En bikers berettelser.

26 Mar

Hei på dere!

I dag har jeg vært effektiv, altså!

Først gikk jeg en 30 minutterstur, etter at jeg hadde levert snuppa i barnehagen, så vasket jeg bilen min, før jeg dro hjem og vasket noen vinduer. Men bare et lite utvalg.. Stort hus=mange vinduer, så det får taes i løpet av uka.

Jeg har jo ingen plan for denne uka, bortsett fra: ta det på følelsen. I dag sa følelsen at jeg skulle sykle meg en tur. Så det gjorde jeg. Bestemte meg ikke for noe rute før jeg syklet engang!

Vill og gal, I tell you.

Tenkte jeg bare skulle kjenne på hvordan beina føltes og ta det deretter. Har jo så mange muligheter.. Bare nedover og bortoverbakker.. Bare oppoverbakker.. Korte. Laaange. Alle mulige runder.

Det ble en god runde på 32 km.

Syklet til jobben til kjæresten, fikk et kyss, spiste niste og syklet hjem igjen.

Niste. Noen mandler og litt gojibær.

Herregud, jeg er treg! Må få i gang intervalltreninga ASAP. Men man må jo også sykle ute for å bli god på å sykle, nettopp.. ute. Kan sitte og svette i spinningsalen så mye man vil, men det blir ikke det samme.

Denne turen klarte jeg meg altså med bare et nesten-tryn! Det er de klikkpedalene altså.. I en krisesituasjon så klarer bare ikke hjernen min å komme på at jeg må klikke ut for å komme meg løs.

Problemet mitt er at jeg er en så forbanna snill syklist. Jeg gjør alltid mitt beste for å glede bilistene. Jeg sykler på eller innenfor den hvite stripa, jeg stopper før jeg skal over veien, selv om det er min rett å sykle på, jeg signaliserer hvert eneste avvik med armer og bein og gud vet hva, jeg ser meg for før jeg sykler lenger ut i veien (det må skje pga hull i veien osv), jeg sykler på sykkelstien NÅR JEG KAN!, det er nemlig ikke alle sykkelstier som er sykkelvennlige.. Og når jeg da prøver mitt hardeste for å glede alle, så ofrer jeg liv og lemmer og holder av og til på å skade meg alvorlig.

Det at jeg er en snill syklist hindrer ikke bilistene i å gjøre sitt ytterste for å prøve å drepe meg altså! På ingen måte.

Altså. I get it! Jeg er også bilist. Jeg vet at mange syklister turer på som om de har betalt for veien selv.. Men jeg gjør ikke det og da er det jo lov å håpe på at ikke det skal gå ut over meg? Men det er nok å håpe på for mye..

Jeg håper hvertfall at det føles godt i hjertet til alle dere syklisthatende bilister, at det finnes noen der ute som ofrer livet hver eneste dag, for å glede dere og gjøre deres syklistopplevelse god! I gjengjeld hadde det vært fint om du kunne se an hver enkelt syklist du møter.  Møter du en som sykler dust, gjør det du føler du må. Møter du en som sykler som en engel, spar på spylervæsken!

Takk for oppmerksomheten!

16 kommentar to “En bikers berettelser.”

  1. jannike mars 26, 2012 kl. 14:22 #

    hahaha, du e so søøøt 😉 ler av heile historia di, flink du e 😉

  2. fay mars 26, 2012 kl. 15:19 #

    haha! Nå lo jeg godt! Du er drømmesyklisten min ❤

    • Fra tjukk til smukk mars 26, 2012 kl. 18:59 #

      Hehe, jeg har så klart mine feil altså, men det er sjeldent med vilje..

  3. SuperElse mars 26, 2012 kl. 18:41 #

    LOOL! hahahaha. Herregud, jeg husker siste jeg sykla 3 mil. Det var ei satt økt, og jeg SKULLE gjennomføre. Jeg hater å sykle og var på HARDCORE lavkarbo, typ neglelakkluktende ketose-else. Spydde som et svin etterpå og spiste et helt brød for å komme meg til hektene.

    ….. Jeg er ikke en syklist.

    • Fra tjukk til smukk mars 26, 2012 kl. 18:58 #

      ÅÅåh, å sykle er livet!!:p Man får liksom både kjenne blodsmaken i munnen og på spenningen det er å være døden nær, hver gang en bil passerer! Hvordan kommer denne bilen til å kjøre forbi?? Kommer han til å sneie pedalen min, sånn som den forrige, eller kommer han til å sneie den møtende bilen, som kommer 25 meter borte i veien?

      Da kjenner man at man lever!

  4. Nina mars 26, 2012 kl. 19:28 #

    Er det ikke vanskelig og med livet med insats å sykkle ute med spinningsko?

    • Fra tjukk til smukk mars 26, 2012 kl. 19:45 #

      Neei, hvordan da, mener du? Det er vel ganske vanlig å sykle ute med sykkelsko?:)

  5. Ann-Kristin mars 26, 2012 kl. 19:37 #

    Hehe, jeg skal i alle fall ikke bruke spykevæske hvis jeg skal kjøre forbi deg en dag 🙂 Uansett var det en bra treningsøkt 🙂 Du får finne deg en fast bakke du kan sykle opp og ned som intervall og ta tida på hvor lang tid du bruker opp .) Så ser du fremgangen 🙂 Gleder meg til å følge med på syklinga di fremover 🙂

    • Ann-Kristin mars 26, 2012 kl. 19:39 #

      spykevæske = spylevæske, men men 🙂 også skulle det være et smilefjes til 🙂 så her kommer det 🙂

      🙂

      • Fra tjukk til smukk mars 26, 2012 kl. 19:48 #

        Yeah! Jeg har en innmari grusom bakke på vei hjem fra jobb. Den skal jeg sykle litt fremover, tenkte jeg. Selvom jeg grøsser ved tanken.. Brrr.

  6. Line mars 27, 2012 kl. 07:30 #

    Så flink du har vært. Jeg trenere bare bortover om dagen, og så sliter jeg litt med å finne bakker her i Wien. Syntes du er veldig så flink jeg.

  7. Snerk mars 28, 2012 kl. 12:51 #

    Litt detaljer mangler, men ut fra det du skriver virker du absolutt å være i det øvre skiktet mht. bilist-vennlighet. Noe mange syklister med rette påpeker, er at i Norge finnes det ikke sykkelstier. Men det finnes sykkelfelt, sykkelveier, og gang- og sykkelveier. Det er sistnevnte det er mest av, og jeg går ut fra at det er dette du mener. Så spørs det hva du mener med at noen av dem «ikke er sykkelvennlige».

    Et par trafikkregler du bør ha i bakhodet hvis du ikke allerede har det:

    §12.4 : Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.

    Og hvis du sykler sammen med andre:

    §5.3:Avstanden til forankjørende skal være så stor at det ikke oppstår fare for påkjøring dersom den forankjørende saktner farten eller stanser. Avstanden skal være slik at forbikjørende uten fare kan kjøre inn mellom kjøretøyene.

    • Fra tjukk til smukk mars 28, 2012 kl. 13:01 #

      Takk for en meget seriøs kommentar!:)
      Her jeg bor er det for det meste gang- og sykkelveier. Og fortau da. Jeg prøver til og med å holde meg på fortauet, men innimellom må man jo da ut i veien for å ikke kjøre ned folk.

      Det er dessverre ikke alle gang- og sykkelveier som er vedlikeholdt særlig godt og har mange svære hull, ødelagt asfalt pga telehiv osv. og da må man av og til ut i veien isteden. Ofrer som regel livet og holder meg på de veiene likevel da. Alt for å ikke irritere bilistene.;)

      • Snerk mars 28, 2012 kl. 14:56 #

        «Alt for å ikke irritere bilistene»

        Skulle VIRKELIG ønske at det var flere som tenkte slik.

      • Fra tjukk til smukk mars 28, 2012 kl. 14:58 #

        Jeg har jo ikke lyst til å dø!;)

Legg igjen en kommentar

