Intervalldøden 28.02.

28 Feb

Hei hopp!

I dag har vært en skikkelig gladtirsdag og jeg kom meg på trening helt uten problemer.

SATS here i come!

Hadde en ettermiddags intervalldate med ei venninne og da har man jo egentlig ikke noe valg. Dessuten. Med en syk liten jente, hele forrige uke og en mann som er syk på andre uka, tar man en hver mulighet man har til å rømme huset  på ettermiddagen!

Det ble 8 minutter ellipseoppvarming og 10 minutter oppvarming på tredemølle.

Også tok vi en runde 4 x 4. 

På det første og andre draget løpte jeg så lenge jeg orka (Det var ikke mer enn maks 2 minutter i et strekk), også gikk og løpte jeg om hverandre resten. Farten lå på mellom 8 og 9 km/t og 1.5 i stigning. (ALDRI løp på 0% stigning på tredemølle, hvis du har litt pinglete knær. 0% stigning = svak nedoverbakke. Det skal jeg si HVER eneste gang jeg fører inn tredemølletrening her, i tilfelle du lurte!)

På det tredje draget gikk jeg på 7.5 – 8.0 i helling og mellom 5.5 og 6.0 km/t.

På det fjerde løp jeg kortintervaller, 40 sekunder på, 20 av. Stigning på 1.5 og fart fra 9 km/t til 10.3 km/t.

Også var det nedtrapping på 12 minutter på tredemølle og 15 minutter styrke på core. (Pilatesøvelser)

Makspulsen på det siste intervalldraget kom opp i 94% av maks. Ille fornøyd!

   

Pulsklokka mi ser ut som at den har vært i krigen. Det var et visst ublidt møte med asfalten, allerede nevnt litt for mange ganger her, som sørget for det.

Løping er så moro! Synd at løpeformen min er elending, men det fikser jeg vel med å løpe litt oftere? Nå har jeg jo helt nye løpesko og greier. Må utføre litt flere 4 x 4 økter nå frem mot Hennesrittet, og da skal det nok gjøres på tredemølla. Det er en herlig blanding av grusomt, forferdelig, smertefult, FRYKTELIG, og digg, befriende, rusende, deilig, herlig, fantastisk.

Gleder meg til neste gang! I morgen er det «lavrep» styrketrening og jeg gleder meg jaggu til det også.

Middagen i dag var åh, så latskapspreget, men akk så deilig.

Pepperbiff, svensk poserotfruktgrateng og posepeppersaus! Den typen som man bare trenger varme opp, vettu! I heart it.

Må få prøvd å lage rotfruktgrateng selv snart. Det er godt det!

6 kommentar to “Intervalldøden 28.02.”

  1. Ann-Kristin februar 28, 2012 kl. 21:41 #

    Hehe, kjenner igjen beskrivelsen fra intervalløkter der ja … og 94 % av makspuls er vondt… skikkelig vondt 🙂 men godt når man har kommet seg litt 🙂 flink du 🙂

    • Fra tjukk til smukk februar 28, 2012 kl. 22:31 #

      Vondt der og da, men ille godt etterpå!:) Tuuusen takk for skryt! Setter sånn pris på det, fra en som er så flink som du er!:D

  2. Lisas hverdagslykke februar 28, 2012 kl. 22:10 #

    Bra motivasjonen var på plass idag;) Deilig med slike dager. Kanskje pga innlegget du skrev før idag:)
    Var nyskoene gode å løpe med?
    Har ikke fått trent siden søndag jeg. Hjemme alene til imorgen kveld, så jeg kommer meg ikke på trening. Men jeg har gått turer da:) Fin mosjon det også.
    God natt snuppa:)

    • Fra tjukk til smukk februar 28, 2012 kl. 22:34 #

      Noen ganger bare går det av seg selv! De nye skoene var veldig deilig å løpe på altså. Det var som å løpe på skyer.:)
      Gåturer er fin restitusjon vettu! Ingen fremgang uten «hvile».
      Nattaaa ❤

  3. Divamamma februar 29, 2012 kl. 00:57 #

    Det er faktisk ikke alle som vet at litt oppoverbakke er lurt når man løper på mølla!
    Kan faktisk ikke påpekes nok!!:)

    Synes du er knall flink:)

    • Fra tjukk til smukk februar 29, 2012 kl. 08:05 #

      Nei, det kan faktisk ikke det!:p Er mange som går på en smell der.

Legg igjen en kommentar

