Tom for fiffige overskrifter, men litt på hjertet.

5 May

Heihopp!

Ja, nei.. Jeg er ikke så oppfinnsom om dagen.

Kjørte igjennom økt 3 i første uke av Built like a badass i går. I dag er jeg så støl, at jeg ikke klarer løfte armene.  Bryst, triceps og rygg er litt sånn ødelagt. I love it!

Økta så slik ut:

Elsker dette programmet, altså! Variert og morsomt. Gleder meg stort til mandag og neste økt.

Og rolling tricep extentions er omtrent den aller morsomste øvelsen jeg har utført, noen gang.

Jeg har jo ikke noe slags sjanse til å ta chins. Får for det første ikke full beveglsesbane på grunn av skuldra, som ikke bøyer seg helt dit jeg vil den skal bøye seg, eller strekker seg helt så langt som jeg vil den skal strekke seg. Også er jeg jo svak i overkroppen da. Men jeg tok i så hardt jeg kunne og strakk meg så langt jeg klarte. På «chinsstativet», med motvekt i lange baner.. Men den motvekten skal bli mindre for hver gang!

Og 100 push-ups? Vel.. Jukseversjonen av JENTE push-ups er vel ikke akkurat så mye å skryte av, men klarer man ikke noe mer, så klarer man ikke noe mer. Det er jo for å bli bedre man trener, ikke sant? Vi gjør vårt beste også er målet å klare en ordentlig push-up etter 12 uker med dette programmet. Bare en eneste en.. Det skal jeg klare. Tok tiden på disse 100 push-upsene og brukte ikke mindre enn 10 minutter og 43 sekunder.  Den tiden skal slås neste fredag!

Ellers så går det vel i skole, mat og venting på jobb.

Ikke så spennende, med andre ord!:) Men alt går så bra. Mat og trening og organisering. Alt er på stell. Går av seg selv. Flyter avgårde.. I dag har jeg litt sånn spisedag, og det gjør jeg helt uten å ha dårlig samvittighet. Startet dagen med verdens aller beste sjokolade.

Holy macaroni! Den er så god..

Så klart innmari kjempesunt å starte dagen med sjokolade. Men who cares? Er så lei av det her kravet til at man alltid skal være perfekt, spise perfekt, trene perfekt, til og med skeie ut perfekt. Hvorfor skal jeg det liksom? Jeg ser ikke poenget.. Men nå har jo jeg mitt mål og andre sine mål, så da gjør man vel alt ut i fra det.. Men jeg vil ha meg frabedt at slike krav skal legges på meg, for at jeg liksom skal bli sett på som «flink». Jeg er flink, på min egen, spesialtilpassede måte. Dette er tross alt «for life».

Det er nesten litt rart når alt går så bra.. Har jo ikke noe å skrive om når alt er på stell. Men..

Har det liksom blitt en vane da eller?

Det får være dagens filosofiske utfordring fra meg til meg selv.

Ha en fin lørdag, dere!

12 kommentar to “Tom for fiffige overskrifter, men litt på hjertet.”

  1. Benedicte mai 5, 2012 kl. 15:12 #

    Den øvelsen der så gøy ut, den må jeg teste ut, har aldri sett den før jeg! 🙂
    Jeg er så hjertens enig, hvorfor skal man alltid være så perfekt hele tiden?? Nei, man må nyte livet med god samvittighet innimellom, jeg mener man er mest perfekt da jeg:) Ha en kjempegod helg videre!

  2. annettehelene mai 5, 2012 kl. 16:25 #

    Så morsom øvelse 😀 ingen er perfekte, og det et viktig å kose seg med god samvittighet 😀 nyt lørdagen og spisedag snuppa 🙂

  3. superrosa mai 5, 2012 kl. 20:41 #

    Chins er jo dritvanskelig :O Målet mitt er å klare noen par til sommeren 🙂 Push ups klarer jeg heller ikke, men om jeg øver noen få hver kveld tror jeg det sitter raskt! 😀

    • Fra tjukk til smukk mai 6, 2012 kl. 09:24 #

      Ja, chins er ikke for folk som tar 25 kg i benk.:p

      Push-ups har kanskje litt med teknikk å gjøre. Også tør jeg ikke legge all vekten på skuldra enda heller. Så det har nok litt med det å gjøre også. Har aldri trent for å klare en push-up, men får vel gjøre det nå.:D

  4. Ingrid mai 6, 2012 kl. 12:13 #

    Knallherlig økt! Virker som om programmet ditt funker fjell 😀 Og når du klarer 100 jente-pushups MÅ du jo klare 1 vanlig?

    • Fra tjukk til smukk mai 6, 2012 kl. 12:32 #

      Nei, jeg klarer jo ikke jentepushups engang.:p Bare juksejentepush-ups.

      • superrosa mai 7, 2012 kl. 08:32 #

        Vet du hva, jeg har aldri klart jente pushups jeg heller, når jeg prøvde så det mer ut som at jeg tok bølgen på gulvet :p

        Men i påsken så fikk jeg et treningsprogram av min PT som jeg utførte 3 ganger. Da tok jeg jente pushups 10×3 hver dag. Og så TATTAA, den 3. gangen klarte jeg å gjøre dem skikkelig!! 😀

        Så om du gjør det samme sier jeg meg skråsikker på at du klarer det innen en uke eller to 😉 Mitt mål er nå å gjøre det samme med gutte-pushups! ;p

  5. cathrineamalie mai 6, 2012 kl. 21:20 #

    Spennende blogg – kommer til å lese mer her 🙂
    Har hatt samme (nesten) utgangspunkt som deg, starta på 105 kg – og er nå nede i 84kg 🙂 men har ikke noen planer om å stoppe ennå, hehe.Så denne bloggen passer bra for meg som syns d er litt vanskelig å komme på sunne, gode middager 😉
    Gjerne ta en titt på min blogg og legg igjen kommentar 🙂

    • Fra tjukk til smukk mai 7, 2012 kl. 17:34 #

      Cool!:) Skal prøve å legge ut middager litt oftere. Blitt dårlig på det i det siste.

  6. Irene mai 7, 2012 kl. 11:54 #

    Hei!
    Den sjokoladen din så jo veldig god ut! Hvor i all verden har du fått tak i den?
    Irene

Legg igjen en kommentar

