Torsdagsmiddag – Laks med agurk-rømmesalat

1 Mar

Fikk sånn akuttlyst på agurksalat da jeg så det på bloggen Min lavkarboverden, i dag. Er ikke så glad i «vanlig» agurksalat, men er veldig glad i agurk-rømmesalat.

Nå hadde vi ikke noe rømme da, brukte lett Creme fraiche isteden.

Skar en halv agurk med ostehøvel, saltet og la det på tørkepapir i en times tid.
Tørket bort saltet og blandet sammen 4 ss creme fraiche, 1 ss balsamicoeddik, 2 dråper flytende stevia, bittelitt urtesalt og en liten sprut lime. Lot blandingen stå i kjøleskap i en halvtimes tid.

Skulle liksom hatt ei potet til, men hadde som vanlig glemt å kjøpe det. Hadde en bitteliten kvast brokkoli igjen da.

Mmmm.

Fisken er krydret med sjømatkrydder fra Frontier, kjøpt på iHerb.

I heart Frontier, altså!

4 kommentar to “Torsdagsmiddag – Laks med agurk-rømmesalat”

  1. Trine mars 2, 2012 kl. 09:11 #

    Jeg har aldri vært en særlig krydderperson, men ser at mange bruker disse krydderne fra Frontier. Kanskje jeg skal prøve noen av dem. Har hørt at eplepai krydderet skal være kjempegodt 🙂

    • Fra tjukk til smukk mars 2, 2012 kl. 09:13 #

      Jeg synes det er veldig gode krydder. Liksom.. SÅ fantastiske er de ikke. Det er ikke noe åpenbaring uten like:p Men kjekt å kunne bestemme saltmengden selv osv!:) Har et par krydder jeg har lyst til å prøve som jeg har sett mange skryte av jeg også..

  2. Anja Holt mars 2, 2012 kl. 09:20 #

    Fisk er så godt, det er min favorittmiddag. Jeg kan spise torsk med hvit saus på lørdagskvelden (da gjerne toppet med noen reker). Nomme! God fredag!

    • Fra tjukk til smukk mars 2, 2012 kl. 09:36 #

      Vi har litt problemer her for jeg foretrekker rød fisk og T foretrekker hvit. Så da blir det til at vi spiser noe annet isteden.:p Men prøver å få inn et par fiskemiddager i uka også blir det jo endel fiskepålegg da.

      Ha en herlig fredag, snuppa!:D

Legg igjen en kommentar

