O hellige intervall.

1 Mar

God ettermiddag! Og velkommen til våren!

Jeg kom nettopp inn døra fra SATS, meget så fornøyd etter innsatsen min i dag!

Tok først en time på tredemølla. Stigningen var på 1.5 hele timen.

La det opp sånn her:

Oppvarming
10 min – 5.0 km/t
10 min – 5.5 km/t

5 x 4
Intervall 1: 4 min 8.0 km/t 40 sekunder på/20 av de tre første minuttene og 60 sekunder på tilslutt.
3 min aktiv pause pulsen ikke under 70% av maks
Intervall 2: samme som 1, men 8.5 km/t
3 min aktiv pause
Intervall 3: samme som 1 og 2, men 9.0 km/t
3 min aktiv pause
Intervall 4: 30 sekunder på/30 av de tre første minuttene, 60 sekunder på tilslutt
3 min aktiv pause
Intervall 5: 30 sekunder på/30 av 10.0 km/t, 60 sekunder tilslutt hvor jeg bygde opp fra 10.0 km/t og endte på 11 km/t.

Nedtrapping
8 minutter med pulsen gradvis ned til 70%

Klarte så vidt det var å presse makspulsen opp i 94% på det siste draget!

Etter intervallene syklet jeg en rolig mil på ergometersykkel, for å bli kvitt melkesyren og slaggstoffene. Brukte 30 minutter.

Hadde masse deilig energi, etter oppfyllingsdagen i går. Men skal love at jeg var stiv i beina etter intervallene! Etter den siste intervallrunden låste nesten lårene seg. Det var rene kunststykket å gå. Lårene var fulle av melkesyre.

HERLIG!

Legghinnebetennelsen i venstrebeinet mitt synes ikke det var så herlig derimot, men jeg kjenner når jeg må gi meg, og måtte ikke det i dag. I morgen blir det kun rolig kardio som oppladning til 120 minutters-spinningen på lørdag.

Vel hjemme er det bare til å nyyyte innsatsen og kose seg med svensk paprikakyllingskinke og nytt Shape-up som kom i posten i dag.

Ha en herlig dag!

14 kommentar to “O hellige intervall.”

  1. jannike mars 1, 2012 kl. 13:33 #

    ojojoj! soooo fliiiink du e 😀

  2. Anna mars 1, 2012 kl. 14:24 #

    Godt jobbet! 🙂

  3. silje's fremgang mars 1, 2012 kl. 15:14 #

    Kjære folk for en økt…. 😀 Du er kanon flink.. 😀

  4. Anja Holt mars 1, 2012 kl. 15:26 #

    Som jeg skulle ønske jeg var på den økta der selv! Hørtes fantastisk deilig ut når alt bare funker!

  5. Ann-Kristin mars 1, 2012 kl. 15:38 #

    Flink du 🙂 Så bra du fikk go’følelsen 🙂 Kortintervaller er også en av mine favoritter! Så finnes det så mange ulike varianter av de slik at man unngår å bli lei 🙂

  6. fra84til62 mars 1, 2012 kl. 16:04 #

    Oisann, så flink du er å trene 🙂 Ga meg skikkelig motivasjon dette innlegget:D

  7. Maria mars 1, 2012 kl. 16:17 #

    Flinking! En dag skal jeg tørre å prøve intervaller jeg også! 🙂

  8. Annette Helene mars 1, 2012 kl. 16:33 #

    Flinka 😀 for en knalløkt på deg! Jammen kommer energien og treningslysten av det nydelige været 🙂
    Ha en kjempefin dag:)

  9. Lisa mars 1, 2012 kl. 18:13 #

    Du har vært skikkelig flink til å trene denne uka! 🙂 Dette må vel gi resultater i morgen! Hva føler du selv?

    • Fra tjukk til smukk mars 1, 2012 kl. 18:23 #

      Er litt skeptisk. Har ikke vært så flink med maten, så har ikke de største forventningene. Me får sjå!:)

  10. Fra tjukk til smukk mars 1, 2012 kl. 18:25 #

    Tusen takk, alle!:D
    Jeg følte meg ille flink altså!:)

    Maria: gjøøøør det! Intervaller er kjempedigg også kan du jo legge det opp sånn som passer best for deg.

  11. fitnessista mars 1, 2012 kl. 19:02 #

    Wow! Jeg må bare ta av meg hatten her altså. FOE EN ØKT!! Du er helt rå 😀 Godt at du ikke kjente noe til betennelsen, det lover bra 🙂
    Svar: Magen er forsåvidt ikke noe annerledes enn andre muskelgrupper, den trenger også restitusjon. Men det er forskjell på å kjøre tunge økter med mye fokus på mage, og det å legge til noen få mageøvelser på slutten av økten. Hvis du trener magen litt hver dag, bryter du ikke ned så mye. Men hvis du kjører et hardt program for magen, er det nok å kjøre det 3 ganger i uka 🙂

    • Fra tjukk til smukk mars 1, 2012 kl. 19:17 #

      Ja, det har jeg ikke tenkt på! Man bruker jo ikke så mye vekter.. Takk for svar, da ble jeg litt klokere.

  12. Trine mars 1, 2012 kl. 20:01 #

    Jeg prøver å få inn en intervalløkt i uka, men usj. Jeg liker egentlig ikke intervall, er mer langkjøringsmenneske 😛 Så ut som en super økt! Ha en fin dag du også 🙂

Legg igjen en kommentar

