«Nei, jeg har ikke gått ned i vekt.»

19 Apr

I dag møtte jeg ei venninne på SATS. Vi pleier å trene sammen, men har ikke sett hverandre på et par uker nå.

«Har du gått ned i vekt, i det siste?», spør hun. Og min respons er: «Nei!»

Det ordentlige svaret er jo at: «Ja jeg har gått ned 2 kg siden sist du så meg.», men det kan jeg tydeligvis ikke si? Skjønner ikke helt hvorfor? Er det flaut? Nei, ikke egentlig vel? Vet ikke jeg. Noen andre som gjør sånn og vet hvorfor?

Fikk ihvertfall trena litt, selv om jeg kan love at det var den tyngste treninga jeg har hatt. Hjalp ikke at vi begge var i litt kjipt humør og slitne. Men vi kom oss igjennom da.

10 minutter ellipse, 5 minutter romaskin og:

Og 2 x 15 situps på bosuball da..

Belastningen? Den var mindre enn jeg tror jeg har tatt noen gang. Men hva kan man vel forvente på en dårlig dag i tillegg til diett? Ikke så mye.

Får ta noen knebøy og litt biceps i morgen, så har jeg ihvertfall kjørt igjennom hele kroppen denne uka.

 

8 kommentar to “«Nei, jeg har ikke gått ned i vekt.»”

  1. synsegulla april 19, 2012 kl. 21:56 #

    Haha, jeg nekter enda på at jeg har gått ned, akkurat så de 8 kgene ikke viser! Vet ikke hvorfor jeg gjør det, liker bare ikke å snakke om det, så da nekter jeg bare?

    • Fra tjukk til smukk april 20, 2012 kl. 08:01 #

      Hehe, jeg fikk ikke en eneste kommentar, før jeg hadde gått ned rundt 25 kg. Og da var det mamma som sa det:p Men jeg har jo gått ned så saaakteee, så da vender kanskje folk seg til det underveis.

      Jeg liker egentlig å snakke om det, for jeg er jo litt stolt også da.:p Etter at jeg hadde sagt «nei» som en sånn spontanrespons sa jeg at «jooo, jeg har jo det», og la ut i det vide og det brede.;)

  2. SuperElse april 19, 2012 kl. 22:16 #

    Nå vet ikke jeg om du er åpen om at du slanker deg med venninne og familien din, men jeg vet at da jeg prøvde å gå ned i vekt før ville jeg ikke si det til noen. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg tror kanskje det kan ha noe med at det er litt «tabu» å snakke om at en slanker seg? Hvis en slanker seg vil det jo si at en vet at en er overvektig, og at en har et problem med mat og ved å slanke seg «innrømmer» en vel at en ikke har kontroll kanskje?

    Jeg vet hvertfall at jeg hater å si til noen at jeg slanker meg, og jeg vil heller ikke tenke på kostholdet mitt som et kosthold hvor jeg slanker meg. Hvis jeg spiser det jeg trenger vil jeg jo finne matchvekt til slutt, og ikke leve på konstant overskudd..Blahh så mye babbel, men skjønner du hvor jeg vil? Jeg tror det er veldig «in» å bytte kosthold, men ikke å slanke seg. En skal ikke slanke seg nå til dags, en skal spise lavkarbo eller grovkarbo eller zone eller paleo, og gå ned i vekt og bli «FIT» uten å telle så mye som en kalori liksom…

    • Fra tjukk til smukk april 20, 2012 kl. 07:57 #

      Du er nok inne på noe!:) Jeg er jo egentlig ikke flau, eller sier til meg selv at jeg ikke er det liksom.. Men det er jo fordi at jeg ikke vil vise det for alle kjente og litt «kjente», at denne bloggen er sånn semianonym.

      Tror ikke det har så mye med dette med at det liksom ikke er kult å slanke seg å gjøre. Jeg er f.eks helt åpen om at jeg spiser lavkarbo, selv om de fleste rynker på nesa over det. Føler ikke noe behov for å forsvare at jeg spiser sånn heller og sier bare at man må finne det som passer en selv og at lavkarbo tydeligvis passer for meg..

      Det er jo ikke kult å være den feite jenta, også føles det litt sånn «nå tror jeg at jeg er noe» fordi at jeg prøver å ikke være det lenger. Det er så komplekse greier at ikke engang selvpsykologeringsdronninga klarer å få noe tak på det.:p

  3. Divamamma april 20, 2012 kl. 00:53 #

    Jeg gjør også det samme… vi er merkelige dyr;)

  4. støvkorn april 20, 2012 kl. 12:01 #

    Jo det kan du si!! vær stolt av det du har fått til!! tøysejenta!

Legg igjen en kommentar

