Dagens trening og fullkornspai.

22 Feb

Ja, i dag dro jeg på spinning klokka 17.

55 minutter med forferdelighet!
Var faktisk ikke så fælt å spinne, men pulsen ville ikke opp dit den skulle. Man klarer jo ikke akkurat ta i så hardt på streng diett, som man klarer når man ikke går på underskudd. Merker at kroppen virkelig går på et lavt gir nå, så tror jeg skal spise litt ekstra i kveld for å kanskje få i gang motoren litt igjen.  Nedsatt forbrenning er jo ikke akkurat helt toppen, når man vil gå ned i vekt! Slapp av, skal ikke ta helt av.

Til middag i dag spiste vi fullkornspai med kylling, sopp, purre og soltørkede tomater. Dette blir jo ikke akkurat kjempe lavt på karbo, men tror Fedon hadde blitt fornøyd. Den er balansert og fin med trege karbohydrater, masse protein og litt fett.

Bunnen lagde jeg fra bunnen av. Det er ikke lov å kjøpe ferdig paibunn! Den er GARANTERT fult av med herdet fett og det er det siste du vil ha i deg..

Fullkornspaibunn finnes vel ikke i butikken heller..

Jeg brukte 150 gram romtemperert smør, 200 gram fullkornsmel og 3 ss vann. Blandet det så godt sammen som man kan, uten kjøkkenmaskin.

La deigen i kjøleskapet i en times tid før jeg kjevlet den ut og trykka den ned i paiformen.

Prikka den med en gaffel og stekte den på 200 grader i 20 minutter.

Fullkornsmel har ikke helt samme egenskaper som hvetemel, så det smuldrer litt i kantene, men det gjør ikke noe.

Pai kan jo fylles med alt mulig. Veldig fint å lage hvis man har diverse rester liggende. Jeg hadde rester av kyllinglår i kjøleskapet, så jeg rev de opp og hakket noen soltørkede tomater.

Hakket opp en 8-10 sjampinjonger og ca 3/4 purreløk

Rørte sammen 4 egg og 2 dl melk + urtesalt, nykverna pepper, MASSE barbequekrydder og masse chilikrydder.

Hadde grønnsakene i bunnen, kyllingen over, også eggestasen jevnt fordelt over det hele.

Også litt ost på toppen da!

Satt den inn i ovnen i ca 20 minutter, til egg og melkeblandingen var stivnet.

Og serverte med frisk salat.

Denne paien holder til 8 porsjoner.

Næringsinnholdet per porsjon er slik:

Kalorier: 393
Karbohydrater: 19.1
Proteiner: 20.7
Fett: 25.8

10 kommentar to “Dagens trening og fullkornspai.”

  1. Anna februar 22, 2012 kl. 20:50 #

    Namm! Dette så jo helt nydelig ut 😀

    • Fra tjukk til smukk februar 22, 2012 kl. 21:00 #

      Ja, det var kjempegodt!:D Men litt vanskelig å få det til å se digg ut på bilder.:p

  2. Lisas hverdagslykke februar 22, 2012 kl. 22:08 #

    Synes det så bra ut på bildet jeg:)

    Mye bedre å ha masse å gi på trening ja. Utrolig hvor stor forskjell det utgjør. Men dagsform har mye å si også.

  3. fitnessista februar 23, 2012 kl. 00:08 #

    Kjempeviktig å få i seg nok næring selv om du vil ned i vekt! Spiser du mer, forbrenner du også mer, kroppen er utrolig tilpasningsdyktig 🙂 Den paien så forresten helt nydelig ut! Håper du koste deg 😀

    • Fra tjukk til smukk februar 23, 2012 kl. 09:09 #

      Ja, jeg vet.. Men kroppen min er ikke helt med på å gjøre det den burde, bestandig. Skal jeg gå ned skikkelig, så må jeg dessverre spise mindre enn det jeg synes er noe trivelig selv.:p Men bare for noen uker da.

  4. Prosjekt8kg februar 23, 2012 kl. 07:00 #

    Åh, pai er så godt! Denne så kjempegod ut. Den beste jeg har smakt er faktisk en uten kjøtt, men med karamellisert stekt løk oppi..Sikle! Tror jeg må lage pai en dag 😀

  5. Anja Holt februar 23, 2012 kl. 09:01 #

    Smaskens, du kunne lurt meg med på den retten der! Viktig å fylle på med næring når man trener så mye som deg, da har du litt å gå når du kommer hjem også!

    • Fra tjukk til smukk februar 23, 2012 kl. 09:12 #

      Ja, jeg vet det. Men det er utrolig hva kroppen tåler. Har jo endel å gå på.:p

  6. Trine februar 23, 2012 kl. 09:05 #

    Nam! Og ikke verst næringsinnhold heller! Har alltid tenkt at pai må da være fryktelig usunt uansett hvordan man lager det, men ser ut til at jeg tok feil 🙂

    • Fra tjukk til smukk februar 23, 2012 kl. 09:11 #

      Neeeida. Bunnen er jo ikke akkurat sunnest, men det er jo masse fyll og lite bunn, så det går litt opp i opp!:)

Legg igjen en kommentar

