Harde kår!

6 Mar

I dag våknet jeg med tidenes hodepine. Ikke deilig i det hele tatt. Vi snakker hodepine av den svimlende, «går jeg i bakken nå?», typen. Hadde meldt meg på intervallspinn i dag og avtalt med ei venninne, så lagde meg havregrøt med håp om at det skulle kurere vondten.

Ingen bønn!

Deilig, lettlagd havregrøt på store gryn, vann, stevia, kanel og cottage cheese. 1 minutt i microen. Ferdig. (Ikke cottage cheese i mikroen da..)

Maten kurerte ingen verdens ting, men jeg dro avgårde likevel.. Spurte venninna mi om hun ikke, vær så vennlig, kunne ta med noe smertestillende.

Jeg testet ut sykkel-skoene før timen og fikk festet de til pedalen enkelt som bare det. Hva skjer a? Så enkelt, plutselig?! Verden må rett og slett vært imot meg på lørdag!

Det var helt OK å sykle med sånne sko. Synes ikke det var så veldig annerledes, egentlig, men ser for meg at det er annerledes med utesykling. Vi får se!

Hodepina gikk over i løpet av spinningtimen. Var nok dehydrert. Har blitt utrolig dårlig på å drikke på kvelden. Må skjerpe meg. Har opplevd flere ganger nå at akkurat den typen hodepine går over av å drikke, så kanskje jeg har lært det til neste gang? Lite trolig, men vi kan jo håpe.

Jeg klarte ikke akkurat gi alt under intervallene. Gårsdagens bein/rumpetrening  satt godt i, så det var vel ikke så himla rart. Støl.com. Også må jeg innrømme at jeg har TIDENES blåmerke på et unevnelig sted, etter glute bridgen i går! AU!

Jeg kom meg opp i 91% av maks da. Syregrensa mi ligger rundt 94, så det var ikke så ille. Senterlederen var instruktør og hun er ganske så brutal. Jeg tør på ingen måte se ut som at jeg ikke sliter så mye som jeg kan, for da blir jeg vel plukka ut til å ta 15 push-ups foran de andre. Skulle ikke forundre meg om hun brått utpeker de hun ikke synes ser ut til å slite nok, til den som har skylda for at det i dag blir 10 x 4, isteden for 4 x 4, eller noe sånt! Det vil man ikke ha skylden for, altså.. Så det er bare til å klistre på seg et skikkelig lidende ansikt og gjøre så godt en kan.

Vel hjemme sto det hjemmebakte knekkebrød med laksepålegg på planen.

Ille godt! Bakte 40 (!!) knekkebrød i går, så nå har vi vel i noen uker.

Så nå vet du det.. Og sånn går no dagan!

Litt skrivetørke om dagen, kjenner jeg. Hvis noen har noe de vil lese om eller har noe de lurer på, skrik ut!

12 kommentar to “Harde kår!”

  1. Cilen mars 6, 2012 kl. 14:20 #

    Er her jeg, bare så innmari mye som foregår..fikk plutselig tilbud om ny jobb, tilbud om å være med i noe styregreier, og plutselig masse tull med dataen min, så den aktive bloggingen min er ikke fult så aktiv i disse dager, men jeg følger med dere andre:)

    KLEM

  2. Divamamma mars 6, 2012 kl. 14:29 #

    Den hodepinene kan være pga lavarbo.. jeg fikk det når jeg hadde vært på det en stund… Det ga seg litt etter litt, men satt i en god periode…

    Så bra skoene fungerte nå.. hærregud som jeg lo av innlegget ditt på lørdag!

    • Fra tjukk til smukk mars 6, 2012 kl. 15:37 #

      Ja, man kan oppleve det, men det var ikke det nå altså. Det er en helt annen type hodepine. Hilsen hun som har gått ut og inn av ketose ca 150 ganger:p Om ikke mer.

      • Divamamma mars 6, 2012 kl. 16:01 #

        Hehe… Da må du bare drikke vann og knaske paracet;)

  3. Annette Helene mars 6, 2012 kl. 14:56 #

    Så bra at du fikk til skoene 😀 de knekkebrødene så herlige ut 😀 dt er lenge side jeg har laget ! Hva er oppskriften :)?
    Håper formen din er bedre, ha en super tirsdag:) goklem

    • Fra tjukk til smukk mars 6, 2012 kl. 15:39 #

      Jeg bare slang sammen 7.5 dl kruskakli og alt jeg hadde av frø og kjerner her. Tror det var ca 2 dl sesamfrø, 2 dl linfrø, 3 dl gresskarkjerner, 2 dl solsikkekjerner og 1 dl peanøttmel. Også vann til en passende røre da. Stekte i ca 40 minutter på 160 grader varmluft. Fordelt på 3.5 stekeplater.

      Bruker ikke oppskrift lenger nå, er blitt så ille dreven!:p

      Formen er mye bedre. God tirsdag, snupp!:)

  4. Anja Holt mars 6, 2012 kl. 15:14 #

    Lavkarbo- hodepinen tror jeg nok er over for frøken smukk sin del for lengst, hun er jo en amatør i dette faget for å regne nå. Jeg tror på din teori, frøken strøken, og det er dehydrering. Drikk, drikk, drikk, fortrinnsvis vann, og så holder du deg nok i topen form.

    Lykke til med stølhet, jeg kommer etter i morgen?

    • Fra tjukk til smukk mars 6, 2012 kl. 15:40 #

      Amatør du? Jeg er vel semi-proff nå?:p

      Drikker bare vann, jeg. Er vel derfor jeg er blitt så dårlig på det i det siste og. Tror jeg må prøve med noe saft fremover.

      • Anja Holt mars 6, 2012 kl. 16:20 #

        ALT ANNET ENN AMATØR mente jeg jo selvsagt!!!!! Du er helt klart i proffligaen, jeg er amatør. Også på ordlegging, ser det ut til. Stevia med bærsmak var god, nok til å gi piff! Bare et lite tips.

  5. Ann-Kristin mars 6, 2012 kl. 17:55 #

    Så bra du fikk til det med spinningskoa 🙂 høres litt «skummel ut» hun spinninginstruktøren, men uansett greit å ta i litt 🙂 og 91 % av maks er vel godkjent vil jeg tro 🙂

    Ja, merker det selv at det er viktig å drikke nok vann… særlig det å fylle opp etter treningsøkter… der er det lett å slurve litt 🙂 Og havregrøt med cottage cheese er godt 🙂 en av mine favoritter faktisk 🙂 med litt kanel på 🙂

    • Fra tjukk til smukk mars 6, 2012 kl. 18:11 #

      Ja, hun er faktisk ganske skummel! «HOLD TRØKKET, HOLD TRØKKET» skriker hun..

      Å blande cottage cheese i havregrøt er den eneste måten jeg takler CC på. Til gjengjeld er det skikkelig, skikkelig godt!

Legg igjen en kommentar

