Built like a badass Uke 4 – Økt 2

22 May

Hei alle!

Nå har jeg nesten nettopp kommet meg hjem fra SATS. Bestemte meg for å teste formen litt i dag. Skal jo sykle detta Hennesrittet om under to uker, men har ikke syklet en cm på flere måneder!

Byttet derfor ut de 1.7 km man skal løpe på beindager, med 50 minutter intervallspinning.

Trena bein først:

 

Det gikk kjempebra! Klarte ikke helt å presse pulsen lenger enn 90% av maks, men det er grenser for hva man kan forvente seg etter 50 minutter fæl beinstyrke først, ikke sant? De bulgarske hoppene tømmer kroppen for alt av krefter.

Sykkelformen var mye bedre enn den var for noen måneder siden og godt er det. Har jo ikke noe tidsmål på rittet, men vil gjerne overleve. Det skal nok gå bra, så lenge jeg porsjonerer kreftene godt og kutter ut klikkpedalene. De er jo oppskrift på seriøse skader, for en sånn klumse som meg..

Skal sykle et par langturer denne uka. Neste uke er deloaduke på BLAB, og det passer jo i grunn ganske bra. Da får kroppen bygd seg opp også er rittet på lørdag. Gleder meg litt, jeg!

Er egentlig ganske imponert over meg selv. Er første dag i ketose i dag og da pleier man jo gjerne å være litt mør i beina. Men det gikk bra. Sikkert fordi at jeg spiste godt før jeg dro! Har forresten ikke spist godterier siden søndag. Jei me!

Check-check-check!

Nå er det en times avslapning her også skal jeg på kveldsvakt. Været er nydelig, jobben min er fin og  jeg skal jobbe sammen med ei herlig jente. Blir ikke bedre enn det.

Ha en fin ettermiddag og kveld!:D

8 kommentar to “Built like a badass Uke 4 – Økt 2”

  1. Kristine mai 22, 2012 kl. 13:52 #

    Hurra for at formen er bra, og hurra for at du ikke har spist godteri! Er helt sikker på at du overlever rittet uten problemer. 🙂

    • Fra tjukk til smukk mai 22, 2012 kl. 14:03 #

      Ja, hvis ikke så har jeg vel nummeret til ambulansen på speed dial!:p

  2. jannike mai 22, 2012 kl. 19:31 #

    Grattis m null godteri og godt gjennomført økt! eg klare ikkje yte bra i ketose, so e skikkeli bra at du klara å gjennomføre ei slik økt då! Men so e jo du i veeeldi god form då 😀 sykkelrittet klare du heeeilt fint 😉

  3. Benedicte mai 23, 2012 kl. 21:31 #

    Så flink du er! 🙂

  4. Støvkorn mai 24, 2012 kl. 13:45 #

    Blir heelt matt av å lese, du er så flink! Står skikkelig på! Vet du hvor langt tid det tar å oppnå ketolyse?

    • Fra tjukk til smukk mai 24, 2012 kl. 14:50 #

      Takk!:D Ketolyse er navnet på en slankekur.:) Hvor lang tid det tar å komme i ketose er veldig individuelt. For meg tar det gjerne bare 16-20 timer:) Kommer an på trening osv.

  5. Laila mai 24, 2012 kl. 17:42 #

    Spreka! å sykle er drittungt, jeg sykler som oftest til skolen. Snegler meg avgårde, faktisk så sakte (enda så tungt jeg synes det er) at ALLE sykler forbi meg. Nesten så jeg er overbevist over at sykkelen min veier et tonn mer enn alle andre sin (den er fra biltema haha).

    Var faktisk i ketose fra lør-søn og fram til i går før jeg avbrøt den. Skal begynne med carb back-loading å da må man lære kroppen å ta i bruk ketonene før man begynner å stappe i seg karbs til kvelds, men ahh så godt det var å bryte den – man blir jo så svak!

    • Fra tjukk til smukk mai 24, 2012 kl. 20:39 #

      Ja, menge opplever å bli veldig svak og sånt. Men jeg har jo spist diverse former for lavkarbo i mange år, så kroppen min tar det nok ikke så tungt, lenger!:)

      Jeg sykler USAKELIG sakte. Er ikke lagd for fart altså.. Kunne sikkert syklet i 24 timer i strekk, om jeg fikk gjøre det i et fint tempo. Kommer nok til å bruke både fire og fem timer på de 7.2 kilometerene.

Legg igjen en kommentar

