Veiedag nummer 7 i 2012

24 Mar

Gikk rett vest!

Gått opp 0.8 kg. Hurra.

Blir en blanding av irritert (går fort over) og litt likegyldig.. Det er jo ikke fett, DET vet jeg.. Har vel kanskje ikke gått sånn all verdens inn for det de siste ukene. Har jo trena. Og spist helt OK. Kunne spist bedre. Litt mindre, litt mindre karbohydrater, litt mindre småspising, litt mer proteiner, litt mer grønnsaker.

Shoulda woulda coulda.

Har, om enn litt stykkevis og delt, samlet opp de 4500 kaloriene jeg måtte ha i underskudd for å nå målet på 97.9 kg, men kroppen bryr seg ikke alltid om hva jeg vil. Men det er vel noe annet enn akkurat det som spiller inn nå, uten at jeg vet hva det er. Kroppen trenger en liten pause innimellom.

Vekta mi er ikke lagd sånn at den plutselig en dag har gitt i fra seg de kiloene. Enten så går den ned, eller så gjør den det ikke. Så det er ikke sånn at jeg våkner i morgen og har droppa masse vann og veier det jeg har jobbet for. Får bare jobbe ned mot målet enda en gang.

97.9 kg ja.. Jeg lever fortsatt der oppe! Skriver alltid 90 og noe, isteden for 80 og noe.

Tror ikke det er noen dype psykologiske forklaringer akkurat nå. Bare litt lei og litt kanskje fornøyd med hvordan det er, akkurat nå. Er jo langt i fra noe målvekt, men jo lenger ned jeg kommer, jo mer normal føler jeg meg og jo mindre spiller kanskje en liten ostebit her og en liten pølsebit der?

Jeg har merket at jeg kan bli fornøyd innimellom, men det er utrolig hvor fort en vender seg til hvordan man ser ut og blir misfornøyd igjen. Så det kommer bygger seg nok opp en en gryende misnøye i løpet av uka.

Da er det viktig å:

Live Love Laugh Holdback

Og..

Klisje, men.. Viktig!

Jeg skal ta noe slags pause i slankingen altså, jeg skal mer ned før det.. Det er jo helt normalt å stå stille innimellom, til og med for de på Biggest loser ;). Plutselig løsner det, så vi får håpe det går bedre neste veiedag.

Aner ikke hvordan jeg skal innlede denne nye slankeuken. Har ingen planer om noen store utskeielser på kostholdsfronten. Frister ikke.. Beina mine er FULLE av blåmerker etter gårsdagens markløft og armen er fortsatt vond etter onsdagens sykkeltur. Det kan hende jeg sykler en tur på SATS og tar litt styrke, men tror ikke det. Kanskje jeg bare skal gå en tur? Nyte sola. Samle litt D-vitamin. Og kanskje en runde eller to med tabata – jumping squats. Vi får se!

Hva skal dere trene i dag da?

Enten du skal trene eller ei; ha en fin dag!

Husk:

Å nei.. Klisje igjen.. Sorry.

18 kommentar to “Veiedag nummer 7 i 2012”

  1. Chunkychicken mars 24, 2012 kl. 09:09 #

    jaja shit happens og etterpåklokskap får være etterpåklokskap 😉 Tror heller ikke jeg hr gått ned noe nevneverdig dene uka, slik er det av og til.. Det er viktig å få litt sjelelig påfyll og ikke bare jakte etter resultater på vekta 🙂 Ta deg den turen i sola (du som er heldig å ser sola..) og nyt det! ha ei fantastisk helg videre. Pga av den hersens tåa skal jeg ikke trene i dag..

    • Fra tjukk til smukk mars 25, 2012 kl. 09:36 #

      Synes bare det er tid for sjelelig påfyll litt vel ofte her!:p
      God bedring med tåa.. Sånt er vondt, vet jeg.

  2. minslankekur mars 24, 2012 kl. 09:25 #

    Jeg vil træne arme/ryg.. Bare fordi jeg er motiveret for tiden, ellers havde det været hviledag! Og ja, der skal nedture til nogen gange, jeg har lige haft min, og det er vendt. Det skal nok vende for dig også 😀

  3. annettehelene mars 24, 2012 kl. 13:07 #

    Syns du er utrolig flink jeg, helt imponert over ståpåviljen din:) flott innstilling du har også, deg er viktig å legge ting bak seg og heller tenke fremover 🙂 dette klarer du!

    Har trent styrke idag, så nå skal jeg lage meg fest måltid tenkte jeg 🙂 skrubb sulten! Ha en superduper lørdag 😀

  4. Divamamma mars 24, 2012 kl. 19:37 #

    Du har vært knall flink hele tiden!! Vekta lever sin egen verden litt… La den!! Vær stolt av deg selv! Det fortjener du!!

  5. jannike mars 24, 2012 kl. 19:51 #

    ska fortelle deg at eg har gått opp 4 (!!!!) kg dei siste vekene til tross for hard trening og flink med kosthold, MEN no har eg faktisk ikkje vore sooo flink med hverken det eine eller det andre som du har, so eg sjønna frustrasjonen din, men ikkje gje opp, du e flink og det snur nok snart!!! 🙂

    • Fra tjukk til smukk mars 25, 2012 kl. 09:38 #

      Jeg har ikke vært sååå ille flink altså!:p Bare litt.
      Vi får satse på en bedre uke nå!:)

  6. Anna mars 24, 2012 kl. 20:49 #

    Leit å høre, men du har den beste og sunneste innstillingen der 🙂
    Fortsett å jobb jevnt og trutt, så vil resultatene dine fortsette å komme 🙂
    Ha en fortsatt fin helg!

    • Fra tjukk til smukk mars 25, 2012 kl. 09:39 #

      Tusen takk, Anna!:D
      Innstillingen er som regel bra, men det er ikke alltid viljen samarbeider med den:P

  7. onmywaytoperfect mars 25, 2012 kl. 11:08 #

    You are beautiful! ❤

  8. Ann-Kristin mars 25, 2012 kl. 17:14 #

    Det går seg til! Det er ikke alle uker man går ned like mye, sånn er det bare… det viktigste er vel at du beholder fokuset og fortsetter å gjøre de riktige tingene… ikke falle ut av planen oftere og oftere… selv merket jeg en stopp i nedgangen etter 25 kilo… sånne platåer tror jeg er vanlig når man skal ned såpass mange kiloer… men det gjelder jo å være ærlig med seg selv da, så man ikke unnkylder seg med vektplatå når man ikke har vært flink 🙂

    Uansett, det virker som om du er godt i gang og er bevisst 🙂 heia heia 🙂

    • Fra tjukk til smukk mars 25, 2012 kl. 19:13 #

      Ja, jeg er ikke så flink til å finne på unnskyldninger for meg selv. Kan godt komme med en, men vet innerst inne. Men har jo som sagt opparbeidet meg et visst underskudd, så sånn heeelt teoretisk så skulle jeg ha gått ned. Menmen. Kroppen gjør som kroppen vil!:)

  9. Støvkorn mars 26, 2012 kl. 20:08 #

    Oh, leit med de skuffelsene, har hatt en del av de, verst var når jeg hadde gått opp 1,5 kg og veide meg hos PT… leit!

    Jeg håper jeg også en vakker dag kommer meg under 90 tallet, bare 2 kg igjen!! Long time no seen! Lykke til videre!

    • Fra tjukk til smukk mars 26, 2012 kl. 20:14 #

      Takk!:D
      Så klart du kommer under 90. Rett rundt hjørnet jo!
      Lykke til:)

Legg igjen en kommentar

