Veiedag nummer 10 i 2012.

14 Apr

Hei og god morgen!

I dag var det på tide med veiedag igjen.
Eller.. Egentlig veide jeg meg i går, siden jeg visste jeg skulle sove hos mamma i natt..
For ei uke siden veide jeg..

Og i går:

Ser vel nesten ut som 96.6, men det står 86.6 altså!

Det var rett og slett ikke verst, etter det påskeintrøkket jeg hadde på søndag! 900 gram ned.

Tickeren min ser nå slik ut:

BMI 30.0! Snakk om ert.. Om bare noen få gram er jeg bare overvektig. Tenk at det skal være en gledens dag? Vel. Når man, helt fra man var barn, har vært i «fedme» kategorien, så er det enormt. Ubeskrivelig. Utenkelig.

I dag har jeg litt slakkere tøyler og rom for et såkalt «frimåltid», i kveld. Det som er snålt, når man lever på en utrolig kjedelig og streng diett, er jo at man får ikke lyst på sjokolade, kake, potetgull, is, pizza og sånt.. Jeg vil ha ørret! Ørret stekt i smør og rapsolje. Med agurksalat. Også skal jeg lage krydderkake i en kopp (med peanøttmel, sukrin osv) med ostekrem. Det blir noen gledens timer!

For noen måneder siden skrev jeg dette innlegget, som forteller endel om hvordan jeg tidligere har selvsabotert for meg selv, mentalt. Jeg har kommet en veldig lang vei, når det gjelder akkurat dette! I går, før jeg skulle sove, sneiet en sånn: «du klarer jo aldri å opprettholde dette»-tanke hodet mitt, for første gang på evig tid. Men den forsvant like fort som den kom. Jeg trengte ikke selvpsykologisere meg ut av det engang. Den ble bare avfeid som tull, med en gang.

Det er deilig å slippe å ha så liten tro på seg selv..

Ha en fin lørdag, alle fine!

Også heier vi MASSE på fantastiske Kristine Solhaug, som stiller i Sandefjord open, i morgen!

24 kommentar to “Veiedag nummer 10 i 2012.”

  1. Line april 14, 2012 kl. 10:07 #

    Grattis og vel fortjent. Jeg ser vi følger hverandre om dagen. Utrolig bra jobba av deg. Gleder meg til jeg er nede på 29.9 i BMI, men må vente til 81.5, har enda litt igjen. Vi får fortsette å knive 😉

  2. Louise april 14, 2012 kl. 12:39 #

    Takk for det 🙂 God helg til deg og!

    Så flink du er som har kommet så langt på veien. Virkelig flott!

  3. annettehelene april 14, 2012 kl. 13:16 #

    Gratulerer så masse med vektnedgang snuppa, du er utrolig flink og det gleder meg 🙂
    Ha en kjempefin lørdag ❤

  4. synsegulla april 14, 2012 kl. 20:12 #

    Strålende 🙂 Gjør deg klar for ny flott uke nå 🙂 Du er superflink 🙂

  5. Martine april 14, 2012 kl. 22:34 #

    Gratulerer:DD
    du er kjempeflink,stå på

  6. Divamamma april 14, 2012 kl. 22:41 #

    Jiiippiii! Jeg blir så glad for å se at det går rette veien med deg!!! Hæææærlig!!!!:):):)

    • Fra tjukk til smukk april 15, 2012 kl. 15:48 #

      Setter stor pris på engasjementet!:D

      • Divamamma april 16, 2012 kl. 15:21 #

        :=)

  7. anjaholt april 15, 2012 kl. 00:54 #

    Så herlig å lese gode resultater fra en hard. Uke. Nesten en kilo. Det et bare helt rått!!! Og de derre kakene i kopp er jo bare geniale!!!

    • Fra tjukk til smukk april 15, 2012 kl. 15:48 #

      Ja, de pleier å være de, men den jeg lagde i går ble forferdelig!:p Menmen. det kan ikke alltid gå bra.

      • anjaholt april 16, 2012 kl. 09:03 #

        Alt funker og smaker på diett, vel? 😉 Ha en fin dag, snuppa mi!

  8. Ingrid april 15, 2012 kl. 12:20 #

    Gratulerer med vel overstått veiing! Du er så flink 😀 Ørret hørtes kjempegodt ut, det er rart med det, plutselig får man lyst på sunne ting når man skal kose seg!
    Godt å høre at tankene dine er på riktig plass også, det står det respekt av 🙂

  9. Tone Rokås Ånes april 15, 2012 kl. 12:37 #

    Flinke, flinke du! Jeg er så imponert!

  10. Fra tjukk til smukk april 15, 2012 kl. 15:34 #

    Tuuusen takk, alle dere fine, herlige, snille jenter! Jeg setter så utrolig stor pris på dere!:D Tusen takk for at dere støtter og oppmuntrer meg!

  11. Ann-Kristin april 15, 2012 kl. 20:58 #

    Gratulerer så mye med utolig bra resultat på vekta 🙂 du er rå 🙂 ha en fin uke 🙂

  12. Linn april 15, 2012 kl. 22:43 #

    Gratulerer 🙂

Legg igjen en kommentar

