Dagens superwoman-trening, formbilder og knebøy

27 Mar

Heihopp!

Nå kom jeg nettopp inn døra etter dagens trening.

Den så slik ut:

Syklet til og fra trening og:

+ 5 kilo på leg extentions og leg curls, +10 kilo på beinpress med smal beinstilling  og + 10 kilo på hip trust.. Lenge siden jeg har trusta hippen nå.. Og ikke minst hadde jeg en åpenbaring av en knebøy-økt da!

Jeg følger bloggen til SuperElze. En meget streng, men rettferdig, crossfitdronning. Hun skrev dette innlegget om knebøy i dag og jeg tenkte jeg skulle svare på mitt eget spørsmål.. Altså om alle unnskyldningene jeg hadde for å ikke utføre fulle knebøy, kunne ha noe for seg.

Det hadde det ikke, fant jeg ut..

Vet du hva det gikk på? Ikke vet jeg.. Tror det var redsel. Jeg turte ikke gå ordentlig langt ned.. Hvorfor ikke? Tenk om jeg ikke kommer opp, a? Og hvorfor kan det problemet oppstå? Fordi at man bruker for tunge vekter. Eller.. Jeg har gjort det ihvertfall da.

Men det gjorde jeg. Kom langt ned altså. Kjempelangt! Og opp igjen, til og med! Så da får jeg vel begynne å bygge opp saaaaaaaaakte, men sikkert da. Hallo. Jeg beinpresser 150 kg. SÅ KLART jeg klarer mer enn 20 kilo på knebøy. Men redselen må overvinnes! Så nå blir det teknikktrening og saaaaaakte progresjon fremover. Jeg gleder meg!

Formen i dag ser slik ut:

De forrige bildene finner du her

Har det skjedd noe? Kanskje, kanskje ikke. Jeg tror det!

28 kommentar to “Dagens superwoman-trening, formbilder og knebøy”

  1. Lisa mars 27, 2012 kl. 15:44 #

    Det ser ut som det har skjedd MYE:) Flinka!

  2. nannah mars 27, 2012 kl. 17:59 #

    Du blir bare smukkere og smukkere! 🙂

  3. jannike mars 27, 2012 kl. 18:04 #

    du ser virkelig kjempebra ut! utan tvil! men du e jo so flink også då 😉

    • Fra tjukk til smukk mars 27, 2012 kl. 21:13 #

      Takktakk! Flink innimellom ihvertfall!:p Her skynder vi oss meeeeeeeget sakte.

  4. Cecilie mars 27, 2012 kl. 19:48 #

    Good GOD, så flink du er! Er stadig innom og leser og blir jo dritinspirert, rett og slett.
    MYE trillings på meg om dagen, og blir rett og slett sur hvis jeg går under 5 km, og hvis jeg ikke kommer meg ut blir jeg rastløs, så NOE har skjedd, jeg har jo vært en latsabb tidligere!?

    Kan jeg spørre hvor du har kjøpt buksa di? Den var FIN, og jeg trenger desperat treningstøy, men gidder ikke betale i dyre dommer, dessuten er det så mye i knøttestørrelser…

    • Fra tjukk til smukk mars 27, 2012 kl. 21:23 #

      Tusen takk, og så hyggelig!:D Gøy å være til inspirasjon.
      Gå turer er jo helt topp! Spesielt med noen kilo å dytte på.

      Har kjøpt buksa på Ellos.no. Gidder heller ikke betale i dyre dommer. Kjøpte den på salg.
      De har alltid noe til «nedsatt pris» der, så bare til å gå inn og sjekke!:D De har jo egen sportsavdeling.

  5. Ingrid mars 27, 2012 kl. 20:02 #

    Det HAR skjedd noe! Fantastisk form på deg 😀 keep it up girl!

  6. Kristine mars 27, 2012 kl. 20:07 #

    Du er super woman 😀

    SV:
    En sunn lompeoppskrift?
    Jo, det skal jeg jammen få til 😉

  7. Anna mars 27, 2012 kl. 20:12 #

    Tøft, man må utfordre egen komfortsone og det har du jammen gjort i dag 😀
    Lykke til med videre knebøy, Superwoman! 🙂

    • Fra tjukk til smukk mars 27, 2012 kl. 21:15 #

      Huff. Det beste er egentlig å la være, for når man utfordrer noe man alltid har gjemt seg bak, så kan man liksom aldri ta det tilbake!:p

  8. onmywaytoperfect mars 27, 2012 kl. 20:29 #

    Sjekk de slanke beina a!!

  9. onmywaytoperfect mars 27, 2012 kl. 20:30 #

    Sjekk deee slanke beina!!

    • Fra tjukk til smukk mars 27, 2012 kl. 21:17 #

      Med klær på ser det ikke så verst ut! Men den nakne sannheten er nok ikke like slank:p Men det kommer seg.

  10. onmywaytoperfect mars 27, 2012 kl. 20:31 #

    Haha, trodde første kommentaren min ikke ble lagra, så da fikk du to :p

  11. Tone Rokås Ånes mars 27, 2012 kl. 20:53 #

    Så flink du er! Og tøff 😉 Synes absolutt det ser ut som at det har skjedd mye, du er så flink!!

  12. Hanne-Maries slankeblogg mars 27, 2012 kl. 21:31 #

    Så flink du er! Deler redselen for knebøy, er alltid så redd for at jeg ikke kommer opp igjen – og heller tipper bakover og lander på stumpen med vektstanga over meg.
    MEN, skal gjøre som deg og overvinne frykten i morgen! 🙂 Du er en super inspirasjon, flotte formbilder! La også ut mine i dag 🙂

    • Fra tjukk til smukk mars 28, 2012 kl. 09:29 #

      Off ja. Tenk å sitte der på rumpa og bare: «hva gjør jeg nå?» Jeg klina til da det var tomt i frivektsrommet!:p

  13. Kristine mars 27, 2012 kl. 22:06 #

    Det har virkelig skjedd noe! Du er kjempeflink. Kom over bloggen din for en stund siden, og er stadig innom for å se hvordan det går med deg. Kjemper min egen kamp, og da er det flott å se at andre klarer det! For da må jo jeg også det. Stå på videre, du er rå tøff! 🙂

    • Fra tjukk til smukk mars 28, 2012 kl. 08:12 #

      Åh, takk! Så hyggelig at du titter innom!:)
      Lykke til i din kamp. Detta klarer vi!:)

  14. SuperElse mars 27, 2012 kl. 23:30 #

    Nahhhw, I’m flattered!:) Så herlig at du kjørte bøy i dag, feels good yes? Bare å ta det rolig. Få noen til å se på teknikken din også, eller eventuelt film deg selv og legg ut. Det beste er å få konstruktiv kritikk!

    AHH, jeg ble blid nå inni den slitne kroppen min. Og jeg synes også jeg ser forandring på deg. Faen jeg skal være happy nårr jeg får ned fettprosenten min så skal jeg også legge ut bilder av beina mine;)

    • Fra tjukk til smukk mars 28, 2012 kl. 09:21 #

      Ja, det føltes godt! Jeg har en fantastisk kjæreste som er ille flink på teknikk, så har god hjelp der, når jeg vil. Hvis jeg vil.:p

      Det eneste var at jeg kjente det litt i korsryggen, men kjenner ikke noe der i dag, så da var det kanskje bare belastning og ikke skadelig belastning, om du skjønner hva jeg mener? Jeg har en fryktelig svak korsrygg pga den fantastiske skoliosen min..

      Det blir jo litt unaturlig i smith-maskinen, men har ikke noe valg så..

      Gleder meg til jeg ikke er så dvask, så kan jeg vise frem de fantastisk muskuløse beinene mine også! Lol.p

Legg igjen en kommentar

