Det var den dietten!

28 Apr

I dag skeia jeg ut, her.
Har nemlig vært i familieselskap, med koldtbord og pai i lange baner.
Koldtbordet gikk greit, men jeg datt i paifatet.
No biggie.
Det eneste som er «ulovlig» her, er dårlig samvittighet for det som allerede er spist.

Med det avblåser jeg dietten.
Den skulle egentlig vart i to dager til, men denne uka har kroppen kranglet mye med å samle på vann.
Det er standard oppførsel for den tredje uka, uansett hvilken slankekur jeg kjører.
To kjappe uker, en med massiv vannsamling også løsner det igjen.
Jeg har vurdert å nislanke meg de to siste dagene, for å kanskje gå ned noen gram, men jeg gidder ikke!
Det er den slags straffeatferd jeg prøver å kvitte meg med.

Dessuten er jeg innmari utålmodig!
Jeg gleder meg så INNMARI til å begynne på et treningsprogram!

Har tittet igjennom et utall forskjellige opplegg og kommet frem til at jeg går for Defranco sitt «Built like a badass.»

Yeah! Han og jeg!

Det er en blanding av kardio og styrke, 3 økter i uka, og går over 12 uker.
Nevnte jeg at jeg gleder meg, gleder meg, gleder meg, til å sette i gang?

«This 12-week program was designed for weekend warriors, average Joe’s and washed-up meatheads who want to possess the strength, conditioning and muscularity of a college or professional athlete! Police, Fire and Military personnel have also had tremendous success with this program. Two of the key features of this badass program are that you’re only required to train 3X per week and there is no special equipment needed to complete any of the workouts. Virtually anyone can perform this program – NO EXCUSES!»

Føler meg preppa og klar!

Har lest mange varierende omtaler av programmet, men JEG synes det ser spennende ut, så da går jeg for det.
Kjæresten prøvde det for noen år siden, han trivdes og jeg stoler på han.

I morgen har jeg planlagt fjelltur med nevnte kjæreste, så begynner ikke før på mandag.

Når det gjelder kostholdet, så har jeg planer om å legge meg på en vedlikeholdsnivå, hva kalorier angår.
Også det «vanlige» moderate, lavkarbo-kostholdet mitt, med 50-70 gram karbohydrater på hverdager og 100-150 på helgedager.
Mye omega-3 og mye proteiner.

Jeg kommer ikke til å ha noen faste veiedager, men blir nok litt veiing nå og da.
Skal ta førbilder og måle når jeg starter.

Blir spennende å se hvor mye som skjer på 12 uker!

Noen andre som har prøvd programmet?

5 kommentar to “Det var den dietten!”

  1. anjaholt april 29, 2012 kl. 09:31 #

    Du er en ekte badass, får til alt du vil! Husk formbilder underveis!

  2. Anna april 29, 2012 kl. 12:00 #

    Åh, dette så spennende ut! 😀 Håper det kommer omtale når du har fått testet det skikkelig ut 🙂 Mange gode planer på deg fremover, blir kjekt å følge deg på ferden! Ha en nydelig søndag videre, håper dere har kost dere på fjelltur!

  3. annettehelene april 29, 2012 kl. 13:10 #

    Så spennende med nytt program 😀 og du kjære, ingen vits å bekymre seg !! Kroppen din kommer ikke til å merke noe til en utskeiele så flink som du er ellers 🙂 så på det som en kick i forbrenningen 🙂

  4. Tone Rokås Ånes mai 11, 2012 kl. 11:14 #

    Ooohhh, spennende! Hadde jeg bare eid selvdisiplin (og selvtillit nok til å stille meg i kø i frivekt/styrkeområdet på treingssenteret) skulle jeg kanskje prøvd meg på noe som dette…

Legg igjen en kommentar

