Dagens trening 19.03. Myoreps?

19 Mar

Jeg gjorde noe jeg tror kan være Myoreps, men er ikke helt sikker. Tok først 10-8 repetisjoner, alt etter hvor mange jeg klarte med vekta også hadde jeg noen sekunders pause i mellom og tok 2-3 sammen opp til 25 repitisjoner tilsammen.

Er det riktig?

2 sett på utfall og kickbacks fordi at jeg tok et sett på hvert bein da..

Riktig eller ei, så reiv det ganske greit i både forside, bakside lår, rumpe og legger.

8 kommentar to “Dagens trening 19.03. Myoreps?”

  1. fitnessista mars 19, 2012 kl. 18:29 #

    Så ut som en herlig beinøkt det der, det liker jeg 😀 Er litt usikker på myo-reps, jeg trodde det handlet om å ta 25 reps på ett sett? Eller tar jeg helt feil? Jeg har ærlig talt ikke peiling, haha 🙂 Kjører som regel bare 6-8 reps uansett 🙂

  2. Anna mars 19, 2012 kl. 19:48 #

    Slik har jeg blitt forklart hva myoreps er: 15 – 25 aktiverings sett, ikke særlig tunge. Legg på vekt og kjør 5-10 rep med ca 10 sek pause, gjøres ca 5 ganger (ofte 5x5x5x5x5) Men har hørt maaange forskjellige varianter av denne, så tror ikke du er låst på noen som helst måte 🙂 Hypertrofi er iallefall målet, og mange veier fører som kjent til Rom 🙂
    Hørtes ut som en kjempegod økt!

    • Fra tjukk til smukk mars 19, 2012 kl. 20:27 #

      Man skulle jo tro det bare var til å google det, men det står så mye forskjellig.:p

  3. Trine mars 19, 2012 kl. 21:03 #

    Jeg kjenner ikke til myoreps, har bare hørt at det skal være effektivt. Så uansett ut som en knalløkt!

  4. isabella mars 20, 2012 kl. 09:10 #

    Tante barnet mitt trener sånn nå:) det funker som bare rakkern-han svetter som en foss!!!!!!!!!! det er kjempe effektivt, men du må være konsentrert og ikke la noen stoppe deg opp for å prate og sånn 🙂 han har musikk på ørene og full fokus hele treninga-har aldri sett han svette så ille før 🙂 han blir deffa lenge før sommeren med dette programmet

    • Fra tjukk til smukk mars 20, 2012 kl. 12:49 #

      Hehe, ja. Jeg stressa ikke så ille igjennom, tok bare en øvelse av gangen og var fokusert underveis. Det var deilig.

Legg igjen en kommentar

