Trening med «noko attåt», 14. mars.

14 Mar

Heihopp!

Ja, nå har jeg syklet til trening, trena som en gal og syklet hjem. Tok helt av.

Det tar mellom 15 og 20 minutter å sykle en vei. Ca 4.5 km, ganske straight vei, så krever ikke all verdens med glykogen.

Styrketreningen så slik ut:

Det var en så som så økt. En salig blanding av høyrep og lavrep.

Først markløft. Driver jo og bygger sakte opp. Forrige uke løftet jeg 30 kg, i dag 35. Klarer mer, men er litt sånn utsatt akkurat i ryggen pga skoliose, så må ta det rolig. Men den gikk bra! Føler jeg har en ganske OK teknikk og kjenner ingenting i skuldra.

Så skulle jeg ta noen knebøy og da kneppa det til i ryggen. Så jeg droppa den. Gikk bra med beinpress da.. Kjente ikke noe i ryggen etterpå, så nå er det bare til å vente og se hva som har skjedd med den i morgen! Enten knakk jeg opp noe, eller så kommer jeg til å ha noe inni sørens vondt.

Skråbenken var tragisk og jeg prøvde å ta litt på biceps og triceps, men det var også helt tragisk. Også trodde jeg at jeg skulle knekke ribbeina på twisten, men det gikk bra.

Jajja! Alt kan ikke alltid være topp. Jeg gjennomførte i det minste.

Ready for action.. I løvenes hule!

Hadde god underholdning i styrkerommet, i form av en skikkelig hypah type. Et utvalg av hans krumspring: kastet 30 kilos hantlene i gulvet, pusta, pesa, skrek, flakset rundt som en middels hyper apekatt, med flakkende blikk, gjorde knebøy på ball med 100 kilo på skuldra og hørte på techno på ordentlig høyt nivå (da snakker vi hardcore technobeats), med veldig dårlig isolerte hodetelefoner. Jeg bare ventet på at han skulle klappe til seg selv i trynet før et sett.. Men det er det en annen type der som gjør, så jeg går ikke glipp av noe!

Så der sto altså lille jeg.. Omringet av han og en 17-åring som var opptatt med å se på magemusklene sine, i speilet, mellom hvert sett. Med en meget fornøyd mine.

Er det rart jenter er redd for å gå ned i styrkerommet, når folk utfolder seg på den måten? Jeg mener.. De får bare gjøre det altså, men ikke klag på at små, snille, søte jenter ikke tør å henge der sammen med dem? Jajja.. Det er vel litt mye å forlange, at gutter skal oppføre seg som folk når de trener. Prikk, prikk, prikk…….

Just saying.

Spiste noen valnøttkjerner etter endt økt og du kan tro det var deilig å komme hjem og sluke ned en avocado med tunfisksalat og en proteinshake!

Mat! ❤

Ps: Her kan du like meg på Facebook *hint-hint* (sorryyy:p)

14 kommentar to “Trening med «noko attåt», 14. mars.”

  1. Annette Helene mars 14, 2012 kl. 16:16 #

    Ikke rart jenter blir skeptiske 🙂 det gjelder å lukke øyene og fokusere på det man skal gjøre selv 🙂 msn møter mye rare menneske på gymmet:p
    Håper det ordner seg med ryggen din:) uff, hørtes ikke noe godt ut!
    Flink med treningen din Idag, nå er det perfekt å sykle og løpe ute 🙂
    Ha en strålende onsdag 🙂

  2. Prosjekt8kg mars 14, 2012 kl. 17:15 #

    Haha! Høres ut som rene galehuset jo! 😀 Koser meg enn så lenge på «treningsrommet» mitt hjemme 😉

  3. Benedicte mars 14, 2012 kl. 18:23 #

    Hahaha, tror jammen meg ikke jeg hadde greid å konsentrert meg om det jeg skulle gjøre med slik underholdning 😀
    Håper det går greit med ryggen din!
    Ha en fin kveld!

    • Fra tjukk til smukk mars 15, 2012 kl. 12:37 #

      Nei, jeg ble litt satt ut da, kan man si.:p Og litt redd for å plutselig få en olympiastang i huet eller noe.
      Ryggen overlevde! Hurraa.

  4. isabella mars 14, 2012 kl. 18:33 #

    ha ha ha ha- men du-han brydde seg ikke om andre rundt seg, så han ensa vel ikke at du var der heller- så brøyt deg frem og tren!!!!!! vi har heldigvis ikke sånne typer på gymmet 🙂 ikke så kjekt med en som roper og bråker, du mister litt fokus på egen trening, for du lurer hele tiden på om personen skader seg eller noe når han roper sånn:) phahaha
    Jeg syns du er super flink!!!!!!!!!!!!!!!!! klem

    • Fra tjukk til smukk mars 15, 2012 kl. 12:38 #

      Ja, han er i sin egen verden!:p Man må passe på å ikke stå i veien for han. Er jo greit så lenge man vet det da.
      Tusen takk snuppa!:D Det er så fint å høre!:)

  5. minslankekur mars 14, 2012 kl. 20:23 #

    Haha.. nej, det er ikke weird. Har lige meldt mig på et nyr træningscenter. Der er eftersigende ikke andet end den slags fyre…. og så mig nu 🙂

    • Fra tjukk til smukk mars 15, 2012 kl. 12:38 #

      Haha, stakars deg!!
      Be careful!:p

      • minslankekur mars 15, 2012 kl. 21:04 #

        De er harmløse, tror nu bare det bliver sjovt ;D

  6. Else mars 14, 2012 kl. 21:49 #

    For noen bein du har! Jeg er jealous as fuck.

    • Fra tjukk til smukk mars 15, 2012 kl. 12:40 #

      Hmmmm. Ikke egentlig vel?:p Jeg har alltid hatet leggene mine. Tror jeg viste min første legg uten bukse på da jeg var type 20 år! Helt seriøst. Har hatt så store komplekser for dem. De er veldig muskuløse etter å ha båret på overvekt hele livet.:p Også er det litt genetisk da, for lille mamma har også unormalt store legger..
      Jaja, hver vår ting!:p

  7. Anna mars 15, 2012 kl. 14:53 #

    Godt jobbet! Så bra at du legger på vekt, kjenner etter og hører på hva kroppen sier 🙂
    Og godt du tørr å bevege deg inn på styrkerommet sammen med disse gærningene! 😉 På Elixia har jeg bare hørt grynting og pesing, men det gjør jeg jo selv, så tillater det 🙂

    • Fra tjukk til smukk mars 15, 2012 kl. 14:58 #

      Grynting og pesing er en ting altså. Det er underholdende, men forståelig og greit. Å ture rundt som en gal mann med mord i blikket og et par ml for mye testosteron i omløp er ikke så søtt.:p

Legg igjen en kommentar

