt oppå fortauet. Skrapa trynet bortover asfalten og landet tydeligvis på skuldra da.

      Armen bare hang rett ned og jeg klarte ikke sette meg inn i bilen engang, uten å hyle. Sykt vondt liksom.. Rett på legevakta og ble sendt videre på sykehuset.. Tok røntgen og da fant de ut at overarmsbeinet ikke lenger var festet der det skulle vært festet, at en sene mellom skuldermuskelen og armen hadde blitt revet av også hadde jeg slått løs fragmenter fra beinet.

      Sånn kan det gå.:p

  2. Line februar 13, 2012 kl. 13:30 #

    Kjipt med mer sykemelding da, men yey for fremgang.

    Men tsk tsk for lite bevegelighets trening. Jeg var hos fysio 3 ganger i uka i 6mnd etter operasjonen og fikk tøya til jeg hylte, pluss øvelser hjemme…..som jeg ikke alltid gjorde, men dog.

    Tøy tøy tøy. Kan og anbefale tagge baller og masere den på skulderen oppover en vegg, Spesielt på baksiden og ned mot under armen liksom, et feste der som har godt med trigger punkter. Om det ble forklart forståelig.

    Meg har den blå og jeg har en foam roller på vei i posten.

    • Fra tjukk til smukk februar 13, 2012 kl. 13:44 #

      Takk for tips! Jeg har tøya litt i dag og kjenner det ganske godt. Er ikke så glad i smerte:p Men ja.. Det må jo gjøres…

  3. Cilen februar 13, 2012 kl. 13:44 #

    Hørtes digg ut med kakao:)
    Deler du oppskrift på cocosakakao?

    Ha en fin dag:)

    • Fra tjukk til smukk februar 13, 2012 kl. 13:54 #

      Er ikke noe mer avansert enn at jeg lager kakao med kaffemaskinen (Dolce gusto) og har en skje cocosa i.:)

      Ha en fin dag du også, Cilen!:)

      • Cilen februar 13, 2012 kl. 15:52 #

        ah, må prøves– Høres digg ut!

  4. Lisa februar 13, 2012 kl. 22:03 #

    Det så godt ut:) Synes du ser tynn ut på bilde:) Du har vært utrolig flink. Skjønner at du gleder deg til å jobbe igjen. Hørtes skikkelig ekkelt ut det med å skrape ansiktet bortover bakken… Auuu! Og skuldra da…. Har aldri knekt noe jeg.. så klarer ikke å forestille meg smerten. Stakkar:(

    • Fra tjukk til smukk februar 14, 2012 kl. 07:37 #

      Takk snuppa!:) Jeg hadde aldri brekt noe jeg heller, så når jeg først gjorde det så klina jeg skikkelig til.

  5. minslankekur februar 15, 2012 kl. 21:23 #

    Øv at du skal sygemeldes fortsat 😦 Men hellere det end at du begynder for tidligt og får den overbelastet el.lign. Så tager de bare meget længere tid! Hang in there 😉

Legg igjen en kommentar

