Kokt torsk med ertepuré og spekeskinke

20 Feb

Allerede type en time etter at jeg hadde postet treningsplanen for uka ble hele uka mi snudd på huet, da jenta mi spydde på bussen på vei på trening. Omgangssyken heiheihei! Så da blir det jo hjemmedager i MINST to dager til.. Men jeg får rett og slett dra og trene før kjæresten drar på jobb i morgen. Det løser seg! Selv med barn å ta hensyn til. Har jo morgenkardioert, så har ikke vært helt treningsfri.

Anyways, dagens middag:

Torsk med ertepurè og spekeskinke

Torsk: trekkes i varmt vann i ca 10 minutter

Ertepuré: kok opp vann, hell i erter, vent til vannet koker og la det koke i ca 1 minutt. Ha i smør, salt og pepper og mos med stavmikser

Spekeskinke: legg på rist i stekeovnen på 150 grader varmluft i ca 7 minutter (Blir BRÅTT brent!)

Mmmmm.

I dag har jeg fått fylt opp kjøleskapet vårt også! Det var et veldig trist kjøleskap, men nå er det veldig-veldig glad kjøleskap!

Salmalaks og røkalaks og speltlomper og spisspaprika og fetaost og smoothie ogogogog!

6 kommentar to “Kokt torsk med ertepuré og spekeskinke”

  1. Cilen februar 20, 2012 kl. 20:31 #

    Takk for oppskrift:) har du salt eller noe annet krydder i vannet som torsken trekkes i?

    • Fra tjukk til smukk februar 20, 2012 kl. 20:41 #

      Hadde det ikke, pga spekeskinken, men det hadde nok ikke gjort noe!:)

  2. Lisa februar 20, 2012 kl. 22:16 #

    Takk for koselig kommentar fra deg. Og treningsappen har jeg lastet ned nå:) Skal bare lære meg å bruke den! 🙂

    Maten så veldig delikat og god ut! Jeg elsker fisk. Heldigvis gutten min også. Synd min samboer verken liker erter eller fisk! Men jeg og barna pleier å ha fisk minst en gang i uka uansett om han min bedre halvdel ikke spiser det. Så er det fisk en dag i uka i barnehagen også. Så det hjelper på det også.

    Håper jenta di ikke kaster opp noe mer nå. Det er jo helt forferdelig å kaste opp. Stakkar! Kanskje du å blir smitta nå? Det er jo veldig smittsomt.

    Kjøleskapet var stappfullt kan man si:) Herlig! Jeg liker å fylle opp et tomt kjøleskap!

    • Fra tjukk til smukk februar 21, 2012 kl. 10:36 #

      Få ting er mer sørgelig enn et skikkelig tomt kjøleskap!

      Mannen min elsker fisk. Han er en sånn villmarkens sønn som gjerne tar med seg teltet ut og lever på fisk i flere uker, så det er ikke noe problem her. Snuppa ELSKET virkelig fisk før, men nå er hun brått skeptisk. Men det er vel bare en fase.. (Håper jeg..)

      Hun har heldigvis sluttet å kaste opp nå. Til og med spist litt i dag. Omgangssyken er verst.. Jeg har ikke blitt smittet de siste gangene hun har hatt det faktisk. Er vel blitt litt immun. Den første gangen hun hadde det ble hele huset ordentlig syke.

  3. Trineine februar 21, 2012 kl. 10:25 #

    Fisken så kjempegod ut, men jeg hater erter 😛

    • Fra tjukk til smukk februar 21, 2012 kl. 10:27 #

      Hehe, da er det best å droppe det!:p Går med alle verdens andre pureer også da! Blomkålpuré, rosenkålpuré, potetpuré, brokkolipuré osvosv!:)

Legg igjen en kommentar

