Fredagstrening, pizza og 24-timersfaste.

11 May

Heihå!

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra trening. Økt 3 i uke 2 av Built like a badass.

Glemte å ta tiden på «push-upsen» da.. Eller de første 50. Tok vel ca 10 minutter med alle 100. Litt kortere tid enn sist.

Neste uke endres alle øvelsene, bortsett fra baseøvelsene (benkpress, knebøy og «chins»), så da blir det spennende igjen. Er jo blitt innmari glad i rolling tricepextentions, så litt trist å ta pause fra den. Men men. Vi møtes vel igjen en dag.

Nå skal jeg kose meg med pizza, som nesten smaker som vanlig, men som er litt sunnifisert. Har brukt 50/50 glutenmel og fullkorns hvetemel, så egentlig ganske sunnifisert. Den er litt drøytygd og det er jo bra. Da blir man skikkelig mett.

Kjøttdeig, paprika, løk, sjampinjong, fetaost. Nomnom.

Etter at fredagspizzaen er fortært skal jeg slenge igang med en 24-timersfaste. Har jobbehelg og skal jobbe i kveld, så da går det jo av seg selv. Og har tidligvakt i morgen, så da går det nok også av seg selv, frem til jeg kan spise lunch i 13-tiden. Det er ikke av slankegrunner jeg gjør det i dag. Gjør det egentlig fordi at jeg føler jeg kommer litt i kontakt med meg selv, under en 24-timersfaste. Litt sånn deilig, svevende følelse! Gleder meg til å finne den igjen. Dessuten har jeg endel karbovann jeg trenger å få ut av systemet og det pleier slippe når jeg faster i 24-timer.

Håper alle får en trivelig helg!:)

Noen spennende planer?

8 kommentar to “Fredagstrening, pizza og 24-timersfaste.”

  1. Kristine mai 11, 2012 kl. 13:16 #

    Jeg skjønner meg ikke på dette faste-greiene! 24 timer uten mat!!
    Lykke til og god helg 🙂

    SV:
    I disse lavkarbo dager, må en nesten det 😉 I love my carbs!
    Lindbergbrødet? Hvor får man kjøpt det? Det skal jeg teste 🙂

    • Fra tjukk til smukk mai 11, 2012 kl. 13:22 #

      Hehe, ja jeg skjønner at noen absolutt ikke vil assosieres med lavkarbo.:p
      Lindbergbrødet selges kun på Rema 1000.:)

  2. Alanna mai 11, 2012 kl. 13:16 #

    Jøss, lykke til med 24-timers faste. 🙂 Jeg skulle ønske jeg fikk til noe sånt – det hadde vært godt å rense opp i systemet. Men Jeg blir så slapp og svimmel og skjelven at jeg fungerer ikke hverken på jobb eller som mor eller noe. :-S

    Så god ut den pizzaen foressten. Hva slags treningsprogram er det du kjører?

    • Fra tjukk til smukk mai 11, 2012 kl. 13:26 #

      24-timersfaste går faktisk overraskende enkelt, sånn sett, altså! Blir bare litt ekstra «morsom» de siste par timene.:p Men hvis man ikke får noe ut av det og føler seg dårlig så er det vel null poeng i å gå i gang med det, synes nå jeg. Så fantastisk er det ikke.

      Programmet heter Built like a badass. Kan lastes ned som PDF-fil.. Et veldig morsomt og variert program. Ikke noe utelukkende fokus på enten styrke, muskelvekst eller kardio. All rolled into one!

  3. janne mai 11, 2012 kl. 13:55 #

    Flink du er!
    Men når du faster hva drikker du da??

    • Fra tjukk til smukk mai 11, 2012 kl. 13:59 #

      Drikker vann!:) Og litt kaffe. Men blir så følsom for koffeinen, så ikke noe veldig mye greier.

      Vet mange heller ubegrenset nedpå med sukkerfri brus.

  4. Støvkorn mai 11, 2012 kl. 13:57 #

    Iiiigh, lykke til! Jeg blir bare sur og fysen når jeg prøver å faste ^^ lyst på alt mulig!!

    • Fra tjukk til smukk mai 11, 2012 kl. 14:13 #

      Ja, vi reagerer forskjellig. Det passer nok ikke for alle og da er det best å la det være.

Legg igjen en kommentar

