Så var den helgen over.

18 Mar

Jeg har faktisk vært ganske flink med maten i helgen. Holdt meg greit under budsjettet i går og i dag har jeg bare sittet på rumpa mi og spist litt mer enn jeg trenger. Men det er nødvendig innimellom. Da blir styrketreningen i morgen så fin, så fin! Har jo vært hos mamma hele helgen og fått brunost-dosen min, men holdt det til et knekkebrød denne gangen.

Middagen i går var skinkebiff med rotfruktgrateng og ertepuré. Veldig godt og den nydelige fargen!

I dag spiste vi mamma sine karbonadedeigboller, min tomatsaus og byggris.

Også en bit flesk da.

Deilig.

Nå er lillehjertet og jeg hjemme og jeg venter på at min kjære skal komme hjem. Han blir nok sein.. Og jeg savner han fælt! Skal kose meg med skikkelig comfort food da. Jeg er en av verdens største pastaelskere! Kan ikke leve uten pasta. Spiser det ikke så ofte, men nyter det til det fulle, når jeg en gang innimellom unner meg det.

Squash, paprika, spekeskinke, litt mozarellaost (restefest!), en skje philadelphia, litt lett creme fraiche, en liten dæsj rød curry, et lass med barbequekrydder og paprikapulver også fullkornstagliatelle. Litt al dente, sånn at den glykemiske belastningen blir lavest mulig. Tagliatelle in my heart!

På søndager spiser vi spaghetti med litt tilbehør, ikke tilbehør med litt spaghetti, som vi gjør til hverdags. Er det søndag, så er det søndag!

Det eneste som mangler er en real dose skikkelig usunn ketchup. Det hadde jeg ikke dessverre.

Til dessert skal jeg kose meg med «smutti», som den lille engelen min kaller det.

DIGG!

Er vi klare for en ny uke? Jeg føler ihvertfall at jeg er kjempeklar! Klar for ny trening, med fokus på forside lår. (Lex extentions ftw!) Ny vurdering av legen angående skulderen. Ny kjærestetid, nye deilige måltider, nye muligheter.

9 kommentar to “Så var den helgen over.”

  1. fitnessista mars 18, 2012 kl. 20:37 #

    Mmm, så mye herlig mat! Godt med litt overskudd til treningen imorgen 😀 Den blir nok knall! Ha en fin uke ❤

  2. Trine mars 18, 2012 kl. 22:03 #

    «Smutti», hihi 😉 Av og til er det bra å spise litt ekstra, det gir formen en slags boost. Jeg pleier å ha en oppkarbingsdag i uka, hvor jeg spiser dobbelt så mye som jeg spiser til vanlig og mye mer karbohydrater enn jeg spiser til vanlig – ligger litt i ordet 😉

    Klar for ny uke? Nja, njo… Nytt fag og nye utfordringer. Men må jo nesten bare si ja 😉

    • Fra tjukk til smukk mars 18, 2012 kl. 22:39 #

      Smutti er best, ingen protest! Dette var en oppkarbingsdag. 200 gram rett i åra.

      Heldigvis starter ikke den nye uken før i morgen, så du trenger ikke være klar noe før!:)

  3. Hanne-Maries slankeblogg mars 18, 2012 kl. 22:08 #

    Jeg digger deg! Du er RÅ! Du er virkelig en motivasjon, altså, det må jeg bare si 🙂 du er superflink, stå på, ønsker deg en fantastisk uke!

    • Fra tjukk til smukk mars 18, 2012 kl. 22:41 #

      Åh, tusen takk for utrolig flotte ord! Det er virkelig motiverende å kunne motivere noen.:) Takk for det!

      Ha en fiiin uke, Hanne-Marie!

  4. synsegulla mars 18, 2012 kl. 22:20 #

    Klar for ny uke, må bare dra rompa med meg opp fra sofaen først

  5. Ann-Kristin mars 19, 2012 kl. 10:38 #

    oppkarbing trengs innimellom det 🙂 Ha en fin uke du også 🙂

Legg igjen en kommentar

