Trenger ikke trene i påska..

4 Apr

Nå var det vel mange som satt ettermiddagskaffen i vrangstrupen? Jeg bare tulla da vettu.. Men i dag har jeg ikke trena. (Bortsett fra en 45 minutters morgenkardio da..) Ikke noe behov, for jeg har vært på shopping! Shopping dagen før butikkene er stengt i to hele dager, for så å være oppe i noen timer, for så å holde stengt i to dager igjen, vet vi jo egentlig at ikke er noe særlig. Men går på samme smellen hvert år.

Har satt meg selv på en litt streng diett i noen dager og det gjør jo ikke akkurat saken bedre. Bomgira sikkert 140 ganger da jeg cruisa mellom butikkene. Da vet man at man er sliten i hodet, når man ikke klarer å gidde bruke energi på å gire fullstendig engang.

Men men. Jeg fikk kjøpt spriten min. Jeg fikk kjøpt påskeskinke. Solo Super (10 kroner flaska på Obs! Inkludert pant!), grillmat og nøtter i fleng. Godterier og slikt som de to andre skal ha har jeg kjøpt for en god stund siden, på tilbud her og der.

Dama i kassa på polet ba meg forresten om leg. Alltid like koselig! Jeg begynner jo å bli en gammel dame på snart 27. Jeg takket henne for at hun spurte og sa at jeg hadde kommet i en alder hvor det varmet hjertet og bli spurt.. Da sa hun at jeg nok måtte regne med å bli spurt i mange år fremover! Juhuuuu! Det var godt å høre!

Nå er ihvertfall alt av påskehandel unnagjort og jeg har «lagd» sjokolade (70% sjokolade, cocosa, hasselnøtter, havsalt, chiafrø og hempfrø.)

Helnøtt!<3

Og vi har malt både pistasjnøtter og valnøtter som skal bli til marsipan. En dag.

Kalkuna står i stekeovnen og jeg gleder meg til å innta den med noen brokkolikvaster og med ketchup på. The joys of dieting!

Sjekk denne buksa, forresten!

Den var en slags «tynnbukse» en gang i tiden. Altså en sånn jeg kjøpte for å en gang passe inn i. Og nå henger og slenger den som bare det.

Sol i hjertet og sol i sinnet!

15 kommentar to “Trenger ikke trene i påska..”

  1. Anna april 4, 2012 kl. 21:31 #

    Høh? Trening i påsken? Du høres besatt ut, tenk å trene når du har ferie?! ;P
    Skulle ønske påsken var som julen, at ingen påskeegg inneholdt noen kalorier (sånn, nå er jeg ferdig med dum blondine faktene mine, du får heller bare unnskylde min dårlige humor 🙂 )
    Og btw, shopping ER trening, iallefall med poser og mange mennesker i kø 😉
    Åhallemin som den sjokoladen din så fristende ut!! Håper du kommer med en tilbakemelding på smak (kanskje også kcl innhold hvis det er noe du vet?) 🙂
    Så kjekt å se at tynn buksene dine henger og slenger!! 😀 Du er på rett vei, keep up the good work! 😀

    • Fra tjukk til smukk april 4, 2012 kl. 21:38 #

      Herregud, du er jo helt på jordet om du ikke skal TRENE hver dag i påsken! Du skal vel det? Hæ? Du må jo det?? Hvordan skal det gå om du ikke trener hver dag i påsken????

      Den sjokoladen er enda mer stappfull av kalorier enn «vanlig» sjokolade, ihvertfall. 200 gram premium 70%, 60 gram kokosfett og en haug med fettsyrer i frø og nøtter. Tja. 750 big ones pr 100 gram kanskje? Man slanker seg jo ikke i påsken liksom!:p Men kjempegod er den!:) Holder med en liten bit eller to.

  2. synsegulla april 5, 2012 kl. 11:58 #

    Liker buksa di 🙂 Du er knallflink. God påske til deg 🙂

  3. Ann-Kristin april 5, 2012 kl. 13:38 #

    Så morsomt med buksa! Alltid gøy når man ser slike konkrete resultater! Er ofte verdt alt strevet da! Og, bli bedt om leg på polet er jo alltid like gøy 🙂

    Ha en fin påske 🙂

    • Fra tjukk til smukk april 7, 2012 kl. 09:08 #

      Ja, det er godt å se at det skjer mye, selvom vekta kanskje ikke raaaaser av!:)

  4. Kine den tøffe april 5, 2012 kl. 15:43 #

    Haha! Æ syns det e irriteranes å bli sport om leg, har en dame på Rema som spør meg VÆR gang æ e å handle røyk. Og det har ho gjort nu i 3 år :-p
    Så arti at buksa bare heng og sleng! Det e virkelig motivasjon 😀
    God påske!

    • Fra tjukk til smukk april 7, 2012 kl. 09:09 #

      Da er du ikke gammel nok!:p Bare vent til du blir like gammal som meg. Da får du lyst til å kysse og klemme alle som ber om leg!:p

  5. annettehelene april 5, 2012 kl. 15:53 #

    Flinka, så moro med buksen 😉 da er det bare til å sette seg nye mål:)
    Ønsker deg en kjempefin torsdag, kose dere masse :)<3 stor klem

    • Fra tjukk til smukk april 7, 2012 kl. 09:11 #

      Takk ❤ Har skapet fullt av klær jeg har passet før og klær jeg aldri har passet inn i, så er ikke noe problem å finne nye målklær ihvertfall!:)

  6. bella step by step april 6, 2012 kl. 10:36 #

    jøsses:) du står på altså 🙂 så gøy når du merker det på klær! grattis-dette går jo vegen

  7. støvkorn april 6, 2012 kl. 20:27 #

    Gratulerer med å komme unn i tynnbuksa OG at den slenger :-):-)

    Gleder meg til jeg kan si det samme en dag:-P

  8. Tone Rokås Ånes april 7, 2012 kl. 15:05 #

    Ååhh, så gøy med buksa!! Flinka 😀 God påskeaften, smukk!

Legg igjen en kommentar

