Hello fra diett- og Tårnfridland.

10 Apr

God ettermiddag!

Som det regner ute? Det stopper jo bare ikke. Regner like ille hver gang jeg titter ut vinduet her. Gjør ikke meg noe, for er det noe jeg ELSKER, så er det å sitte inne når det regner ute. Da føler jeg meg trygg og ikke minst.. Tørr.

Feiret min siste dag i frihet med å sove evig-lenge. Det finnes jo ikke noe mer perfekt sove-vær enn øseregn. I morgen er det i gang med skole og trening og henting av barn i barnehagen og jeg skal på jobbintervju og hei hvor det skal gå frem mot sommeren.. Ikke minst når jeg begynner å jobbe igjen i mai da. Blir svett bare av å tenke på det.. Har jo gått her og tråkket i et halvt år nå. Må vel rett og slett lete frem noe jeg vet at jeg kan, men som jeg aldri har giddet å bruke i praksis; organisering og planlegging. Og vet du hva jeg fant ut, da jeg så på timeplanen for våren? Joda. Vi har eksamen når jeg er på ferie. Hurra for 2. forsøk, sier jeg, for på ferie skal jeg!

Anywhooo.

Diett går bra. Bra at jeg er glad i kylling! Merket etter treningen i går at jeg ikke skal ta sånn alt for hardt i fremover. Dietten skal bare vare i 22 dager, i første omgang, så kan vel vente med hardtreningen til det. Tenkte jeg skulle prøve å få til fullkroppsstyrke 2-3 ganger i uken også rolig kardio resten av tiden.

Skulle lage Annette Helene sine loffeskiver i dag, men fant ut at jeg ikke hadde noen ingredienser. Så da gjorde jeg det forferdelig enkelt:

Stivpisket fire eggehvitter, tilsatte litt salt, masse all purposekrydder, vendte 60 gram mandelmel FORSIKTIG i, og stekte på 200 grader i ca 12 minutter.

And guess what? It tasted SO grrrrrreat!

Men.. Ikke ta mitt ord for det. Vi vet jo at når folk er på diett så smaker plutselig brokkoli som smågodt og kylling som andeconfit.

Spørs om ikke det blir mye eggekrem på kjæresten fremover, for de eggeplommene må jo brukes til noe, mener jeg..

11 kommentar to “Hello fra diett- og Tårnfridland.”

  1. annettehelene april 10, 2012 kl. 15:44 #

    Uff, for et vær:p herlig å sove lenge!
    Så spennende med ny diett, gleder meg til å høre hvordan det går:)
    Lykke til på intervju snuppa og ha en herlig tirsdag:)

    • Fra tjukk til smukk april 10, 2012 kl. 15:51 #

      Tusen takk snuppa!:D Det er ikke så spennende jobbintervju altså. Bare på en større stilling der jeg jobber fra før av.

  2. anjaholt april 10, 2012 kl. 15:59 #

    Lykke til, dette her fikser du GLATT! Kylling er digg, kjæresten blir glad for eggekrem, allting løser seg med litt planlegging og realistiske mål. Nyt dagen inne, det skal i hvert fall jeg. Om litt. Littegranne. Før trening. Og så kos igjen. 😉

  3. SuperElse april 10, 2012 kl. 18:32 #

    hahahahaah I know! Hele familien var sjokkskada etter å ha spist en SMULE hver av ei kake jeg lagde. Jeg synes den var SÅ god, og kunne helt sikkert bare spist alt på en gang.

    • Fra tjukk til smukk april 11, 2012 kl. 17:40 #

      Haha, ja! Det høres kjent ut!:p Eggehvitefluff er jo rene marsipankaka i diettland! Huff huff..

  4. Ingrid april 10, 2012 kl. 19:58 #

    Så herlig at dietten går bra! Du er flink 😀 Og masse lykke til med jobbintervju i morgen, du fikser det lett! ❤

    • Fra tjukk til smukk april 11, 2012 kl. 17:41 #

      Takk snuppa!:) Tror det gikk greit, men jeg er egentlig litt underkvalifisert, så man vet aldri. Har jobba der i maaaaaaaaaaange år da, så det burde telle litt.

  5. jannike april 10, 2012 kl. 21:33 #

    åå kjenne eg e SKIKKELIG nysjerrig på ka dietten din går ut på? 😉

    • Tone Rokås Ånes april 10, 2012 kl. 22:17 #

      Jeg også! (Ikke det at jeg skal prøve meg på den, her jeg sitter fornøyd med ei skål fiskekaker og ei skål druer, men sånn for å få stilt den derre nysgjerrigheten, vet du!)

      • Fra tjukk til smukk april 11, 2012 kl. 17:42 #

        Det er ikke så spennende!:) Masse grønnsaker, mye proteiner, moderat med fett, lite karbohydrater.

Legg igjen en kommentar

