Looooooooong Friday.

6 Apr

Heisann!

Husker da jeg var liten så HATET jeg denne dagen. Kunne ikke tenke meg noe verre enn en ekstra lang fredag.. Bortsett fra den ekstra-ekstra lange søndagen. Nå er det ingenting som gleder meg mer enn dager som varer i hundre år!

Jeg har strikka!

Noe som skal bli en barnelue en gang i tiden..

Det snør ute og vi skal ha grillfest.

Men har jeg bestemt at det skal grilles, så skal det grilles! Sånn er det bare. Det er tross alt april.

I går var det veldig pent vær, så jeg plantet noen frø i en kurv.

Spørs om det blir noe av det, men det må være lov å prøve.

Jeg har enda ikke smakt så mye som et lite godterikorn hittil i påsken, men i dag blir det både «hjemmelagd» sjokolade (70% sjokolade, kokosfett, stevia hasselnøtt, hasselnøtter, havsalt, chiafrø og hempfrø)

Pistasjmarsipan og valnøttmarsipan med sjokoladetrekk. (søtet med sukrinmelis og tagatesse)

De ble litt bløte, men.. Ordner seg vel med en tid i kjøleskap. Veldig godt uansett.

Også skal jeg drikke vin..

Liker ikke vin, men noe må jeg drikke og det trenger ikke være noe sterkere enn vin, når man drikker to ganger i året. DET skriver jeg under på.. Gang på gang på gang.

I morgen er det veiedag og det blir jo spennende. Går helt sikkert OK.

Jeg har IKKE trena noe de siste dagene heller. Har gått et par turer med påskekrim på øret da. Er det påske, så er det påske! There, I said it! Med den holdningen er det vel bare til å sette seg ned og se ræva ese ut, mens kroppen forfaller i et forrykende tempo. Blir en tur i snøføyken senere i dag.. Kanskje den kan bremse forfallet litt. Tviler, men!

Håper alle har en fin en og får en herlig langfredag!

Noen planer i dag?

6 kommentar to “Looooooooong Friday.”

  1. martinehaugstad april 6, 2012 kl. 12:56 #

    Håper du får en flott dag! Her skal det gjøres husarbeid og slappe av i sofakroken sammen med min kjære 🙂

    • Fra tjukk til smukk april 7, 2012 kl. 09:15 #

      Høres VELDIG deilig ut!:) Er glad for at jeg skal gjøre akkurat det i dag.:)

  2. Ann-Kristin april 6, 2012 kl. 15:07 #

    Påskekrim hører med 🙂 jeg forsøker å høre på det jeg og under morgenkardio, men plutselig er tankene et helt annet sted også går jeg glipp av så mye innhold… hehe… men skal forsøke igjen snart 🙂 hadde jo ikke gjort noe å få hørt på litt lydbøker mens en rusler alene! I dag slapp jeg å gå alene, siden jeg har vært å gått morgankardio med min pt-i dag … frisk og godt vil jeg si… småjogget litt underveis også… så fin start på dagen… 🙂 lykke til med veiedag i morgen 😉 jeg greide minus 800 gr i dag, fornøyd med det! ha en fin dag 🙂

    • Fra tjukk til smukk april 7, 2012 kl. 09:16 #

      Jeg slet med det i starten, men når det blir spennende så får jeg det med meg!:) Er så lei av musikk om dagen, så synes det er deilig med litt prat isteden.

      Grattis med fin nedgang!:D Du er så flink!:)

  3. Hanne-Maries slankeblogg april 6, 2012 kl. 15:41 #

    Som du sier, er det påske så er det påske! Jeg tillater meg selv fløtegratinerte poteter (!!!) i dag. Påskesnopet du hadde laget så utrolig godt ut, skikkelig fristende! Selv elsker jeg marsipan så det hadde vært midt i blinken om jeg ikke hadde hat snopeløfte…… Du får ha masse lykke til på veiedag i morgen, går nok fint skal du se!
    Ha en super påske, stor klem! 🙂

    • Fra tjukk til smukk april 7, 2012 kl. 09:18 #

      Mmmm, fløtegratinerte poteter!:D Det er gode greier det! Nå fikk jeg sykt lyst på det.:p
      Marsipanen var utrolig god altså, om jeg får si det selv! (?):p Den ble litt bløt, men.. Veldig godt. Også er den jo sukkerfri, bortsett fra sjokoladen rundt da.

Legg igjen en kommentar

