Hjelp med treningsprogram.

27 Apr

Heihei!

Endelig fredag! 

Bytt ut «today» med weekend.:p

Jeg er egentlig veldig opptatt med helgerydding og vasking, men lurer på om kanskje noen kan hjelpe meg?

På tirsdag er jeg ferdig med diett og skal fokusere på litt andre ting enn akkurat vektnedgang i en periode, sånn at hud og sinn og alt kan følge med her. I den anledning har jeg lyst til å, for første gang i mitt liv, følge et skikkelig styrketreningsprogram. Jeg har bare prøvd RYP, men det er jo så kjedelig.. Samme øvelsene dag ut og dag inn..

Er det noen som har noe å anbefale? Bør være variert og gratis.. Målet med styrketreningen er først og fremst egentlig å bygge opp litt muskler. Bytte ut fett med muskler, you know. Har ikke så mange kriterier, men det må være variert.. Både på øvelser og reps/sett. Også vil jeg ikke ha masse snåle, nye øvelser.

Noen forslag?

Tusen takk!:D

6 kommentar to “Hjelp med treningsprogram.”

  1. annettehelene april 27, 2012 kl. 13:03 #

    Hva med å sjekke ut artiklene til Børge Fagerli på myrevolution.no?? Anbefaler deg det altså, mye å velge mellom, mange starter på 5×5)
    Ha en super fredag snuppa:)

    • Fra tjukk til smukk april 27, 2012 kl. 14:41 #

      Thanks, skal sjekke det ut!
      Ja jeg prøvde faktisk 5 x 5 en gang i tiden også. Har visst prøvd fler.:p Men gidder liksom aldri holde på og går min egen vei.
      Skal gå inn og se!:D
      Ha en fiiin helg.

  2. Line april 27, 2012 kl. 14:19 #

    Ta en titt på Fitnessbloggen. Denne llinken er bra.

    http://forum.fitnessbloggen.no/threads/ferdigoppsatte-treningsprogram-ut-fra-treningserfaring.2202/

    • Fra tjukk til smukk april 27, 2012 kl. 14:40 #

      Ja, jeg har sett på den!:) Men det er jo så mye å velge mellom..

  3. SuperElse april 28, 2012 kl. 16:06 #

    Jeg ville bygd programmet rundt funksjonelle øvelserv (markløft, knebøy, vending, press osv) og brukt støtteøvelser i tillegg. Nå vet jeg jo at du har ei skulder som er på rehab, så ville passet på å få med det også. For at ikke programmet skal bli kjedelig bytter du ut støtteøvelsene hver 8. uke for eksempel. For øvelser kan du jo sjekke for eksempel fitnessbloggen. Angående reps kan du selvfølgelig variere både på tunge og lette uker. Har selv brukt et program som heter Wendler på de fire store (mark, bøy, press og benk), og har hatt kjemperesultater.

    Det første du må gjøre er å bestemme deg for hva du VIL med treningen din. Ha et konkret mål i stedet for å bare trene på måfå. Deretter lager du en plan for hvordan du skal komme deg dit:) Og pass på å ikke legge opp for mye trening. Du får godt og kanskje bedre utbytte av ei 45 min-1 times økt enn du gjør for 1 og en halv time. I tillegg er det lettere å gjennomføre.

    • Fra tjukk til smukk april 28, 2012 kl. 20:21 #

      Takk for hjelp!:D har bestemt meg for et program nå. tok si tid, men:p

Legg igjen en kommentar

