Ukens slagplan!

16 Apr

Hei!

Holdt på å si god morgen, men synes i grunn det er alt annet, her jeg sitter og ser på rettsaken med denna triste, fæle, tragiske A.B.B.-personen i hovedsetet.
Jeg har sluttet å se på nyheter. Helt. Får angst i magen når jeg ser nyhetssendingsvignetten.
Og nå husker jeg hvorfor. Jeg blir kvalm, langt inn i hjerterota.
Kall meg gjerne naiv og uengasjert, men jeg lever heller i den rosa boblen min, enn å ta inn over meg alt det grusomme som skjer i verden..
Før gikk det bra, men etter at jeg fikk den lille jenta mi går det bare ikke lenger.

Nå er det ihvertfall en ny uke og jeg har en slags plan.

Etter to dager utenfor diett, er det back on track i dag.
Har ikke akkurat skeia helt ut, men spist lavkarbo bananmuffins, kokte egg med majones, salami og alt som er godt og fett.
Det var godt for sjela.
Holdt meg lavt på karbohydrater og rundt dagsbehovet, så har ikke noe å «innhente» etter helgen, som jeg så ofte har.

Tror det blir noe som det her:

Nå skal jeg ihvertfall gå en lang tur, med ukomplisert musikk på øret og late som at verden er lyserosa.
Kanskje jeg til og med møter på en enhjørning og ser gryta på enden av regnbuen?

All we need is love, la-la-la-la-aaaaa..

16 kommentar to “Ukens slagplan!”

  1. anjaholt april 16, 2012 kl. 11:08 #

    da møter du sikkert meg på veien, inni rosa boble verden, for der er alt fint og ingen skarpe kanter barn kan støte borti…. ha en fin tusletur!

  2. Støvkorn april 16, 2012 kl. 13:04 #

    Herregud, så flink du er 🙂 Gleder meg til jeg blir frisk og får lov til å trene igjen, kjenner det klør i fingrene etter å sette i gang.

    Jeg orker heller ikke og følge med på alle nyhetene, jeg syns det er urovekkende at denne personen og lignende saker får så mye mediadekning – samtidig som jeg skjønner at det må være slik i ett opplyst demokratisk land. Jeg orker bare ikke forholde meg til ham mer enn nødvendig.

    Hva studerer du?

    • Fra tjukk til smukk april 17, 2012 kl. 16:33 #

      Nei, på den ene siden kunne jeg ønske han ble tiet ihjel, men på den andre måten så hadde det vært feil..

      Går første året på sykepleien!:)

  3. Tone Rokås Ånes april 16, 2012 kl. 13:23 #

    Hils enhjørningen fra meg! Jeg orker ikke se på jeg, leser heller gjennom oppdateringene og litt av referatene, dagene er grå nok for tiden om jeg ikke skal sitte og se på et slikt grusomt vesen i tillegg.

    God tur, smukk, og ha en fin mandag!

  4. annettehelene april 16, 2012 kl. 14:25 #

    Flott treningsuke 🙂 hvor lavt ligger du på karbsa nå!? Har trappet ned og opp på fett selv:)
    Rettsaken er så spennende! Ha en strålende mandag snuppa:)

    • Fra tjukk til smukk april 17, 2012 kl. 16:36 #

      Ligger sånn rundt 20-30. Vil helst holde meg i ketose. Alt blir så mye enklere da.

  5. Ingrid april 16, 2012 kl. 19:30 #

    Så enig med deg! Jeg klarer bare ikke å se på at han sitter der og gliser når de leser opp navnene… grøss. Han fortjener ikke oppmerksomheten.
    Liker ukeplanen din! Du er så flink til å planlegge 😀

    • Fra tjukk til smukk april 17, 2012 kl. 16:37 #

      Jeg er flink til å planlegge, men har enda ikke lagd en ukesplan jeg har fullført til punkt og prikke:p I dag ligger jeg jo her med forstuet tå, så ikke noe trening på meg.. Jeg er liksom den som gjerne vil delegere utover uken, men så ender jeg med skippertak, gett:p Det blir ihvertfall gjort da..

  6. Else april 16, 2012 kl. 22:50 #

    Whoosj lykke til! Med dietten. Jeg endrer kostholdet mitt (IGJEN) og går for å spise rent paleo, og samtidig telle kcal. Disse kcal, disse kcal, when are you going to stop making my life haaaard?

    Jeg følger NULL med på rettsaken, håper han råtner i helvete til evig tid.

    • Fra tjukk til smukk april 17, 2012 kl. 16:39 #

      Paelo er fine greier vettu! Jeg er av de som liker å telle kalorier, så de er ikke meg imot, sånn sett. Er mangelen på dem som gjør meg litt småhissig.. Jeg vil spise det jeg trenger, ikke mer, ikke mindre. Er det så mye å forlange? Tydeligvis..

  7. Anna april 17, 2012 kl. 12:36 #

    Flinke du er! Ta tenker jeg både på trening og planleggingen du gjør, sammen blir dette superoppsett 🙂
    Kjenner meg igjen mtp ABB; etter jeg ble mor selv måtte jeg bevisst blokke ut en del av grusomhetene man til daglig ser i media, jeg tåler det rett og slett ikke.

    • Fra tjukk til smukk april 17, 2012 kl. 16:40 #

      Ja, alt blir liksom så nært.. Hjertet kommer helt på utsiden. Huff altså.. Tenker på alle de foreldrene som har mistet barna de elsket så høyt..

      Og here I go again. Best å ikke tenke på det da..

  8. Ann-Kristin april 17, 2012 kl. 13:05 #

    Så ut somen god plan 🙂 Lykke til med en ny uke 🙂

Legg igjen en kommentar

