Påskekos?

2 Apr

Heihopp!


En ny uke er i gang og jeg er i gang med et slags hardkjør. Vært på morgenkardio. Skulle kjørt langkjøring, men må innom jobb for å skrive under på noe i morgen, så da tar jeg det da. Dessuten blåser det. Jeg skal IKKE ut og sykle i blåsen.. Tar et par runder tabata og går en tur til, isteden.

Kanskje litt dumt å sette i gang med hardkjør sånn midt inni påsken, men godteribonanzaen begynner vel strengt talt ikke før på lørdag. Det er ihvertfall det som har vært tradisjonen i min oppvekst. Påskeegg-jakt og påskeegg-nytelse på Påskeaften.

På fredag skal vi ha fest her og forhåpentligvis grilling. Håper på pent vær! Jeg tror ikke jeg skal drikke noe alkohol, men det blir vel helt sikkert en fristelse eller tre da også. Men jeg skal pull through! Veiedag på lørdag.

Lurer på hva jeg skal lage for å kose meg med i påsken.

Sitronterte kanskje?

Fra Lchf-bloggen

Egentlig lyst på suksessterte..

Konfekt?

Hasselnøttkonfekt fra LCHF-bloggen

Peanøttsmørkonfekt fra LCHF-bloggen

Boller? Is? Kjeks? Sukkerfri sjokolade?

Her er bakdelen ved å spise lavkarbo, men også være restriktiv på kaloriene: kan lage lavkarbogodterier, men det er ofte mye kalorier i det.. Og let’s face it. Proteinbakts.. Vel. Har du vært på diett i noen uker, så smaker det sikkert helt fortreffelig, men det tilfredsstiller ikke søt-tannen min, akkurat. Synes det er greit som hverdagsgodteri. Ikke at lavkarboerstatninger smaker som ekte vare heller..

De to hjertene mine skal få hvert sitt påskegg, og jeg vet at hvis ikke jeg har noe annet å falle tilbake på, så blir det bare tull. Kunne lagd meg et «sunt» påskeegg, men det blir bare en erstatning. Ja, jeg er vanskelig, trassig og barnslig, når det gjelder godterier. Godterier skal være godterier, hvis ikke blir det bare furt. Å stappe et egg fullt av med atkinsbarer, appelsiner, tyggis og Shape-up og late som at det er jippi, mens de andre koser seg med sjokolade, marsipan og smågodt?

Not for me.

Finner vel på noe i løpet av uken!

Gleder meg mest til lammelåret som skal fortæres hos mamma på søndagen.

Noen som har noen tips til påskekos som er lavkarbo og ikke så stappfullt av kalorier? Fortell hva du skal gjøre med påskeeggsaken!

5 kommentar to “Påskekos?”

  1. anjaholt april 2, 2012 kl. 13:48 #

    Jeg går vekk fra tidligere innsendte forslag og går for Fun Light gele (som du har fått meg til å få dilla på) med eldorado vaniljesaus. sjokoladepuddingen har jeg ikke testet, men den er sikkert også god!

  2. annette helene april 2, 2012 kl. 14:00 #

    Jeg har så lyst på alt jeg ser rundt om av lchf baking:P tror jammen jeg må prøve meg ut på noe nytt i påsken:) SKAL iallefall lage marsipan:) Håper du har en strålende start på den nye uka:) Goklem fra meg<3

    • Fra tjukk til smukk april 2, 2012 kl. 14:25 #

      Marispan må til! Kanskje prøve å lage marsipan av noe annet enn mandler? Pistasj f.eks?

  3. Anna april 3, 2012 kl. 10:56 #

    Åh fysj så mye godt du hadde lagt ut bilde av!!
    Skummmmmelt med tanke på at jeg går inn i min siste time av fasten og drukner nå nesten i min egen spytt produksjon pga de forlokkende bildene 😛
    Jeg må begynne å bli bedre på å ikke gå innom sider som kan ha gode matbilder før ETTER lunsj 😉

Legg igjen en kommentar

