Sunne svigermødre og helgekos.

25 Mar

Ja, da var nok en helg over. Dagen i dag har gått veldig flott, kostholdsmessig. Gårsdagen.. Not so much.

I helgen har jeg kost meg med sunne bananmuffins, proteinvafler, fruktfest-gele (Fun light) og et lass med krokanis. (Huff-huff, hva skal det bli av meg?)

I dag har vi vært hos svigerforeldrene mine og spist. Mange har litt problemer med at de ofte blir tilbudt og føler de er forpliktet til å spise mye usunn mat, når de er hos foreldre og svigerforeldre. Det problemet har ikke jeg. Svigermor er opptatt av helsekost og spiser egentlig ganske likt meg. Ikke proteinpulver og sånt da, men det går i ganske Fedon Lindberg-aktig mat, med mye bønner, linser, laks, kylling, qinoa, frø, masse grønnsaker, frukt og alt som er godt og sunt.

Så der trykka jeg inn kylling, grønnsaker og physalis.

Physalis er et bær som kanskje ikke er sånn aller mest brukt i norske hjem. Den er litt syrlig, litt søt, veldig god.

(bilde herfra)

Det er veldig vanskelig å få tak i en skikkelig god kurv, men når de er gode er de gode, altså!

Også må jeg bare fortelle om den helt utrolige sjokoladen jeg spiste i går.

Chocolove, oh yes!

Hvor har den vært hele mitt liv? Herlighet, den var helt fantastisk! Beste jeg har smakt noen gang. Dessuten får du den i en sånn liten versjon. Bare 37 gram!  Hurra. Det er bra, for den er ikke videre sunn. Du finner den på iHerb!

Håper alle har hatt en fin helg! Jeg gleder meg til en ny uke.

7 kommentar to “Sunne svigermødre og helgekos.”

  1. jannike mars 25, 2012 kl. 19:48 #

    eg har også ei sånn sunn svigermor 😉 thihiihhi….

    • Fra tjukk til smukk mars 25, 2012 kl. 19:51 #

      Det er gull verdt altså! Er så utrolig stress å måtte spise, bare fordi at man ikke tør å si nei.:p Og svigermødre blir jo ofte så veldig lei seg når man sier neitakk og..

  2. anjaholt mars 25, 2012 kl. 22:16 #

    Min svigermor har en fedon- tilnærming. Det er ikke feil. Men det blir ikke mye spising der, de bor nemlig i Spania….. 😉 Men jeg kan lage god mat selv, nemlig! Og det kan jammen i meg du også!

  3. Chassi mars 26, 2012 kl. 12:25 #

    Heisann! Nå fikk du en følger. For en fin blogg!

    Jeg har hørt andre lavkarbere si i selskaper at «Nei, jeg er jo lavkarbo» når kaken sendes rundt bordet, og da får de ingen kommentarer på det. Veldig kult. Selv har jeg ikke lavkarbo å skylde på, så jeg leter ennå etter en fin unnskyldning for å stå over kaker som dukker opp i min vei. Rop ut hvis du vet noe lurt.

    • Chassi mars 26, 2012 kl. 12:27 #

      Jeg laget bananis i går forresten. A la kriweb.. Det var DØDSKULT! Kunne sikkert blitt likt av alle svigermødre. 😛

    • Fra tjukk til smukk mars 26, 2012 kl. 13:49 #

      Tusen takk!:D

      Det er litt morsomt at du sier det, for ganske mange «lavkarbere» forteller om at de nærmest blir hetset for at de takker nei!:p Akkurat som fitnessfolk får tyn for at de liksom er for sunne.. «Skal du trene nå igjen??» Eller vegetarianere skal måtte forsvare hvorfor de er det, hele tiden.. Både familie, venner og ikke venner skal jo legge seg bort i alt som er, når det gjelder kosthold. Akkurat som om det er en personlig fornærmelse mot dem, at andre velger å leve livet sitt på den måten.. Jeg har ikke opplevd det, men hører stadig om det, så da forekommer det vel.

      Det er ikke så veldig lett det der. Hvis svigermor ikke hadde vært av den sunne typen hadde jeg nok heller kommet hjem stappfull av sukker, enn å si nei takk, for å si det sånn.. Jeg er veeeeldig redd for å fornærme folk, så da blir det på den måten. Jeg er ikke sånn en veldig streng lavkarber heller, så det er ikke så farlig, så lenge det ikke skjer hele tiden..

  4. annettehelene mars 26, 2012 kl. 13:46 #

    Så herlig med sunne svigers, hva er bedre enn det:D?
    Herlighet, det er lov å kose seg i helgen 🙂 jeg hadde jo tidenes matkick på en torsdag forrige uke! Da starter vi med blanke ark idag 😀 ny uke og masse nye muligheter, du er super flink:) goklem fra meg:)

Legg igjen en kommentar

