Kveldskardio med litt ettertanke.

11 Mar

Nå har jeg testet ut både morgenkardio, ettermiddagskardio og i dag: Kveldskardio. Mangler bare formiddagskardio nå da!

Marta i farta, klar for kveldskardioeventyr.

Tror jeg foretrekker kveldskardio! Kveldskardio med ballader på øret og kveldssola i nakken. Gikk og tenkte over livet og at jeg har det ganske godt nå! Godt på alle områder, egentlig. Ganske fint, må jeg si. Tror jeg ble kvitt alle småproblemer på den turen. Lenge leve en sterk evne til å selvpsykologisere!

Også var det deilig å kjenne at å gå tur ikke er noe slit lenger. Bare deilig. Eller.. Det er så klart slitsomt, men på den deilige måte. Beina går av seg selv. Det gjør de ikke når man drar rundt på 40 kilo overvekt.. Det er ikke noe gøy eller deilig med å gå tur når man er alt for tung. Det synes jeg folk skal tenke litt på når de åpner kjeften om at tjukkasene bare skal lette litt på ræva og på magisk vis løse alle sine problemer med det. Ikke at man skal la være, men det er ikke noe easy peasy, walk in the park, når man er ordentlig tung. Det er ikke slitsomt på den deilige måten, som det er når man er lettere, som jeg er nå.. Prøv å motivere folk ved å vise forståelse, i steden for å bagatellisere et hvert hinder de må komme seg over og sparke dem ut på tur..

Jeg tilbringer søndagen hos foreldrene mine, her er det så flott å gå tur. Skikkelig bondeland med masse grusveier. Jeg møtte på mye nostalgi på veien. Barneskolen jeg gikk på, som hadde ca 90 elever, skolegården vi lekte døball og hoppet paradis i, veien jeg pleide å ri på med min første hest og på odden her hadde min kjære og jeg vår første date.

Ble en 80 minutters tur med for det meste greit terreng. La inn en sinnsyk bakketrening der. 5 minutter med syre i beina og blodsmak i munnen. Fant ut at makspulsen min på gåtur er 88% av maks. Kjekt å vite.

Favorittsangen fra turen:

6 kommentar to “Kveldskardio med litt ettertanke.”

  1. Tone Rokås Ånes mars 11, 2012 kl. 23:15 #

    Åh, så herlig!! Flink er du 🙂

    Jeg skulle ønske jeg kunne sagt det samme om meg selv… Planen var å komme meg på trening så tidlig så mulig i morges/formiddag, men jeg kjente med en gang jeg våknet uten pust i nesen og oppraspet hals at det ville vært en dårlig idé… Skulle kanskje fått tvunget meg ut på en rusletur, men….. Jeg er svak.

    Og når det gjelder turen din kjenner jeg meg veldig igjen i det psykologiske aspektet, det er vanvittig godt med sånne turer hvor man får sortert og grublet og konkludert med at man slett ikke har det så verst!

    • Fra tjukk til smukk mars 12, 2012 kl. 11:33 #

      Jaa, det er utrolig deilig..
      Jeg er ikke noe fan av trening når man er forkjølt, men det er alltid deilig å komme seg ut litt.

  2. Ann-Kristin mars 12, 2012 kl. 09:31 #

    Å så bra å høre 🙂

    Ha en fin uke 🙂

  3. Divamamma mars 12, 2012 kl. 12:29 #

    Å gå kveldstur/ettermiddags tur er faktisk kjempe deilig!!!!

    Synes du er kjempe flink… 🙂

  4. Fra84til62 mars 12, 2012 kl. 13:17 #

    Kveldskardio er fint:) jeg var også hjemme hos mor i helgen. Tok faktisk en joggetur jeg og i området der jeg pleide å ri med hesten jeg hadde:p

Legg igjen en kommentar

