Blåsøndag utsatt på ubestemt tid.

26 Feb

Så lenge jeg kan huske så har søndag vært skikkelig drittdag. Umulig å holde seg til planen. Labert humør. Dårlig moral. Alt er bare dritt og møkk. Godterier lurer overalt. KEBAB KOM TIL MEG! Livet er så kjipt, AHA! Men nå har jeg rett og slett bestemt meg for at det ikke skal være det lenger! Det er lettere å bestemme seg for sånt, når solen skinner, ikke sant?

Det ligger jo rett og slett mye i forventningene man skaper seg og innstillingen man inntar. Går man inn i søndagen med en forventning om at det skal bli en blåsøndag og snakker hele dagen, fra morgen til kveld, om at søndagen er en så kjip, vanskelig, fæl, kranglete, deprimerende dag, så BLIR det en Blåsøndag. Garantert. Det kan snus ved å prøve å tenke litt positivt isteden, men gudene skal vite at det er vanskelig å overbevise seg selv så mye, at det faktisk blir en realitet. Hvis ikke så hadde jeg ikke støtt og stadig hatt dårlige dager. Men det er langt i fra umulig å endre på det.

Da gjelder det å være litt overpositiv på morgenen, så holder man det gående resten av dagen. Si til deg selv at «Dette blir en herlig, deilig, rolig, avslappende, nydelig søndag!». Gå en tur i solskinnet. Se muligheten isteden for ulempene. Lag deg en ekstra god kopp kaffe og nyt den sammen med favorittmagasinet ditt. Ring ei venninne og spør om dere skal dra og trene sammen. Suss litt ekstra på kjæresten. Se en komedie.

Dette blir en MAGISK søndag i Fratjukktilsmukk-heimen. Vet du hvorfor?

Jeg skal hente hjem dette vidunderet:

Er hun ikke fin?

En vakker Diamant. 27 gir. Brukt i en sesong. Opprinnelig pris: 7990. Pedaler til sykkelsko.

Det var litt av et impulskjøp. Titten innom Finn.no i går, bare for å sondere terrenget, og da sa min vakre kjære at: «Den tror jeg vi kjøper!» Bursdagsgave til meg! Den blir solgt sammen med en herresykkel, og begge to til den nette sum av 3000 kroner. Eller.. 3500 egentlig, men min kjære har visst lært at det nytter å prute. I`m so happy!

Den har jo «Fra tjukk til smukk» skrevet over hele seg, med de flotte fargene.

Samtidig som vi er i området drar vi innom søskenbarnet mitt sin restaurant og spiser pizza og drikker brus, hele familien. Ikke akkurat sunt, men who cares? Desperate times call for desperate measures. I dag er alt lov.

Åh, Lykkesøndag, ukas beste dag! 

(Vel.. La oss ikke overdrive..)

Men ha en fin dag!

10 kommentar to “Blåsøndag utsatt på ubestemt tid.”

  1. Anna februar 26, 2012 kl. 09:45 #

    Herlig innstilling 😀
    Gratulerer med fin, ny sykkel!

  2. Lisas hverdagslykke februar 26, 2012 kl. 10:35 #

    Hehe:) Du får sagt det du.
    Sykkelen var kjempefin.
    Kos deg me pizza idag du:)

  3. Anja Holt februar 26, 2012 kl. 11:56 #

    Weeee! Gratulerer så mye, søta! Du blir bare så lekker på den der! Hurra, da er vi klare da?

  4. Trine februar 26, 2012 kl. 12:44 #

    Gratulerer så mye med ny sykkel 🙂 Ha en fin dag du også!

  5. isabella februar 26, 2012 kl. 14:26 #

    jeg kjøpte meg sykkel i fjor, før vinteren-å det er så utrolig deilig å sykle-musikk på øre, å tråkke som bare pokker 🙂 grattis!! 🙂
    klem

  6. Fra tjukk til smukk februar 26, 2012 kl. 15:23 #

    Tusen takk, dere!:D Den er utrolig vakker altså. I`m so happy!!

  7. Line februar 26, 2012 kl. 16:35 #

    Grattis med ny sykkel. jeg får min neste mnd, gleder meg.

  8. Ann-Kristin februar 26, 2012 kl. 17:16 #

    Gratulerer med ny sykkel 🙂 vurderer selv å kjøpe sykkel denne sesongen… får se…

    Ellers er jeg enig med deg at innstilling er viktig 🙂 Bra jobba 🙂 Ha en fortsatt fin søndag 🙂

  9. fitnessista februar 26, 2012 kl. 17:18 #

    For et herlig innlegg! Det hjelper virkelig å stå opp med rett for, på rett side av sengen, da blir dagen mye lysere 🙂 Og ikke minst hjelper det at solen og varmegradene kommer på besøk!
    Jeg elsker søndager, fordi da har jeg så god tid, kan lage meg en god frokost, lese aviser, drikke kaffe og slappe av før det blir en flott ridetur i solskinn og snø 🙂 Herlig!
    Gratulerer med innkjøp av sykkel forresten, den så snasen ut! Tipper du gleder deg til å teste den ut 😀
    Ha en herlig søndag videre ❤

  10. Divamamma februar 27, 2012 kl. 23:50 #

    Gratulerer med sykkel! Den vil nok gi deg mange fine søndager;)

Legg igjen en kommentar

