Dagens pre 24-timersfastemat i bilder

15 Feb

Det ble egg dropsuppe til flunch (frokost-lunch) og det var gode greier!

Litt vanskelig å få dette til å se delikat ut..

Jeg byttet ut den nøytrale oljen med sesamolje og litt ekstra soyasaus, for jeg er VIRKELIG glad i sesamolje.

Kommer garantert til å prøves igjen! Suppe er jo så godt og mettende og varmende og fantastisk!

Til middag ble det kyllinglasagne. Lagd slik som dette. Nesten da. I dag ble karbonadedeigen byttet ut med kyllingkjøttdeig og ostesausen ble lagd på fløte og revet ost, isteden for kremost. Man tager hva man haver. Kjøleskapet er fylt opp til randen med halvtomme bokser, halvspiste grønnsaker og alt mulig. Må få brukt det opp.

Ingen lasagne uten ostesaus.

Jeg hadde masse løk og hvitløk i. Min kjære er nemlig også blitt syk, og jeg har IKKE tenkt til å bryte nyttårsforsettet mitt, som er: Ingen forkjølelse i 2012.

Nå var det så alt for lenge siden jeg hadde spist fetaost, så det var faktisk hele dagens høydepunkt.

Eh.. I tillegg har jeg spist litt av dette:

Og eh.. Litt melon og energibar og.. Og og og..

Så derfor skal jeg nå dra og trene, mens mannen sitter her og er syk. Jeg skal ikke smittes!

Må nesten bli en lett skulderøkt i kveld, for nå har skuldra mi stivnet til, etter noen dager uten trening på den. Tøyde endel på den på mandag og etter det har den vært vond, men tror det hjelper med trening. Jeg får lytte til den, så godt jeg kan.

Her er melon og agurkfatet til lillemor. Hun har fått angst for alt som er mørkegrønt, så her spises agurkfyllet ut av skallet. Utrolig hvordan de små tennene graver agurkkjøttet ut av skallet altså. Jeg er imponert. Hun er iherdig.

Etter middagen i dag blir det en 24-timersfaste på meg. Det blir nok ikke fulle 24 timer, for jeg har planer om å innta BCAA under og etter trening. Bortsett fra det blir det ikke noe mat før klokka 19.30 i morgen.

Huset trenger virkelig en shining og da er 24-timersfaste helt perfekt. Keeping busy hele dagen gjør fasten til en lek og fasten gjør husarbeidet til en lek.

Win-win.

10 kommentar to “Dagens pre 24-timersfastemat i bilder”

  1. Annette Helene februar 15, 2012 kl. 19:43 #

    Du lager så utrolig mye godt 😀 mmm! Er det is på det ene bildet?
    Hvordan syns du det er med faste? har tenkt til å prøve ut det jeg også:)
    Ha en super onsdag:D

    • Fra tjukk til smukk februar 15, 2012 kl. 19:55 #

      Sjokolademousse!:D Jeg synes det er helt OK! Gjør det ikke så innmari ofte. Dette blir vel årets andre.

      Men det går veldig bra altså! Ikke sulten og får herlig energi etter noen timer.

  2. Lisas hverdagslykke februar 15, 2012 kl. 20:30 #

    Mulig du har skrevet om det før. Men hvorfor faster du? 🙂 Lykke til med husvasken! Kom gjerne hit å vask litt også mens du faster;)

    • Fra tjukk til smukk februar 15, 2012 kl. 22:16 #

      Det er egentlig bare fordi at jeg føler det setter fart på nedgangen innimellom. Men det er ikke noe lang faste altså. Bare 24 timer. Spiser middag i 19.30 tiden og faster til 19.30 dagen etter.

  3. Tone Rokås Ånes februar 15, 2012 kl. 21:22 #

    Faste, ja…. Jeg er full av beundring! (Og den lasagnen så HELT vanvittig god ut. Åååhhh så sulten jeg er…)

    • Fra tjukk til smukk februar 15, 2012 kl. 22:17 #

      Spise da? Faste er ikke noe bragd akkurat.:p Hadde det vært flere dager eller en hel daaaaag uten mat liksom. Men det hadde nok ikke dette matvraket klart.:p Må ha mat hver dag!

  4. Prosjekt8kg februar 16, 2012 kl. 08:42 #

    Iiik, å se på sånne matbilder når man spiser PSMF er tortur, hehe! Ostesaus-bildet så himmelsk ut. Det med 24-timers faste vet jeg ikke om jeg hadde klart..det går akkurat med psmf for min del 😀

    • Fra tjukk til smukk februar 16, 2012 kl. 09:02 #

      PSMF er forferdelig:p Det hjelper å vite at det er deilig mat i enden av tunnelen;)

  5. Anja Holt februar 16, 2012 kl. 13:24 #

    Det så nydelig ut, virkelig! Jeg vil ha alt, jeg vil slikke bollen til moussen. jeg hadde ikke klart å kontrollere meg. Aldri.

Legg igjen en kommentar

