Lørdagsmiddag – scampiwok med grønn curry og miracle noodles

24 Mar

God kveld!

Middagen i dag tror jeg at jeg har postet før. Bare ikke helt lik. Har fått øynene opp for wok i det siste. Det er jo veldig enkelt, god og alt som er bra. Kjempefint for å få brukt opp grønnsaksrester. Også curry da. En ting jeg aldri hadde smakt før, men nå bruker i omtrent alt. (Takk Lavkarbosaurus!)

1. Legg nudlene til skylling, hvis du skal bruke dem.. Godt med vanlig fullkornsnudler også.
2. Skjær opp grønnsaker. Jeg brukte purre, brokkoli, paprika og grønn chili

3. Ha olje i wokpanna, og ha i grønnsakene på høy temperatur. Rør ofte.
4. Hell på en boks kokosmelk (ikke lett-varianten..) og bland i 1 ss grønn curry.
5. La grønnsaker og kokosmelk kose seg på middels varme, mens du renser scampi, om du er så dum som meg at du kjøper ukokte. Hvis du er lur og kjøper ferdigkokte er det bare til å dra av haleskallet. Anbefales!

Sånn ser det ut i rå tilstand.

6. Smak til sausen med fishsause og lime, kanskje litt salt og et par runder nykverna pepper.
7. Bland i nudlene og ha i scampi. Bruker du de som er kokt skal det bare bli varmt (hvis du lar dette koke blir scampiene innmari seige og ekle), bruker du rå skal de trekke i 3-5 minutter.

Godtgodtgodt! 

6 kommentar to “Lørdagsmiddag – scampiwok med grønn curry og miracle noodles”

  1. bella step by step mars 25, 2012 kl. 07:05 #

    det der så jo fantastisk godt ut!!!! har aldri prøvd sånn kokos melk før, blir vel for mye fett til dietten min ;( Men scampi er noe av det diggeste jeg vet 🙂 🙂

    • Fra tjukk til smukk mars 25, 2012 kl. 09:42 #

      Åh, ja. Det er en av the joys of lavkarbo.:p trenger ikke tenke sååå mye på sånt. Finnes jo lett kokosmelk også, men den er helt håpløs, spør du meg.

  2. Lisa :) mars 25, 2012 kl. 08:11 #

    Du er så utrolig flink til å lage variert mat! Det så kjempegodt ut! Nam!

  3. anjaholt mars 25, 2012 kl. 09:19 #

    Å du milde, det der så innmari godt ut! Hvorfor i all verden skulle naturen gi mannen min så mange allergier (deriblant kokos). Men jeg kan jo lage meg dette selv, kan jeg ikke??? De mirakelnudlene, er de gode?

    • Fra tjukk til smukk mars 25, 2012 kl. 09:42 #

      Njaaaaaaaaa. De er helt OK!:) Ikke de beste nudlene jeg vet om, for å si det mildt, men de er helt ok, innimellom!:)

Legg igjen en kommentar

