Sykemat. «Tortillas» og eggehvitefluff.

28 Mar

Heihopp!

I dag er jeg syk. Skikkelig ille syk..

Stakars meg, sier jeg bare!

Fikk lyst på tortillas, så jeg slang sammen en deig av 1 kopp kokosmel, 1 kopp mandelmel, 1 ss romtemperert smør, 1 kopp lunket vann, en teskje bakepulver, 1 ss økologiske sesamfrø, 1 klype salt.

Lot deigen stå og hvile under plast i ca 15 minutter. Kjevla ut til en tynn lefse og hadde i stekeovnen på 175 grader varmluft i ca 8-9 minutter. På disse 10 minuttene rakk jeg å snu brettet og flytte det opp og ned, i stekeovnen. Grilla den øverst i ovnen det siste minuttet.

Da det hadde kjølnet litt, skar jeg i fire passende stykker og serverte til meg selv med kyllingkjøttdeig, chunky salsa, litt ekstra lett rømme og revet ost.

Det fortjener jeg jammen, så syk som jeg er!

Som all annen erstatningsbakst ligner det så klart ikke på orginalen. Deilige, utrolig kaloririke, fullkornstortillas in my heart.

Men det duger!

Til frokostdessert testet jeg eggehvitefluff med stevia hasselnøtt.

Det var jo faktisk ikke så verst! Ble veldig overrasket jeg. Kunne bare brukt litt mer stevia også hadde det virkelig gjort seg med noen salte peanøtter oppi der.

Nå er jeg mett.. Og kvalm.

18 kommentar to “Sykemat. «Tortillas» og eggehvitefluff.”

  1. annettehelene mars 28, 2012 kl. 14:12 #

    Masse god bedring snuppa:) krysset fingrene for at du blir fort frisk:) maten så nydelig ut, man fortjener så absolutt litt ekstra mat når man er syk:) kroppen må bygges opp igjen!
    Stor god bedringsklem:)

    • Fra tjukk til smukk mars 28, 2012 kl. 16:12 #

      Takk snuppa! Litt bedre allerede, men så fordømdrade tett i nesa da..Blæææ.

  2. marita mars 28, 2012 kl. 20:16 #

    Kjære Smukk

    Håper du blir frisk igjen fort fort! Det er jo påske snart!

    Marita.

  3. Nina mars 28, 2012 kl. 20:17 #

    Hehe! Ser riktig så godt ut! Du får ha god bedring!:)

  4. Tone Rokås Ånes mars 28, 2012 kl. 21:02 #

    Eggehvitefluff? Det hørtes ut som en vanvittig kjip eggedosis, egentlig…. Men maten så god ut!

    God bedring, masse og fort, bli frisk!

    • Fra tjukk til smukk mars 29, 2012 kl. 15:09 #

      Tusen takk! Det var ikke så ille altså. Ikke så godt at jeg hadde valgt det fremfor MYE annet hvis ikke jeg hadde vært på slankeren da!:p I nøden spiser fanden fluer.. Og liker det.

  5. Ingrid mars 28, 2012 kl. 21:04 #

    Åååh, det så kjempegodt ut, alt sammen! Viktig å unne seg litt kos når man er syk 🙂 Ønsker deg masse god bedring ❤

  6. Fra84til62 mars 28, 2012 kl. 23:57 #

    Du er så kreativ i matveien:D Jeg må prøve å lage de tortillane en dag:-)

    God bedring smukka :-))

    • Fra tjukk til smukk mars 29, 2012 kl. 15:14 #

      Tusen takk, snuppa!:D
      Jeg er ikke så veldig kreativ, men kliner til innimellom!:p

  7. Ann-Kristin mars 29, 2012 kl. 10:55 #

    Det så utrolig godt ut 🙂 Bra med litt variasjonstips 🙂 Krysser fingrene for at du blir fort frisk igjen 😉 God bedring 🙂

  8. Malin - En kreativ blogg! mars 29, 2012 kl. 12:42 #

    Ble den veldig stiv eller var den liiiitt myk og bøyelig? :p

    • Fra tjukk til smukk mars 29, 2012 kl. 14:17 #

      Den var kjempebittelitt bøyelig, men ikke så veldig.:p Var myk å tygge da, i det minste.

  9. Anna mars 29, 2012 kl. 13:23 #

    Maten så kjempegod ut!
    Masse god bedring til deg, ta vare på syk kropp 🙂

Legg igjen en kommentar

