Built like a badass uke 1, økt 2.

3 May

God kveld i stua!

I dag har jeg vært åh så flink. Først hadde jeg TIDENES aller mest grusomme treningsøkt, også klippa jeg plenen/åkeren i, ikke mindre enn, 80 minutter! Åtti fæle, grusomme, minutter.

Treningsøkta i dag så slik ut:

Det ser kanskje snilt ut, men jeg kan undertegne på at jeg aldri har hatt det så fælt under trening før! Tok jo så tung jeg kunne på knebøyen, slet meg litt ut på 15 x 3 rygghev og bicycle crunches supersettet, også rett på den løpinga.. Det var den fæle delen. De 1.7 kilometeren jeg løpte på slutten. Vel.. Løp og løp, fru Blom.. Gjennomsnittsfarten var vel 7.8, men jeg løp så mye jeg kunne da.

Alle må vi starte et sted!

Sliten jente, som endelig har klart å karre seg opp, etter å ha lagt på gulvet i type en halvtime etter løperunden. 

Så var det noen som lurte på dette programmet jeg har begynt på. Det heter da Built like a badass. Er et helt vanlig, nedlastet treningsprogram. Ikke noe jeg gjør sammen med noen eller noe sånt.

Det går på tre økter i uka, i 12 uker. To av ukesøktene fokuserer på overkropp og ei går på underkropp. Det er forskjellige kardioavslutninger på øktene. De første ukene, for eksempel, skal den første overkroppsøkta avsluttes med barbell complexes og den andre med 100 push-ups på tid. Underkroppsøktene avsluttes med at man løper 1.7 km (egentlig litt under men runda opp.. Skal være 1 mile) også skal man slå tiden på push-ups og one mile run i uke 2. Utover i programmet blir det mer tabata, kroppsvektskomplekser osv.

Det er et program som har fokus på å bygge en overall atletisk kropp. Det er ikke noe spesielt fokus på enten muskel- eller styrkevekst. Heller litt av alt. Repetisjonene og settene på øvelsene varierer alt fra 25-20 x 2, 4 x 8, 4 x 15 osv. Også kjøres mange av øvelsene i supersett da. De fleste øvelsene byttes ut/varieres annenhver uke. Uke 5 og 10 er deload-uker.

Programmet passer meg helt perfekt, med masse variasjon og spennende, men ikke hokus-pokus øvelser. I’m a simple girl. Korte og intensive økter for the win!

Jeg må moderere litt, da jeg f.eks ikke kan utføre «vanlige» push-ups, på grunn av skuldra mi. Aner ikke hva jeg skal gjøre isteden.. Stående push-ups i slynge kanskje? Så godt jeg får det til ihvertfall. Det skal også utføres chins, men det har jeg jo ikke sjans til, så vi får finne en løsning på det. Og eh, det står at man skal ta 85 kg i benkpress den siste uka. Med 25 x 4 som maks nå, er vel ikke det særlig sannsynlig.

Jeg er jo ikke noe badass akkurat nå, så litt moderering må til. Men bare vent og se om 12 uker du!:P Jeg passer på at jeg pusher meg så hard jeg kan, etter mine forutsetninger! Blir spennende å se om jeg klarer å slå tidene mine neste uke!

10 kommentar to “Built like a badass uke 1, økt 2.”

  1. jannike mai 3, 2012 kl. 18:37 #

    kjekt å endelig sjå ansiktet ditt! 😀 flink du e, eg har ikkje akkurat vore like flink på treningsfronten idag, velvel, ny dag imorgo 😀

    • Fra tjukk til smukk mai 3, 2012 kl. 18:45 #

      Ja, nå legger vi anonymiteten på hylla her!:D
      Bedre i morgen enn aldri!:)

  2. Så koselig at du titta fram foran kamra der 😀 Og for ei badass økt;) Blir saker av det der!

    • Fra tjukk til smukk mai 5, 2012 kl. 09:40 #

      Jaa, det blir store saker! 😀 Jeg blir så badass at det nesten blir for mye.:p

  3. annettehelene mai 4, 2012 kl. 16:54 #

    Herlig med bilde av deg 😀
    Spennende program, tror du kommer til å trives kjempe godt med det jeg 😀 ingenting er bedre enn et program man gleder seg til å trene!
    Ha en strålende fredag snuppa:)

    • Fra tjukk til smukk mai 5, 2012 kl. 09:40 #

      Ja, det er kjempespennende! Er støl som fy i dag, men kunne nesten ønske jeg ikke var det, sånn at jeg kunne dra og trene økt 4 i dag!:D

  4. Melissa mai 4, 2012 kl. 22:39 #

    Må si du har jaggu vært flink! Jeg veier 85,6 og skal ned til ihvertfall 69. Men, jeg setter meg små delmål. Det jeg sliter med er hva jeg kan spise, for jeg vet med meg selv at jeg må ihverttfall ha to brdskiver pr. dag for fungere optimalt med skole. Har du noen tips? Treninger skal jeg nok klare, men det er maten jeg sliter med …

    • Fra tjukk til smukk mai 5, 2012 kl. 09:38 #

      Heihei!:) Du må vel bare rett og slett finne det som passer for deg. Kjedelig og lite hjelpende kanskje, men åh så sant!:)

      Finn ut hvor du kan knipe inn, knip inn såpass at det har en effekt, men ikke mer enn at du kan leve med det og tren og kos deg!:)

  5. Emilie mai 5, 2012 kl. 21:39 #

    Kjekt å se bilde av deg, og du er like pen som jeg trodde !:)

Legg igjen en kommentar

