Planen fremover og dagens trening.

25 Apr

Ja, i dag er det seks dager igjen (inkludert denne dagen da..) til to store hendelser.

1. Diettslutt. 2. Ikke mer sykemeldt.

Jeg er ambivalent til begge to egentlig.

Synes det går så bra på diett nå, og det er morsomt å gå ned i vekt. Men det er også morsomt å faktisk prestere på trening, isteden for å bare gjøre det… Utføre.. Klare seg igjennom en økt uten å dø.. Gå opp en trapp, uten å måtte sette meg ned i fem minutter, når toppen er nådd.. Sånne ting!

Nå er jeg jo nede i 85.6 kg og har bare 6.6 kg ned til det som er vektmål for dette året (79) og det skal jeg vel klare på høsten.

Det eneste jeg har blitt sterkere i på diett, er ryggen.. Også legger jeg på mer på knebøyen da, men det er mest fordi at jeg føler jeg har teknikken inne nå. Gleder meg til å bli sterkere i resten!

Og ikke minst gleder jeg meg til å starte sykkeltreningen igjen. Bare litt over en måned til Hennesrittet nå. Må intervallere og intervallere til jeg blir blå, i hele mai. Hard kardio og styrkeøkning hører kanskje ikke helt sammen, men. Who cares!

Det blir ikke helt utskeielse altså, bare tilbake til den sunne, fine livsstilen som jeg har gått ned i vekt med tidligere. Blir fortsatt et greit underskudd. Må nok teste ut og se hvordan det går. Er jo blitt ganske flink til å lytte til kroppen og ikke bare viljen. Det er greit å ha en slags plan, men jeg vet med meg selv at jeg gjør som jeg vil, der og da, uansett.

Jobbe.. Jeg er glad i jobben min, men gleder meg bare litt til å begynne igjen. Litt fordi at det er så usikkert nå. Jeg har jo bare 20% fast og er vant med å jobbe opp til 70-80% i ekstravakter. Men nå kommer jeg inn rett i en pinse/mai-turnus og er ikke sikker på om jeg får noe vakter i det hele tatt. Søker litt her og der om det er noen som vil ha en sykepleierstudent til å ta ekstravakter, så det ordner seg helt sikkert. Er bare ikke noe glad i usikkerhet! Økonomien er jo ikke akkurat på topp etter et halvt år med NAVing. Men selve jobbingen og herlige kollegaer gleder jeg meg til. Gjelder å se det positive i det meste!

Det løser seg! Må bare ha litt is i magen.

I dag er jeg hjemme med syk liten jente. Eller. Hun er i veldig god form, men snørrer og hoster noe innmari. Sender mange gode tanker til barnehagearbeidere der ute, som har med 13-14-15 sånne hypre småtasser å gjøre, hver eneste dag! CUDOS! En sterkt undervurdert yrkesgruppe, spør du meg.

Fikk dratt og trena, før mannen dro på jobb. Det var overhodet ikke vanskelig å stå opp tidlig, for en gangs skyld. Den økta så slik ut:

Det var utrolig deilig å få gjort det, etter både 3 og 4 dager uten trim, annet enn trening av tålmodigheten.

Nå blir det skolelesing (blodsykdommer), jobbsøking, øreholding og kos resten av dagen.

Ha en fin en!

6 kommentar to “Planen fremover og dagens trening.”

  1. janne april 25, 2012 kl. 10:12 #

    Flink du er!!
    Kan jeg spørre hva slags kosthold du skal gå over på? Hva er grunnen til at du «avslutter» dietten din nå? For å få mer utbytte av treningen?
    kjempeflink er du!!

    • Fra tjukk til smukk april 25, 2012 kl. 10:20 #

      Heihei!
      Da er det tilbake til mitt vanlige, moderate lavkarbokosthold. Spiser mellom 50 og 70 karbohydrater om dagen, mye proteiner, en grei dose fett og kalorikontroll!:)

      Ville bare ta en liten runde med diett for å gå litt fortere ned i vekt. Kjeda meg litt med den ujevne nedgangen jeg hadde og slet litt med fokuset så trengte en liten boost. Men nå avslutter jeg 1. mai, for å få trena litt ordentlig mot sykkelrittet som er 2. juni!:) Også tror jeg ikke det er bra for kroppen eller sinnet å være på diett så mye lenger av gangen. Spesielt siden jeg tross alt har slanket meg i over to år. Hadde jeg levd på et vedlikeholdsnivå så kunne jeg holdt på mye lenger, men er konstant i kaloriunderskudd, bare ikke så mye som jeg har hatt de siste ukene da. Ligger ikke på underskudd hver dag, men sånn over all da..

      Jeg har jo ikke noe spesielt vektmål jeg må nå innen da og da, og dette er et veldig langvarig prosjekt-vektnedgang. Nå vil jeg heller prestere litt på trening!:)

  2. annettehelene april 25, 2012 kl. 13:08 #

    Så herlig å lese, livsttil 🙂 tommel opp snuppa 🙂 hvor mange karb kommer du til å ligge på? Jeg hat økt karb mengden kun etter trening:) se hvordan kroppen reagerer, coachen anbefalte det!
    Herlig økt på deg, ha en strålende lillelørdag 🙂

    • Fra tjukk til smukk april 25, 2012 kl. 13:11 #

      Jeg vil nok ligge på 50-70 på hverdagen og 100-150 i helgene!:D Det passer meg heeelt perfekt.
      Ha en fin dag, vakre deg!:D

  3. Benedicte april 25, 2012 kl. 21:06 #

    Håper jenta di har blitt frisk nå da:) Og jeg er SÅ enig, barnehagejobbing er undervurdert, det vet jeg alt om etter 12 år i bransjen:D Men det gir utrolig masse tilbake da:)
    Lykke til med planene dine fremover, du har så god innstilling at det greier du!

    • Fra tjukk til smukk april 25, 2012 kl. 21:19 #

      Ja, jeg er virkelig en stor beundrer av dere! Pleier å ta ti minutter til å leke og snakke med barna og se på alt de vil vise frem, når jeg henter lillesnupp i barnehagen. Blir svett bare på den lille stunden.:p

      Jeg håper det går bra fremover!:D Har troa.

Legg igjen en kommentar

