Veiedag nummer fire i 2012.

18 Feb

God morgen!

Da var det dags for offisiell veiedag igjen. Jeg bestilte jo 89.9, men fikk nok ikke til det, nei.

So close, but yet so far!

Da har jeg gått ned 600 gram de to siste ukene. 2.7 kg i år. 22.7 kg tilsammen.

Vet ikke helt om jeg skal smile eller grine. Synes ikke AKKURAT det er noe å rope kjempehurra for?! Men det er bedre enn å stå stille eller evt å gå opp. Vi får se positivt på det og bare fortsette som før, litt strengere om mulig, men dette er tross alt et langvarig prosjekt, så det kan ikke bli for ekstremt heller. Livsstil, ikke diett osv.

Fortsetter jeg i dette tempoet har jeg jo gått ned 20 kg på slutten av året. Det er jo mer enn akseptabelt og helt etter, til og med 7 kg mer, enn planen. Rart hvordan man setter seg en fornuftig plan også blir man drit-stresset når det ikke går mye fortere? Noen som kjenner seg igjen?

Ganske festlig egentlig, når man får litt perspektiv på det.

Skjerpings, smukka!

I dag er det bursdagsfest, langt vekk i Bærum. Jeg drikker ikke lenger, så trenger ihvertfall ikke bekymre meg for at det skal stanse nedgangen min. Etter at jeg gikk gravid smaker all alkohol som ren gift, dessuten slipper jeg å miste alle kosholdshemninger og trykke innpå med potetgull når jeg er på det fulleste. OG jeg slipper cravings dagen derpå. Kan til og med gå en tur, isteden for å sove lenge. Dessuten skal vi i barneselskap i morgen. Det er ikke noe særlig i fyllesyk tilstand. Win-win-win-win-win.

Ha en fin lørdag, alle!

12 kommentar to “Veiedag nummer fire i 2012.”

  1. Divamamma februar 18, 2012 kl. 09:57 #

    Selv om ikke resultatet ble helt som ønsket har du uansett gått NED! Og ned er rette veien:)

    Keep up the good work!!!!!

    Kos deg på bursdag i kveld og barneselskap i morgen:)

    • Fra tjukk til smukk februar 18, 2012 kl. 12:01 #

      Tusen takk! Ha en fiin lørdag!:D

      • Divamamma februar 25, 2012 kl. 11:18 #

        Bare hyggelig!

  2. isabella februar 18, 2012 kl. 11:56 #

    hvert gram teller smukka:) syns det er kjempe bra jeg!!! go girl!!!!
    Min dag i morgen, kjenner jeg grugleder meg……
    Ha en fin Lørdag 🙂

  3. Line februar 18, 2012 kl. 12:29 #

    Ikke alltid alt kommer som bestilt. Men du går nedover og det er det viktigste. Men om jeg kjenner meg igjen ja, det er halt sikkert. Veldig. Men vil fortere, men så har man egentlig satt seg en fornuftig plan. Kjempe bra jobba og stå på!

  4. Anja Holt februar 18, 2012 kl. 13:44 #

    Jeg synes du er kjempeflink jeg, frøken smukkk, og jeg har blitt som deg og drikker ikke noe særlig lenger. Jeg kan godt ta litt vin, men ikke hver helg. Ikke engang hver måned. Jeg synes det er deilig. Håper du får en fin bursdag i Bærum.

  5. Prosjekt8kg februar 18, 2012 kl. 14:03 #

    Slutt å tull! Det er jo praktisk talt i (del)mål!! Synes du skal være fornøyd 🙂 God helg:-)

    • Fra tjukk til smukk februar 18, 2012 kl. 14:41 #

      Det er litt spesielt å komme under 90 kg da.:p Har ikke vært der på så lenge jeg kan huske. Så når man jobber i mot noe og ikke når målet, så er det litt småkjipt. Men det går over!:)

  6. Lisas hverdagslykke februar 18, 2012 kl. 14:15 #

    2,7kg er slettes ikke værst. Som du sier, det er et langvarig prosjekt.

    Du er flink som styrer unna alkohol da. Det er ikke verdt å drikke i alle anledninger. Det har du helt rett i! Det fører ofte med seg litt ekstra kalorier dagen derpå for min del også:) Jeg liker ikke kullsyre, så jeg synes ikke det er så mye alkoholholdige drikker som er godt, heldigvis nesten.
    Kos dere i selskap:)

    • Fra tjukk til smukk februar 18, 2012 kl. 15:12 #

      Takk for det!:)
      Det eneste alkoholholdige jeg pleide å like er drinker. Brennevin og saft eller brus. Men nå går det bare ikke lenger. Smaker ren gift. Så da er det liksom ikke noe særlig å tvinge det i seg, bare for å bli full.

  7. sv: Nei, det er jo ikke det første man tenker på 🙂 Du får dele linken med dem på FB vettu 😉

Legg igjen en kommentar

